Onko täällä muita, joita harmittaa ettei aloittanut vauvanyritystä aikaisemmin?
Olis pitäny alottaa jo viis vuotta sitten vauvanyritys.
Nyt oon 30 v. ja tänä vuonna yritystä on voinut käytännön syistä olla vain 3 kierron ajan.
Saattaa kestää vauvansaanti pitkään. Tai sitten emme saa ollenkaan vauvaa :(
Kommentit (26)
tärkeänä siitä kuinka elämä on "valmis", eli on talo, aviomies, lapsi ja työpaikka. Usein vielä puhutaan siitä, että on "lopullinen asunto". Sama porukka on sitä, jonka mielestä "pitää olla lapset tehtynä" ennen kuin täyttää 30, koska siihenhän se elämä sitten loppuukin...:)
ja lisään sen verran, että taloudelliset ym. resurssit on olleet kunnossa jo vuosia.
Vakkarityö jo seitsemän vuotta, velaton ok-talo ja parisuhde, nykyisin avioliitto, samaan mieheen jo yli 10 vuotta.
Nyt on tietenkin siinä mielessä henkisesti paljon kypsempi ja valmiimpi äitiyteen, jos sellainen mahdollisuus minulle annetaan.
Rahaa meillä on myös säästössä kaksi kertaa minun nettovuosipalkka.
Ap
Olet vielä nuori mjutta kaikki palikat elämässä jo paikallaan. Miten ihmeessä jaksat katsella samaa ukkoa vielä sen ajan kun lapsi on kotona? Olla samassa työssä? Asua samassa talossa?
Kyllä te varmasti vauvan saatte mutta kannattaako noin tylsämielisten alkaa vanhemmiksi on jo eri juttu. Ette kyllä pysty opettamaan lapsille mitään elämän kauneudesta, yllätyksellisyydestä ja ihmeistä kun olette siellä samassa tuvassa vuodesta toiseen pallot toistenne jaloissa, 8-16 töissä. Järkyttävää. Olisit nyt edes nuorena elänyt vähän, tutustunut ihmisiin ja matkustellut. Palkatkin säästössä, ei helvetti mitä sakkia. En kutsuisi tuota ihan henkiseksi kypsyydeksi vaan enemmänkin pelossa elämiseksi ja turhaksi varmisteluksi.
Onnea vaan valitsemallanne tiellä koko aivokuolleelle perheelle.
Et tunne AP:tä lainkaan, et tiedä, mitä muuta hänen elämässään on, mistä älylliset haasteet ja tunnesisältö tulee. Se, että ihmisellä on raamit kunnossa, ei tarkoita, että hänellä ei olisi mitään muuta kuin raamit. AP on voinut saavuttaa vaikka mitä muutakin kuin työpaikan, parisuhteen ja OK-talot, hän on voinut myös matkustella ja tutustua ihmisiin.
Tylsämielinen? Aivokuollut? Tuota et voi tietää. Sen sijaan sinä itse vaikutat epäkohteliaalta, epäjohdonmukaiselta ja ilkeältä.
Me ollaan edetty miehen kanssa aika nopeasti. Kun oltiin tunnettu vain kuukausi tai pari, olin aivan varma, että hän on loppuelämäni valittu. Aloimme todella aikaisin puhua naimisiinmenosta, yhteisestä elämästä ja kaikesta mitä tulevaisuudesta haluamme. Varasimme kirkon 4-5kk seurustelun jälkeen, sillä halusimme ehdottomasti Helsingin Tuomiokirkon ja se piti varata yli vuosi ennen hääpäivää. 6kk seurustelun jälkeen ostimme sormukset. Lapsia on tarkoitus alkaa yrittämään sitten häiden jälkeen. Naimisiin mennessämme olemme seurustelleet 1,5 vuotta. Olen vasta 23, eikä siis vielä paniikkia iän suhteen, mutta halusin vain sanoa, että joissakin tapauksissa sen oikean tunnistaa heti ja siinä vaiheessa on turhaa miettiä muiden mielipiteitä :)(Varsinkin jos biologinen kello tikittää)
ettei hän ole narsisti? Tuo nimittäin kuulosti tosi pelottavalta.
Mistähän kummasta päättelit, että mieheni olisi narsisti? :D
Et tunne AP:tä lainkaan, et tiedä, mitä muuta hänen elämässään on, mistä älylliset haasteet ja tunnesisältö tulee. Se, että ihmisellä on raamit kunnossa, ei tarkoita, että hänellä ei olisi mitään muuta kuin raamit. AP on voinut saavuttaa vaikka mitä muutakin kuin työpaikan, parisuhteen ja OK-talot, hän on voinut myös matkustella ja tutustua ihmisiin.
Tylsämielinen? Aivokuollut? Tuota et voi tietää. Sen sijaan sinä itse vaikutat epäkohteliaalta, epäjohdonmukaiselta ja ilkeältä.
Tulee sellainen tunne ettei ap niitä lapsiakaan halua, kunhan nyt tekee kun ne "kuuluu pakettiin". Ihmettelin siis vaan, pahoittelen jos se oli ilkeää. Olen huomannut että eniten hukassa lapsineen ovat ne vanhemmat joissa on kulissit kiillotettu ennen lapsen syntymää eikä tajuta että lapsen kanssa tärkeintä on kyky rakastaa ja joustaa, ei se onko omistusasunto ja auto viimeisintä huutoa.
omakotitalon. Eihän se ole mikään edelletys lasten hankinnalle. Vuokra-asuntoon on ihan yhtä hyvä syntyä.
Sinänsä olen samaa mieltä, että on ei kaiken tarvitse olla niin täydellistä.
Itse tulin raskaaksi, kun olimme molemmat työttömiä. Nyt mies vakityössä ja itse määräaikaisessa, ja yritämme toista lasta.