Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

===MARRASMASUT LAUANTAINA===

05.11.2005 |

Täällä vieläkin olen...hölmö olin että tää oliski nopeeta toimintaa =(

Alapää vuotaa limatulpaa, herkullista. Vaihdoin siteen ei pikkuhousunsuoja riitänyt enää. Olen välillä käynny nukkumassa mutta supistukset tulee unen läpi. Niitä tulee epäsäännöllisesti. Pelottaa että tulee sitte liian kiire lähtö ja vauva syntyski autoon...

Vauva liikkuu todella paljon nyt kylläki nukkuu.

Ei tää kummiskaan ihan kauheeta ole, en ole vielä kuollu ;)

Odottelen edelleen että muuttuvat säännöllisiksi pääsis sitte tosi toimiin.

Taidan lähyee kokeilemaan sitä nukkumista, sais vähän edes sitä unta.

Eija ja eemeli 40+2 vieläkin...

ps kirjotus voi olla sekavan oloista mutta täs tilanteessa se on varmaan sallittua?!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmelta heräsin kun sattu tonne alavatsaan nii julmetusti. Supisti siis ihan pirusti, herätti oikeen :( Koitin kääntää kylkee ja käydä pissalla ja... menihän se siitä sitten. Reilu tunnin niitä tuli sillai 10 min välein ja oikeen tosi kipeitä :' (

Sitte ku sain nukahdettua, ni heräsin noin puolen tunnin välein kun sattuu! Ja nyt siis kökin täällä kun ei tee mieli mennä sänkyyn.

Liikkuuko vauva paljon vai tuskin lainkaan sillon kun alkaa tapahtumaan?? Meidän lapsonen kun yleensä nukkuu tuolla yksiössään kaiket yöt ja nyt se on tosiaan kolmesta asti punkenu ja vähdänny, niinku koittais tunkee oikee.

Massu on kun pahimmissakin kuukautisissa, ihan tulessa aina välillä koko alavatsa ja selkä ja osa persusta... eikös ne niitä suppareita sitte taida olla? Tai onko tän ämmän pää jo täysin pehmenny? Kovettuuko se joka kerta sitte ihan viimesilleen kun supistus tulee? Mun mielestä se nyt ei ihan joka kerta ihan täysin kovaksi mee...

Taidan mennä koittamaan kuorsaamista viälä tai sitte " ylösnousemista" jollei muuta. Johan tätä on odotettukin! Vaikka isäntä kyl taitaa olla saapumas flunssakuumeen satamaa näinä aikoina ja toivos illal, ettei toivottavast just nyt syntyis, kun hänen voimansa on ihan loppu... Eik se kaiken järjen mukaan sitte nyt kuuluis tulla?? :)

Palaan ehkä myöhemmin... parempaa lauantain alotusta toisilla paksukaisille!

Jonsku ja Tiitiäinen rv36+3

Vierailija
2/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi :

EIJA75: Paljon voimia tulevaan koitokseen!Kyllä nyt kuulostaa siltä että tänään saaat vielä nyyttisi kainaloon,toivotaan niin :)

Mä en ole taas muutamana pävänä jaksanut kirjoitella,vaikka muiden kuulumiset luenkin päivittäin.Mitään ihmeellistä kun ei ole tapahtunut.

Nyt tuossa jo heräilin kuudenpintaan,enkä enään saa unta joten hyvä paikka aloittaa aamu on tää kone.

Eilen sitten TAAS pakkailin tuota kassia(kuinkahan monta kertaa olen vaihtanut vaavin vaatteita ym.sinne).

No tuli sinne laitettua hampuharjat-tahnat ja pesuaineet itelle +tietty vaavin vaatteet,siteitä ja parit omat pikkarit.Jotain extraa vielä tarttis sinne mahtua.Vaiks suklaata ym...

Tuota kassia tässä olen mietiskellyt enemmänkin,koska maanantaina mä olen menossa tyksiin ja ajattelin ottaa kapsäkin mukaan lekuriin.Otetaan vimpat arviot ja jne.Viimeksi lekuri sanoi että katotaan jos sit vaik käynnistettäisiin.Ton mun herpeksen takia,joka nyt ollut yli viikon pois,Jess!!!

Neuvolassa oltiin sitä mieltä että nyt olisi kyllä aika,ei tarttis sit ressata..

Kauheen mielellään en antaisi käynnistellä,edellinen kun päätyi sektioon,ja yhtenä syynä luulen just ton kohdun väsymyksen,kun yritettiin ja yritettiin...

