Huomenna alkaa minun 20.s vko työttömänä...
Kommentit (11)
Jos meillä olisi aikomus erota niin se olisi kyllä jo tapahtunut, porskutettu kuitenkin mekin jo se 19v yhdessä vaikka olenkin vasta 35v.
Tuon mitaliheiton ohitan täysin, se oli asiaton enkä jaksa nyt reagoida sellaiseen varsinkin kun tuo "lapset ensimmäisenä" vastineeni oli tarkoitettu hänelle joka puhui siitä että minulla olisi "vihdoinkin" aikaa myös lapsille.
Pitäisköhän poistua purkamaan päivän kotityölistaa aloittelemalla pyykeistä..
ap
Tiedätkö mitä 9, kaikilla ei edes ole niitä isovanhempia tms apuna eikä siten lapsillekaan ole yökyläpaikkoja.
Me olemme 1 sellaisista perheistä joilla ei pahemmin ns turvaverkkoja ole ympärillä, minä olen saattohoitanut nuoren reilu 4kymppisen äitini muutama vuosi sitten, isää ei kuvioissa ole kuten ei miehelläkään ja anoppi on liki 80v vanhus.
Toki lapset on olleet yökylässä mummollansa tai esim miehen tädin luona mutta eipä usein ja silti, tai ehkä juuri siksi, olemme yhä yhdessä..
Se on pelattava pitkälti niillä korteillä mitkä on jaettu ja kyllä me olisimme perheemme perustaneet siltikin vaikka olisimme silloin tienneet mm sen ettei äitini ole nuorena mummona kuvioissa jne.
Parisuhde on meistä sitä arkea suurimmaksi osaksi ainakin ja sitä on hoidettava silloin eikä vain ns hekuman hetkestä toiseen kun lapset raijattu esim yökylään.
ap*hieman ot juu mutta silti*
Työpaikat rutiinin mukaan katsottu ja Seuren keikat, eipä niitäkään niin ole ettei mahdollisesti joutuis soviteltua hakemaan ja sitähän en saisi kuin max 100e/kk-verot.
Otin nimittäin selvää tuosta ja saisin työskennellä max 28,5h/vkossa jotta olisin oikeutettu jokusen sentin sitä saamaan. Eli käytännössä työpäiviä sais olla max 3/vkossa ja sittenkin sen sovitellun summa jäisi aivan naurettavan pieneksi:((
Että hyvin menee:´(
ap
äiti lapsillesi. Sehän on hienoa ettei koululaisten tarvitse lähteä tyhjästä kodista ja palata tyhjään kotiin.
Onhan se hienoa vaikkei sillä hienolla talous ole ihan ok ja miestäkin se stressaa ja koen siitäkin syyllisyyttä jne, tosin olen töissäkin ollessani sumplinut aina niin että lapsille olisi mahdollisimman hyvä, esim edellinen työsuhteeni oli niin että olin kotona jo hieman ennen klo16.
Ja ylipäätänsä miehen kanssa väännetty itsemme suurinpiirtein kahdeksikoksi että muksuilla olis mahd hyvä, he menivät päiväkotiinkin vasta 5v ja 3½v ikäisinä ja olivat siellä aina max7h.
Vähän asian vierestä mutta silti..
ap
äiti lapsillesi. Sehän on hienoa ettei koululaisten tarvitse lähteä tyhjästä kodista ja palata tyhjään kotiin.
Meitä on monta, jotka olemme olleet työttöminä jo vuosia. Kun ansiosidonnainen alkaa olla lopussa, tulee kiire saada työtä.
Olen kyllä melkoinen fakiiri siinä asiassa, kun olen ollut melkein jatkuvasti kotona kun lapset olivat pieniä, mutta sain ansiosidonnaisen säilytettyä mm. osallistumalla työllisyyskursseille. Osa niistä oli silkkaa humpuukia ja "etäopintoja", mutta sehän oli sekä minun että kouluttaja etu: me molemmat saimme rahaa.
