Kaupan kassa kommentoi ostoksia??
Ärsyttää, kun kaupan kassa kommentoi hihnalla liikuttamiaan ostoksia. Joo, on tulossa leipomispäivä. Joo, on tulossa synttärit. Joo, vähän isommalle porukalle teen lihapullia. Mutta sitten kun on jotain noloa hihnalla, on kassa hiljaa. Taatusti ajattelee kuitenkin jotain - molemmat sen tajuaa, mutta ollaan sillä kertaa kommentoimatta. Muilla tällaisia kokemuksia?
Kommentit (14)
mutta se nyt taitaa olla ihan normaalia tuppukylässä, jossa kaikki tuntee kaikki... :D Kaupan kassallakin on usein kaverin äiti. Ja lähikiskallakin osataan pistää se tietty purilainen tulemaan jo ennenkun kerkiit lähellekään luukkua.
Iso säkki vessapaperia?
- teillä taidetaankin olla ripulilla, no tästä riittää
Terveyssiteitä?
- näköjään sullakin on sitten taas menkat,mitenkä mä muistan että olisit just pari viikkoo sitten ostanut, ei sulla jotain hormoonihäikkää olis?
Kondomeja?
- Kortsuja, no no, on sitten hurja ilta tiedossa. Seisooko teidän Peralla muuten vielä, eikös se ole aika vanha? Vai ootkos salarakkaan löytänyt, hehheh
Iso säkki vessapaperia?
- teillä taidetaankin olla ripulilla, no tästä riittääTerveyssiteitä?
- näköjään sullakin on sitten taas menkat,mitenkä mä muistan että olisit just pari viikkoo sitten ostanut, ei sulla jotain hormoonihäikkää olis?Kondomeja?
- Kortsuja, no no, on sitten hurja ilta tiedossa. Seisooko teidän Peralla muuten vielä, eikös se ole aika vanha? Vai ootkos salarakkaan löytänyt, hehheh
että "oikein aloin tarkistaa, voiko tää juusto olla näin kallista, mutta kyllä se on, vaika tässä ei ole kuin muutama pikku juustonpala, tulee aikamoinen kilohinta juustolle." Sanoin, että lapset siitä niin tykkää, niin kassa siihen: "Jos lasten tykkäämisten mukaan elää, niin saa ollakin jatkuvasti ostelemassa milloin mitäkin kallista!" En ikinä mennyt enää sille kassalle.
Ostin lapsille jotain perustrikoita Cittarista niin tää jo totes että yhdessä niistä oli erityisen hyvä ja pehmoinen materiaali. (Ilm. muissa ei :))
On antanut myös siivous-, leipomis-, ruuanlaitto- jne. -ohjeita siinä ohessa. Oikea jokapaikan marttakerho tämä kassa. Ihan hyvää tarkoittaa ja on leppoisa, mutta yllättää aina kun tulee niin kovasti ohjetta että tulee itselle olo että näytänkö ihan uusavuttomalta vai mistä moinen. Olen kuullut neuvovan toisiakin asiakkaita, eli on vaan hänen tyylinsä jutustella. Puhetavasta ja ulkonäöstä päätteleen olevan kotoisin Venäjältä.
Venäjällä mm. on tapana, että varsinkin vanhemmat naisihmiset neuvoo nuorempia, ja noita neuvoja myös arvostellaan. Suomeen tämä ei oikein istu, kun pidetään huolta omista asioistamme, ja neuvoja tai apua ei tasan tarvita.
Mutta näiden erojen tietäminen auttanee suhtautumisessa - ja muita asiakkaita muuten tuskin kiinnostaa, mitä juttelet kassan kanssa. Eli ei tarvitse korvat punehtuen miettiä, että näytätkö jotenkin tyhmältä, vai miksi tuntematon ohjeistaa.
Halpakaupassa on eräs miespuolinen nuori myyjä. Se kommentoi aina hyvin tuttavallisesti ihmisten ostoksia. Ensin ajattelin, että se höpöttelee tutuilleen vaan, mutta kun alkoi mulle mun ostoksia kommentoimaan, olin todella ihmeissäni.
Mun mielestä kassan tehtävä ei ole luetella mitä asiakas ostaa tai sitä mitä sillä ostoksella voi tehdä. Eiköhän se asiakas itse sen ostoksensa ja käyttötarkoituksen jo tiedä.
Ostin kaupasta kerralla 27 suklaapatukkaa, eli kaikille lapseni luokkalaisille kun olivat menossa luokkaretkelle lapsen syntymäpäivänä. Kassalla ollut nuori mies kommentoi aika reippaasti että "Johan iski makeanhimo, ai jai jai" ja kun selitin että eivät ole minulle, niin lisäsi siihen että "ei siinä mitään pahaa ole, kunhan muistat käydä lenkillä". Ei tosissaan tuntunut kivalta, kun silloin oli vielä raskauskilojakin karistettavana :(
tuo suklaapatukka juttu oli aivan mahtava!! tuon ekan kommentin olisin tulkinnut vitsiksi jollaisen itsekkin olisin saattanut sanoa mutta toi lenkki kommentti oli vähän liikaa!
Joku kassatyöntekijä yrittää vähän jutella ja yrittää olla ystävällinen, niin akat marisee?! Ihme tuppisuupellejä olette, jos ette huumoria tai muita small-talk yrityksiä kestä. Must on ihanaa, jos joku jutustelee kassalla, kun tulee aika paljon oltua vain lasten kanssa, ja niiden kanssa jutut on tietty vähän erilaisia.
hei, kiitos ja ostoksen summan.
Lomilla Pohjois-Karjalassa on aina kivan leppoisa tunnelma lähikaupassa, vaikka itse olenkin siellä vain "turistina". :)
Must on ihanaa, jos joku jutustelee kassalla, kun tulee aika paljon oltua vain lasten kanssa, ja niiden kanssa jutut on tietty vähän erilaisia.
[/quote]
Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa, vai ooteko vaan muuten niin yli-ihmisiä.
Must on ihanaa, jos joku jutustelee kassalla, kun tulee aika paljon oltua vain lasten kanssa, ja niiden kanssa jutut on tietty vähän erilaisia.
Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa, vai ooteko vaan muuten niin yli-ihmisiä.
varmaan kivaa jos apteekkarikin toteaisi "taitaa rouvan alapäätä kutista vai?" ostaessasi hiivalääkettä apteekista?
oikeasti,ei ole kassan asia kommentoida ostoksia!
voi kait sitä muistakin aiheista puhua!
Tuskin noita useampaa samassa kaupassa on, kyllä tuo sen verran harvinaista on. Tai anna palautetta kauppiaalle.