Mä en tiiä kanssa että rauhoittuuko se vaavi ennen sitä h-hetkeä,hiljasemmaksi,vai aloittaako kunnon myllerrykset!?!Eijall75:lla näytti ainakin vielä liikkuvan :)

Olen kyllä kuullut että hiljenisi hiukan,kerätäkseen voimia tulevaan,tietääkö joku?Tai sitten se on ihan yksilöllistä.Niinku kaikki..

---Pitemmittä puheitta,jätän mujillekin " tilaa" ja alan nauttimaan viimisestä vapaasta vkonlopusta miehen kanssa(poika mummilassa)---

Voimia kaikille tähän vkonloppuun! :)

Erkku ja tiituska 39+5 rv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMENTA VAAN KAIKILLE!!

(.) Mä oon varmaan epänormaali yksilö kun nukun yöllä ku porsas, paitti viime yönä, kun herra 2.5v mölysi hela natten!! Hän on juuri tänään tuon 2.5v. Suukotin aamulla häntä sen kunniaks vaik eihän se mikään " juhlapäivä" ole. Mut eiks kaik päivät vois olla juhlaa?!?:o)

Eilen tuli seksii kokeiltua, vähän alkaa tuo asentojen puute vaivaamaan. Aina sillai yhdel ja samal taval. Isäntä oli ihan innoissaan vehtaamisest..No, ei se nyt kamalaa ollu mut.. Te tiedätte pallomahat!:o)

Meillä Himpula on taas hiljentynyt, mitä lie suunnittelee mahassa? Mun puolesta saa tulla jos siltä tuntuu mut en ihmeemmin odota.

IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE & ONNEA MATKAAN NIILLE JOTKA SYNNÄRILLE PÄÄSEVÄT!

Hormoonihirviö ja Himpula 37+

Vierailija
4/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo paranee mitä lähemmäs laskettua aikaa menee. Tosin nyt on alkanut tuo pää puoli vähän reistailla, pari päivää vähän pökkerö olo ja tänään aamulla päänsärkyä. Mutta eilen ei löytynyt äitipolin tarkastuksessa valkuaista ja verenpaine oli lääkityksellä 159/96. Eli pistivät kotiin lepäämään vielä ja maanantaina on aamulla taas lääkäri äitipolilla.

Olisin jo keskiviikkona ollut täysin valmistautunut kassin kanssa että käynnistävät käännöksen jälkeen mutta kun kaikki arvot olivat suht hyviä nii ei vielä. Nyt ne sitten ravoottaa pari kertaa viikossa sinne. No eihän sinne aja kuin reilu puoli tuntia, mutta on se ajaminen ja lähteminen. Ja kuka on meidän viis vuotiaan kanssa, kun ei tuo viihy noissa traktori ja peltohommissa. Ja jos ottavat sisään tarvii taas järkätä miten auton hakee pois sairaalalta. Vaikka onhan tuo mies välillä ehotellut että pakkaan vauvan vaatteet ja turvakaukalon mukaan ja tulen sieltä pois sitten kun päästävät. Onhan tuo toinen autokin ehjä. Eikä ne kotoa nyt niin hirveesti siellä sairaalassa ole ramppannut, yleensä on enemmän soitelleet, että kuikas kauan aijon siellä laiskana maata, kun ois noita kotitöitäkin.

No onhan tässä nyt sitten aikaa pestä noitten isompien vaatteita kaappiin (kun nyt saatiin vihdoin ja viimein noita vaatekaappeja) ja voishan noista puolet hävittää että ei oo niin paljon kuleksimassa, mutta kun ei oikein raaskis enenkuin on ihan rikkinäisiä tai hurjan näkösiä.

ukule rv 39+1

Vierailija
5/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pystynyt infoamaan teitä ollenkaan, kun niillä on netti ollut hajalla.

Tällä hetkellä kärvistelemässä supistuksissaan sairaalassa.

Lisätään tiedoituksia jahka kuulen jotain uutta :)

Vierailija
6/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkein ensimmäiseksi KOVASTI PALJON ONNEA JO VAUVANSA SAANEILLE!!!!! Nyt taitaa olla maailman kirjat sekaisin: oon ollut jo reilun tunnin hereillä ja oonpahan pirteä kuin peipponen. Näinköhän on voimia tarpeeksi kerätty ja synnytys olis edessä piahkoin??? Mä oon viiimeisen kuukauden ollu niin helvatin väsynyt, et oon nukkunut melkein kellon ympäriinsä kaiket päivät. Onneks miehellä sattui olemaan tos kolme viikkoa pekkasia ja muutama viikko sairaslomaa.Oli nyt viikolla vasta pari yötä töissä. Olen kyllä käynyt täällä lukasemassa muiden juttuja,mut itse en oo jaksanut pinoutua.