Tänään voi olla mullakin tällä erää viimeinen työttömyyspäivä, parhaassa tapauksessa pääsen jo huomiseksi töihin. Matka on pitkä ja palkka pieni, enkä ehtinyt olla työttömänä kuin vajaan 3 kk, mutta nyt on otettava kaikki, mitä on tarjolla.
vaan minä tai mies olisimme täällä. Jos mulla olisi ns iltavuoro eli menisin töihin 09 aikaan niin mies menisi niin että olisi iltavuoropäivinäni kotona klo15.15
ap
alallani vaan alkavat ne uudet työsuhteet elokuussa, viimeistään 1.9 ja jos ei silloin ole työpaikkaa onnistunut saamana niin on hyvin ja erittäin todennäköistä että on työtön vielä seuraavana keväänäkin. Työsuhteet siis kirjoitetaan elo-toukokuun väliseksi ajaksi ja kesäksi taas lopetetaan eli näkymä on todnäk se että työllistyn uudelleen ehkä elosyyskuussa 2012.
Minkä aikaa ansiosidonnaista saa, onko se 1v ajan? eli tiukkaa tekisi silloin senkin puolesta:´(
ap
Meitä on monta, jotka olemme olleet työttöminä jo vuosia. Kun ansiosidonnainen alkaa olla lopussa, tulee kiire saada työtä.
Olen kyllä melkoinen fakiiri siinä asiassa, kun olen ollut melkein jatkuvasti kotona kun lapset olivat pieniä, mutta sain ansiosidonnaisen säilytettyä mm. osallistumalla työllisyyskursseille. Osa niistä oli silkkaa humpuukia ja "etäopintoja", mutta sehän oli sekä minun että kouluttaja etu: me molemmat saimme rahaa.
Tänään voi olla mullakin tällä erää viimeinen työttömyyspäivä, parhaassa tapauksessa pääsen jo huomiseksi töihin. Matka on pitkä ja palkka pieni, enkä ehtinyt olla työttömänä kuin vajaan 3 kk, mutta nyt on otettava kaikki, mitä on tarjolla.
Ihan vain uteliaisuudesta, hoiditko lapsesi kotona asniosidonnaisen turvin? miten se muka onnistuu?
Itse olin ihan sillä kotihoidontuella sen liki 6v putken minkä heitä kotona hoidin, alalla kun olen ja siksi sen raadollisuudenkin tietäen niin en todellakaan halunnut pieniä lapsiani päiväkotiin tunkea..
ap
Ja ylipäätänsä miehen kanssa väännetty itsemme suurinpiirtein kahdeksikoksi että muksuilla olis mahd hyvä, he menivät päiväkotiinkin vasta 5v ja 3½v ikäisinä ja olivat siellä aina max7h. Vähän asian vierestä mutta silti.. ap
Ja ansaitset tästä mitalin? Mä olen juuri katsonut vierestä kun ystäväni erosi miehestään lähes 20v avioliittovuoden jälkeen. 11v tyttö ollut yöhoidossa mummolla pari kertaa eläissään koska perhe on laittanut "lapsen kaiken edelle" siis oman parisuhteensa. Eivät ole siis yli 11 vuoteen olleet kahdestaan missään. Mutta lapsen etu on ollut aina kaiken edellä... no nyt on sitten miehellä omat menot urheilu- ja työpiireissä ja nainen istui kotona... ja avioerohan siitä tuli. Kyllä on varmaan tosi onnellinen lapsi nyt.
Muistakaa, että vaikka ne lapset on ne tärkeimmät niin perhe rakentuu teidän kahden parisuhteen varaan!
Työttömälle ap:lle tsemppiä työnhakuun. Eipä siinä muuta ohjetta ole kuin pysyä aktiivisena ja etsiä. Ansiosidonnainen antaa onneksi 1,5v aikaa löytää työpaikka -ja muistathan myös mahiksen opiskella! Jos vaikka joku uusi ala tuntuisi omalta. Itse olin työttömänä reilu vuosi sitten yhtäkkiä... ensi shokin jälkeen olin täynnä tarmoa ja mietin useita vaihtoehtoja opiskelusta alkaen. Mulla kuitenkin tärppäsi tosi nopeasti työpaikka ja työttömyys jäi vain alle 1kk mittaiseksi. Mutta rankkaa on, tiedän.
jos siis on täydet päivät kertyneet, maksetaan 500 päivää.