Apua vauvanvaatetukseen!
Olen maailma huonoin arvioimaan mitä pitäisi pukea vauvalle päälle missäkin säässä. Itse tykkään laittaa liikaakin päälle mutta 6kk poikani on hikipetteri.. Naistenklinikalla oli ainakin perhehuoneessa sellainen kansio mistä löytyi sellainen hieno piirretty ohje missä oli lämpöasteikko ja aina siihen piirretty mitä kaikkea pukea vauvalle päälle, se oli mahtava!! Tietääkö kukaan mistä löytäisi sellaisen ohjeen? Kuulemma löytyy netistä mut en ole löytänyt!! Tahtoisin sellaisen niin kovasti.. täytyy varmaan koht lähteä vierailemaan sinne osastolle jos ei muualta löydy..
Kommentit (2)
sen tiedän. Sitä en tiedä mistä kysymäsi ohjelehtisen saa...
Vinkkinä kuitenkin Simnulle ap, että kaikki keinokuituiset vaatteet ovat kylmällä kylmiä ja kuumalla kuumia.
Luonnon kuiduista ja aidosta villasta, kuten hahtuvasta neuloen valmistettu vaate hengitää, on ilmava.
Ulkoiluasu, olkoonkin sitten haalari tai hiaton makuuupussi, on parempi jos sen sisään jää ilmatilaa hieman. Ilma on lämmin ja pitä vauvasi lämpimänä.
Esim. neulottujen vaatteiden idea on se, että neuleet ovat "kuohkeita" ja niiden pienissä huokosissa on ilmaa, lämmintä ilmaa...
Akryylineuleet kannattaa vaihtaa esim. hahtuvasta neulottuihin nuttuihin ym. pakkasilmoilla.
Äitispakkauksen peite/vetoketjupussinn sisäpuolta en tänä päivänä tunne, mutta omilla lapsillani kun sellainen oli, niin kas, peiton sisällä olikin täytteenä vaahtokumia!
Varmaan sellainen hiostuttaa, mieluimmin vaikka kaksi aitoa villahuopaa pakkaseen kuin inhoittava vaahtomuovipeitto/pussi.
Käy lukasemassa jos kiinnpostaa esim. hahtuvasta, google tietää.
hahtuvaa saa nettikaupoista, itse ostin terveyskaupasta. Jospa mummit tai joku neuloo...
mutta ihan maalaisjärjellä pärjäät.
Tumput ja pipo, body+shousut+sukat ja ulkohaalari siihen päälle. Rattaisiin makuupussi/peitto.
Tunnustele lapsen niskaa, siitä huomaat, onko viluinen/hikinen. Sitten tarvittaessa lisäät/vähennät vaatetta.