Inhottavia tilanteita! "Neuvolantäti" tilittää!
Olen pienellä paikkakunnalla töissä ja täällä törmää asiakkaisiin kaupassakin jne. Ja pyörin itsekin netissä, monet asiakkaistakin. Esim. täällä on asiakkaita (tunnistan jutuista) ja parissa äiti-foorumissa on heitä, ovat siellä ihan omalla nimellä tai on lasten nimet ja iät ja kuvat näkysällä.
Inhottavia tilanteita tulee kun äiti kirjoittaa foorumilla että lopetti imetyksen neuvolantädin kannustuksesta huolimatta (kun se niin ärsyttää, että joku vieras sanoo että jatka vain imetystä!) ja antaa vauvalle perunaa ja porkkanaa ja tuttelia. Ja iltaisin velliä. Kuviakin laittaa miten hyvin maistuu pikku kullalle.
Neuvolassa kertoo silmät loistaen minulle, että täysimettää vielä eikä mieti soseita!
Joo. Terveisiä!
Kommentit (10)
vain ne asiat, mitä äiti vastaanotolla kertoo. Ei ole sun asiasi etsiä netistä "oikeampaa" tietoa tai olla tietävinäsi siitä. Ellei nyt kyse ole jostain sellaisesta asiasta, johon oikeasti ammattisi velvoittaa puuttumaan (lapsen laiminlyönnit yms. lastensuojeluasiat).
Tsemppiä työhön, enivei :)
otat vaan ne sivut auki kun nämä kakanpuhujat tulevat vastaanotollesi. Sitten näytät suoraan siitä netistä todistusaineiston, että tsaijjaijai, tulikohan nyt puhuttua lööperiä.
Sinuna myös antaisin luunappeja ja tukkapöllyjä suurimmista valheista .
joku yleisiä ravintosuosituksia vaiko ei. Joku aloittaa kiinteät lapselleen 3kk ikäisenä, toinen myöhemmin.
ja neuvolakäynnit ovat vapaaehtoisia.
ole koskaan valehdellut neuvolantädille!
Ei ole ollut tarvetta ja ajattelen, että mun ja vauvan parasta sekin ihminen ajattelee.
Ehkä ap:n ei kannata tunnustaa asiakkailleen nähneensä ne netissä? Hävettäis varmaan niitä äitejä...
tuollaisesta asiasta. Mun molemmat lapset on osittaisimetetty sairaalasta asti 7kk ajan ja lisäsoseita molemmille suositeltiin neuvolasta ennen 6kk ikää. Mua ei hävetä yhtään ja aina olen neuvolassa ollut rehellinen.
mä tein esikoisen kohdalla juuri päinvastoin.10 v sitten ei pitkä imetys ollut niin yleistä kuin tänäpäivänä, ja "pitkä" tarkoitti puolta vuotta.Ainakin meidän neuvolan tädin mielestä.Ei jaksanut sitä päsmäröintiä, joten helpommalla pääsi kun nyökytteli ja myötäili.Kaikkien kanssa ei vaan aina jaksa ruveta vääntämään, olen sen oppinut :)
Nyt kun itsekin olen alalla, huomaan vielä paremmin, kuinka jonkun kanssa jutut vaan sujuu, toisten kanssa ollaan niin kaukana toisistamme, et en toivoisi omaksi terkaksi.Ihmiset on niin erilaisia.
Mitä järkeä neuvolassa on valehdella?
Anoppikin aina selittää miten hän valehteli asioita, että ei tarviis kuunnella neuvoja!
Kuka siitä hyötyy?? Minä ainakin kerron rehellisesti ja otan innolla vastaan jos jotain neuvoja ja vinkkejä ja parempaa tietoa asiasta on. Kuitenkin ammattikseenhan niitä lapsia kahtoovat ja hoitavat ja nähneet kaikenlaista. Usein vaan meillä ikävä kyllä niin, ettei neuvolan "täti" sano juuta eikä jaata. Nuoria terkkoja jotka sanoo vaan, että tee niinku itestä tuntuu. Tai "vaikee sanoo hmm tuota hmm".
Kuitenkin eikö se ole kaikkien ennenkaikkea lapsen etu jos jotain vinkkiä ja oppia sieltä saa?? Samoin vanhemmallekkin ei tarviis yksin asioiden kanssa painia.
Tuskin kukaan neuvolan "täti" nykypäivänä teilaa ketään siellä. ETTÄ ootpa huono äiti, kun, et enää imetä! Sitten vaan yhdessä pohditaan miten kiinteitä kannattaa kokeilla ja annetaan neuvoja siihen.
En tiijä. Joku vuoden äiti kilpailu taitaa vallita noissa neuvoloissa. Mitä ihmeen väliä mitä neuvolan "täti" sinusta tai teistä ajattelee? Yksi ihminen vaan ja useimiten sekin vaihtuu koko ajan!
tälle, että ei siinä mitään, mutta törmäsit juttuun ja tiedät kyllä mitä lapsi syö :D