Mistä tää kirja kertoo? Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin.
Mä olen joskus lukenut, mut nyt ei tuu mileen mistä se oli.
Kommentit (7)
luin sen aikoinaan yhdeltä istumalta, läpi yön. Onneksi ei aamulla ollut luentoja :)
olivat jossain metsässä, ja yksi niistä nuorista oli omituinen, jotenkin hauras tai jotain...
ap
;imust aomituinen ja sekava kirja, en tajua miksi jotkut tuota niin kovasti kehuvat.
Muistaakseni kirjan paahenkilo oli "koyha" poika kaliforniasta joka ystavystyi yliopistossa 5 rikkaan tyypin kanssa. He opiskelevat latinaa yhdessa. Kaikilla on jotain salaisuuksia.
USA:n länsirannikon tavisperheen poikaa kiehtoo klassinen eurooppalainen kulttuuri, muinaiskreikka ja latina. Vanhemmat vastustavat, mutta muistaakseni opettajansa avulla ja isän nimmarin väärentämällä poika saa stipendin johonkin itärannikon eliitticollegeen, jossa noita asioita voi opiskella. Perillä poika ihastuu pieneen opiskelijaporukkaan, joka tosissaan harrastaa niitä rituaaleja, joista taruissa kerrotaan. Upea kirja nuoruuden huumasta. Myös aivan loistava dekkari. Pakko lukea putkeen.
yli-ihmiskompleksista. Mäkin luin sen aikoinani, tykkäsin siitä, viihdyttävä.
Mä tykkäsin tosi paljon, jotenkin koukuttava kirja vaikka ei ollutkaan henkeäsalpaavaa toimintaa täynnä koko ajan.