mitä jos kaikki naiset menisivät lakkoon ja vaatisivat samaa liksaa kuin miehet
Kommentit (17)
kuin samaa työtä tekevät miehet. Ei ole ollut ongelmaa sen suhteen.
Kaikkia naisia koskettavaa yleislakkoa, jonka piiriin kuuluisivat myös kotityöt, on kaavailtu ajoittain eri toimijoiden ideasta. Ei tule tapahtumaan. Voisi lisäksi paljastua, että aika monessa kohtaa palkka onkin jo sama, ellei jopa satunnaisesti parempi.
Minä osallistuisin, mutta suurin osa, näin väitän, ei.
Pitääkö osallistua lakkoon jos työpaikallani miehet ja naiset saa samasta työstä saman palkan?
mä osallistuisin ihan mielenkiinnosta nähdäkseni kuinka jumiin yhteiskunta menisi.
varsinkin jos kyse olisi elinaikaisesta palkkakertymästä.
Sairaanhoitajat kun harvoin tulevat terveyskeskuksesta irtisanotuiksi, rakenustyömaalla taas on normaalia että kymmenessä vuodessa on kaksi laihaa vuotta jolloin 30 % miehistä on työttömänä.
Vastapainoksi kovassa työpaineessa noususuhdanteessa työttömyyden jälkeen saa painaa hommia toden teolla ja palkka on työntekijöiden puutteen takia hieman yläkantissa kompensoimassa työttömyyttä.
Elinikäinenpalkkakertymä jää kuitenkin sairaanhoitajan palkkaa pienemmäksi, kun raksamies on 20 % elämästään työttömänä ja palkka on hyvinä vuosina vain 15 % suurempi.
miehet saa lähes järjestään parempia palkkoja kuin miehet. Esim. henkilökohtaiset palkanlisät menevät usein heille.
Nais-insinööri saa lähes järjestelmällisesti pienempää palkkaa kuin mieskollega.
saman palkan kuin miehillä on, ei ongelmaa olisi. Niin kauan kuin aniset myyvät itseään alnnusmyynnissä on palkoissa eroja.
Olen aina saanut juuri sen palkan, mitä olen pyytänytkin ja miehiä pienempään en ole tyytynyt.
Mutta meidän koulussa miesten palkkaa on saatu nostettua sillä, että miehille annetaan eniten ylitunteja ja henk.koht. lisät menee heille. Joku ero täytyy saada aikaan opetusalallakin, ainakin meillä.
eikä tule koskaan nousemaan 80 sentistä vaikka kaikki maailman palkkatulo maksettaisiin naisille. Naisten työtunnit ja kokonaisansio ovat 80 % miesten työtunneista, syinä esimerkiksi vanhempainvapaat, vuorotteluvapaat, aikaisempi eläköityminen ja vapaaehtoisesti valittu osa-aikatyö.
Tuntipalkkojen keskiarvona naisen euro on nykyisin ollut 98-102 senttiä. Kun otetaan huomioon sinkkunaisten paremmat palkat sinkkumiehiin verrattuna ja taloudelliset käytänteet perheissä on miehen kulutuseuro jotain 30-40 senttiä naisen eurosta.
Harvoissa huippupalkkaisissa tehtävissä on miesten yliedustus, mutta niin on työttömien massoissakin.
kymmenen centtiä
naisilla on jo parempi palkka kuin miehillä. Olisiko ollut media alalla.
naisilla on jo parempi palkka kuin miehillä. Olisiko ollut media alalla.
tiedä onko media-ala näitä, mutta voi olla. Joka tapauksessa naiset saavat yleensä ottaen ihan yhtä hyvää palkkaa kuin samaa työtä tekevät miehetkin.
tämä liittyi naisten ja miesten samanpalkkaisuuteen miten?
Ei, ei se liittynytkään. Etsit vaan sopivaa ketjua spämmätäksesi ajatuksiasi, mutta et valitettavasti löytänyt.
se Janus Putkonen lopettaisi sen spämmäämisen tältä iltaa.
koko maailma olis ihan sekasin jos ykskään naikkonen ei duunia tekis päivän verran. olen sitä mont kertaa ajatellut itseasiassa :D
Siis mitkä miehet? Kai se nyt on vähän alastakin kiinni mitä palkkoja yleensä maksetaan mistäkin työstä. Kyllä lähihoitajamies yleensä tienaa ihan saman kuin naiskollegansakin...