HUHTIKUULAISET PYHÄINPÄIVÄÄ
Kerrankin minä olen meistä ensimmmäisenä liikenteessä :)
Tosin syy näin aikaiseen heräämiseen on tämä yskä :(
Ja oliko hjo85 (muistaakseni) vielä illalla käynyt pinoutumassa ja ihmetellyt tätä lapsiveden tihkumista ja lirahtelua. Korjaan siis, että ei sitä lorise, en muistaakseni ole niin sanonut. Tai sitten olen hourinut kuumeessa, mikä toki on mahdollista :)
Mutta joo, kyllä se on lapsivettä, asia on tutkittu ja tarkastettu niin neuvolassa kuin äitipolillakin. Ja onneksi lapsivesi on uusiutuva luonnonvara, sehän uusiutuu kolmen tunnin välein, että en minä kuiviin vuoda vaikka sitä välillä lirahtelee, limatulpan läpi, jos oikein käsitin.
Eikä lääkärit minua osastolle ottaneet, joten ei kai tämä sitten hengenvaarallista ole. Lepäämään käskivät sen minkä mahdollista, ja ottamaan kaikia puolin rauhallisesti. Kun tässä toivottavasti lähiaikoina pääsen tästä taudista eroon, pitäisi ainakin teoriassa loppua myös tämän lapsivesivaivan. Ja minä todella toivon niin, ei ole kivaa, ei!
Alkuunhan minä olin aivan paniikissa, olin aivan varma, että ei tästä voi seurata muuta kuin keskenmeno. Mutta tätä tihkumista on ollut nyt noin viikon verran ja kyllä se vauveli siellä on pysynyt :) Tiistaina neuvolaan taas tilannetta tarkistamaan.
Minä olin muuten oikein humoristi tässä jonakin päivänä viikolla, kun mies kanssa on peloissaan tästä tilanteesta, ja epäili samaa kuin minäkin, että kesken menee ja ulos tulee jne. Vastasin hänelle, että eihän minusta ole ennenkään vauvat ulos mahtuneet perinteisellä tyylillä, että mitenkäs tämä sieltä sitten niin vain putkahtaisi? Voi jee, minkä Krisse Salmisen maailma minussa menettääkään... :/
Kun nämä molemmat isommat lapsethan ovat syntyneet ahtaan lantioni takia sektiolla, tiedän toki, että tämä on vielä niin pieni että varmaan mahtuisi tässä vaiheessa ulos. Mutta sellaista vaihtoehtoa en edes ajattele, positiivisuus kunniaan :)
Leppoisaa pyhäpäivää huhtiksille, voikaahan hyvin ja paksusti!
Eusenia 17+5
Kommentit (7)
Huomasin että joku oli miettinyt, mitä minulle kuuluu, joten tässä tällainen pikku kertaus.
Vauva on edelleen mahassa ja voi hyvin, viimeksi keskiviikkona olin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Ja kyllä ne siellä kuuluivat.
En pääse kovinkaan usein enää koneelle, aina silloin tällöin joten en oikein pääse kertoilemaan kuulumisia.
Hyvää kuitenkin kuuluu vaikka pahaolo edelleen vaivaa!
...on tainnut minullakin kulua jo aikaa siitä, kun viimeksi kirjoittelin huhtiksien pinoon. Aamu on alkanut rauhallisesti, mutta pukeutumispulmia on täälläkin: illalla olisi yhdet pikkujoulut, ja olen nyt käynyt läpi koko vaatekomeroni yrittäen etsiä jotain fiksua ja nättiä päällepantavaa. Toiset mekot ei enää mahdu, ja toisissa taas näytän kamalalta punkerolta - vyötärö kun on kadonnut jonnekin teille tietämättömille, vaikka vauvamassusta ei vielä voikaan puhua. Toki tiedän, että tärkeintähän tässä on vauvelin kasvu ja hyvinvointi, mutta välillä ei voi olla masentumatta tästä oman ulkomuodon tämänhetkisestä vaiheesta. Tunnen oloni niin auttamattoman rumaksi ja epäviehättäväksi, vaikka mies kuinka yrittää sanoa muuta.
Muutenkin raskaudessa on tällä hetkellä menossa sellainen onkohan tämä totta ollenkaan - vaihe: odotan malttamattomattomana sitä, että vauvan liikkeet alkaisivat tuntua ja masu kasvaa. Nyt vain ollaan ja odotellaan, ilman mitään erityisempiä oireita...
No joo, en minä nyt ihan niin surkea ja turhautunut ole kuin mitä ylläolevasta saattaisi luulla. Pääasiassa ja suurimman osan aikaa olo on kuitenkin hyvä ja onnellinen:-) Mukavaa ja hyväntuulista launtaipäivää kaikille
toivoo Kisulainen 14 + 6
Kakkosen synttärit on tänään, mut kakut odottaa jo valmiina, enään vaan vähäs lattioiden siistimistä, ja itsensä:)))
Hiljaista on täällä, mut omassa masussa kovaa menoa kyllä. Tämä vesseli on alottanut nää kovat tahtinsa vasta yllättävän myöhään. Ajattelin vähän jo aluksi et voiko olla näin rauhallinen, mut kyl sieltä vielä käyntiin lähdettiin. Ei jaksais odottaa millään maanantaista ultraa, mut eiköhän se tässä synttäritohinassa tuo aikakin kulu. Sitä odottaa niinkuin lapsi joulua.
Hyviä pyhiä kaikille! Lumo 18+5
Hei!
Ilmoittauduin vasta tänään virallisesti tähän huhtisten ryhmään, vaikka aina silloin tällöin olen juttujanne lukaissutkin. Olen laiska lähetteleen sähköposteja sun muuta muutenkin, mutta aina välillä on mukava vaihtaa kuulumisia.