Kävin tossa viikolla(silloin oli viikkoja 37+1) lääkärissä ja lupailivat, et josko ens viikon keskiviikkona käynnistettäisiin, kun vauvelikin näyttäisi olevan jo yli 4kg. Saa nyt sitten nähdä miten käy, mut yli 39 viikon ei päästetä. Paikatkin on kuulemma ihan kypsät.

Oliskin ihanaa, kun tää odotuspiina jo loppuisi.Kyllä on nää viime ajat takonut sen ajatuksen päähän ettei ikinä enään tätä piinaa. Mut eiköhän 6 lasta riitäkkin jo meillekkin...

Pitäis kait lähteä kolistelemaan jotain tonne keittiöön,et sais ton muun sakin hereille. Vaik onhan täällä kieltämättä ihanan rauhallista kun koko muu porukka vetää viel sikeitä...

Pärjäilkää!!!!

Terveisin Axl 37+4

Vierailija
7/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille, jotka kipuilevat jo.

Muistathan synnyttää ilolla, hengittää läpi kipuaallon ja ponnistaa ohi ja yli ja läpi!

Mulla vaan iho kutisee ja tämä on ihan hirveetä... argh...

Viime yönä näin unta vauvasta. Unessa synnytys oli putkahdus *plumps*, vauva oli vammainen, osasi juosta ja puhui heti kännykkään mummon kanssa kysyen multa minkä hänen nimensä on. Sillä oli teletappien tappi päässä ja hampaita suussa ja kuoli sitten lopuksi. Mietin aamuyöstä, ovatko nämä enneunia vai painajaisia. Valmistaako alitajunta tulevaan tilanteeseen, että vauva onkin erilainen vai onko tämä vain stressiä?

Mulla on kyllä tästä mun ihosta ja lasten täiepidemiasta ihan hirveä stressi. Olen siivonnut nyt koko ajan viime päivien ajan, vaihdatan ja pesen vaatteet heti, kun lapset tulee koulusta ja pyyhkeet, liinavaatteet pesen päivittäin. Kamala homma. Siihen päälle päiden kyttääminen.

Tänään on vielä esikoisen synttärit ja samasta täikoulusta tulee lapsia tänne. Olen jo hihkunut lapsille, että yhteenkään sänkyyn ei mennä ja päitä ei yhteen ja kädet pitää pestä jnejne.... kamala akka oon, ihan hysterian partaalla. Ei ehdi supistella kun olen vauhkona muuten.

Kiitos hormooonihirviö vastauksestasi eilisiltana. Mulla onsairaalaan meno tiistaina ( tosin pelkopolille) mutta käsken niiden syynätä mun ihon. Tää on kyllä metkaa kun ei ehdi synnytystä edes miettiä saatikka pelätä kun iho on tämmöisenä.

Pitää valmistella synttäreitä. Tsemiä kaikille tähän päivään.

Vierailija
8/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on tehny täydellisen stopin liikkumiselle. Kyllähän tuo pyllyään vähän siirtää, mutta ei enää mellasta !

UKULE : miulla on kans vernpaineet seurannas äitipolilla. Lääkityksen kans ovat tossa 140-160 / 90-100. Onks siula tietoo miten kauan yli antavat mennä ??? Meilläkin on sama ongelma liki 5 vee kanssa : mihis sen laitat ? 2 isompaa on koulussa ja yks tarhassa, mutta toi 5 vee on se onkelma kun pitäs äippäpolille mennä. Meillä tuli kielto et lapsii ei saa ottaa sinne enää mukaan =/. Joka viikko ravaan sairaalassa ja meiltäkin ajaa sen ½ tuntii sinne, matkaa on liki 30 km. Kyllä rassaa ja sapettaa !!!

Eilen muksut piti Halloween-kekkerit. Rasittavaa oli ja nukuinkin tänään puol yhteentoista =D. HORMOONIHIRVIÖlle onnistunutta vauvanhäätöä kera seksin ;o). Meillä ei tipu niin ei tipu, itte kyllä olisin enemmän kuin halukas, mutta eipähän tartte vielä ainakaan synnytellä jos vaiks käynnistäs seksi synnytyksen.

Miulla ei oo muuten taas tällä hetkellä mikään kiirus synnytellä. Kahtellaan ja eipä tässä enää montaa päivää kuitenkaan ole... Naatitaan, naatitaan =D. Ehtiipähän postista eilen tilaamani Kushies-vaipatkin sitten valmiiks kotio. Ai niin, synnytyskassii vois suunnitella tänään !!! Pakkaamatta on.

Tsuppareita niitä toivoville ja paljon onnea synnyttämään meneville ja nyyttinsä lunastaneille =).