Meillä odotetaan siis kaksosia ja elellään ihan viikon 17 alkua, jännää on!
Eilen piti käydä synnärillä tarkistamassa, että kaikki on hyvin kun liikuntatuntia pitäessäni paukahti yllättäen pallo keskelle mahaa. Sitäpä sitten säikähdin ja tuntui, että alkoi supistelemaan päivän kuluessa. Onneksi kaikki oli kuitenkin niin kuin pitääkin, vauveleiden painot olivat jo 140g ja 130g ja iloisesti siellä potkiskeltiin. No ihan hyvä että kävin niin saa viettää viikonlopun rauhallisin mielin.
Hyvää pyhäviikonloppua kaikille!
Piiki74 16+0
Eusenia:
Mutta joo, kyllä se on lapsivettä, asia on tutkittu ja tarkastettu niin neuvolassa kuin äitipolillakin. Ja onneksi lapsivesi on uusiutuva luonnonvara, sehän uusiutuu kolmen tunnin välein, että en minä kuiviin vuoda vaikka sitä välillä lirahtelee, limatulpan läpi, jos oikein käsitin.Eikä lääkärit minua osastolle ottaneet, joten ei kai tämä sitten hengenvaarallista ole. Lepäämään käskivät sen minkä mahdollista, ja ottamaan kaikia puolin rauhallisesti. Kun tässä toivottavasti lähiaikoina pääsen tästä taudista eroon, pitäisi ainakin teoriassa loppua myös tämän lapsivesivaivan. Ja minä todella toivon niin, ei ole kivaa, ei!
***Pieni reikä voi umpeutuakin itsekseen jos saa rauhassa olla. Osastolle ei taideta ottaa ennenkuin on 22-24 viikkoa täynnä. Lähinnä tuossa on kai se tulehdusvaara. Minulla meni neljännessä raskaudessa lapsivesi rv 31+3 ja jouduin sitten olemaan osastolla kunnes rv 34 oli täynnä ja tehtiin sektio (myös ahdas lantio). Itselläni syy oli steptokokki, joten söin sitten antibiootteja vauvan syntymään asti. Minulla toki lapsivesi myös uusiutui, mutta reikä oli isompi ja vettä tuli ihan lorahtelemalla. Tosin vuorokautta ennen sektiota lapsivettä ei enää muodostunut lisää, en sitten tiedä miksi. Parempaa vointia sinulle Eusenia ja toivottavasti lirahtelu loppuu!
Oma napa voi hyvin. Viittä vajaa 1-vuotiaamme on nyt viikon verran nukkunut täydet yöt ja samaan aikaan oma yövessareissaamiseni helpotti, eli täällä nukutaan kuin possu noin klo 6 asti kunnes vajaa 3v herää! Vatsa on iso ja liikkeitä tuntuu hennosti pitkin päivää, lisääntyy joka päivä tietty. Minulla noita sektioita on siis takana 5 ja kohdun kunto loppuraskaudessa mietityttää vaikka kaiken pitäisi ollakin ok. Samaten tuo yksi keskosraskaus tuo oman " mausteensa" odotukseen, en voi olla välillä miettimättä, että entäs jos joudun sairaalaan jne..kotona on kuitenkin näitä ipanoita, joiden hoitaminen olisi sitten ongelmallista. Mutta yleisesti ottaen mennään myös positiivisella mielellä, onhan meillä kuitenkin 4 täysiaikaista lasta :)
Mandi ja väiski 16+2
Täällä sitä ollaan vanhempien luona viikonloppua viettämässä ja ajattelin ruoan päälle varastaa hieman omaa aikaa netissä. Esikoinen leikkii isoisän kanssa, joten saan senkin puoleen olla rauhassa :)
(.) Nyt on omat housut ruvenneet ahdistamaan. Vielä ne kuitenkin menee jalkaan, mutta iltaa kohden mennessä huomaa puristuksen olevan melkoista. Edellisestä raskaudesta olevat äitiyshousut ovat vielä tähän vaiheeseen isot, joten joudun kotiin palattua käydä ostamassa housut. Ellen sitten keksi jotain hyvää systeemiä, ettei vielä tarvitsisi äitiyshousuihin pukeutua. Hyviä ideoita?
Huomenna onkin sitten taas sunnuntai ja lähdetään päivällä ajelemaan kohti kotia. Ja maanantaina taas töihin... Kävin jo Kelan sivuilla laskemassa koska äitiysloma alkaa. Taitaa olla hieman työhön kyllästymistä ilmassa täällä....
Viikonlopunjatkoja!
S 19+0
Lauantai-aamua tässä lasten kanssa viettelen, mies on hirvimetsällä. Puistoon meinattiin lähteä, vaikka se ei yleensä meidän lauantairutiineihin kuulukkaan (sitä kun tulee ihan tarpeeksi harrastettua viikolla..!).
Eilis ilta löhöiltiin miehen kanssa sohvalla, syötiin namia ja kattottiin Troija dvd:ltä. Ihan viihdyttävä elokuva, varsin surullinen tosin. (Ainakin näin siunatussa tilassa olevalle.. ;) )
Iltapäivällä olisi kihlaisjuhlat, miehen isoveli meni ja sormusti morsiammensa. Sellainen pienoinen ongelma on, että mulle ei mahdu enää mitkään siistimmät vaatteet! Joten problematiikkaa päälle pukemisessa...
Omaan napaan ei kuulu kummempia, kohonnut se on sellasen hassun kummun laelle ;)
Nyt mun täytyy mennä laittaan hiukan meikkiä naamaan, etten aivan hengiltä ketään säikäytä ihmisten ilmoilla liikuskellessani..!
Oikein mukavaa päivän jatkoa koko jengille!
tilda 15+6