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 39+3

Vierailija
9/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole mitään ihmeempiä, olen lueskellut päivittäin vain muiden kuulumisia. Itse jännitän maanantain äippäpolikäyntiä. Tilanne siis se, että jos kohdunkaula hävinnyt niin taitavat käynnistää silloin. Jos käynnistys ei onnistu niin mua alkaa kyllä pelottamaan että vauvasta kasvaa niin iso ettei mahdu ulos. Nyt vielä uskaltaisi synnyttää. No, ei auta kuin odottaa ja katsoa mitä sanovat. Terkkari oli kyllä sitä mieltä että pian pitäisi vauvan alkaa tulemaan kun katseli mun mahan mittoja. Sf-mitta huitelee jo ihan omalla käyrällä. Toivottavasti ovat polilla samaa mieltä.

Pitäisi ehkä levätä mutta kotona olisi paljon puuhaa mitkä pitäisi vielä ennen synnytystä ehtiä. Siivota paikkoja edes jonkinlaisen kuntoon ja sen sellaista.

Ihanaa että niin moni on saanut jo oman pikkuisensa :) Voimia kaikille muillekin näille loppumetreille, pian me ollaan jo kaikki kahtena kappaleena ja mahanahkat löysänä... :)

minttukukka ja masuvauva 38+6

Vierailija
10/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kummempia, oltii koko perhe leikkipuistossa ja äsken syötiin karjalanpaistia. Mun vanhemmat ovat tulossa iltakylään ja yöksi jos vaikka vauva syntys. Ei tosin semmosia fiiliksiä. tällä hetkellä lähinnä väsyttää ja taidankin mennä päiväunille. Lapset katsoo Rasmus nallea.Pyhäinpäivän kynttilöitäkin vähä sytytetty, mut ei jaksettu viedä hautuumaalle saakka, vaan tuohon pihaan katseltavaksi.

eipä kait kummempaa, tässä jännään syntyykö vauva ennen isäinpäivää vai jälkeen.

eufrosina rv 37+3

Vierailija
11/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkerasti lukenut viestejänne, mutta ikinä ei tunnu olevan aikaa itse kirjoittaa:(

Varsin kateellisena luin taas äsken kuinka joillain harkitaan synnytyksen käynnistämistä. 39+1 on täynnä ja oksentelen edelleen, migreeni saattaa kestää 8vrk, en ole nukkunut aikoihin kunnolla (kuulostaa varmasti monelle tutuilta ongelmilta) vaivoja olisi vaikka muille jakaa ja lisäksi vauvan epäillään täysiaikaisena olevan yli 4kg. Esikoisen kohdalla kävin pelkopolilla, mutten kokenut siitä olevan mitään ihmeellistä hyötyä, joten nyt en ole käynyt.. Tuo vauvan paino pelottaa aivan mielettömästi. Mutta miten sitä saisikaan käynnistyksen.. Neuvolatädillä ei ole kuulemma oikeutta lähettää polille ennenkuin 10pv raskaus yli, tai sitten ongelmia verenpaineen, valkuaisten tms. kanssa... :( Ajattelin pitäiskö vaan mennä äitiyspolille valittamaan, etten enää kestä.. En nimittäin oikeasti kestäkään.. On ollut todella raskas odotusaika, pahoinvointi alkoi 4.vkolla ja jatkuu siis edelleen, onneksi oksentelen enää vain parina päivänä viikossa:) Elän päivän kerrallaan ja olen todella onnellinen, että saamme vauvan, mutta SAISI JO SYNTYÄ:) !!!

No, joo vali vali vali -viestihän tästä tuli. Jaksamista kaikille ja suppareita niitä toivoville.. :)

Vierailija
12/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ei tunnu tapahtuvan, joten tästä ollaan lähdössä kävellen auttamaan anoppia pihatöissä, jos se edistäis asiaa jollain tavalla. mua alkaa oikeesti kauhistuttaa, että jos tää meneekin tosi pitkästi yli, että onko se vaavi sitten tosi iso, ja onko se sitten ihan kamalaa...... pitäs olla ajattelematta, mutta ei sitä tässä vaiheessa enää voi välttää ajattelemasta.

neuvolassa keskiviikkona th arvioi 3500-3800g. no, eiköhän se onnistu.

mollis rv 40+3

Vierailija
13/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se olisi ohi.

Meille syntyi poikavauva 1.11 klo 9.34 suunnitellusti sectiolla. Pituus oli 49cm ja paino 3300g.

Itse se sectio ei mennyt hyvin tällä kertaa. Eli minut puudutettiin spinaalilla ja kiinnikkeiden ja yms. vuoksi leikkaus kestikin pidempään, niin ompelu vaiheessa alkoi tunto palaamaan. Rupesin tuntemaan ne neulan työnnöt ihon läpi. Ilmoitin asiasta hoitajille ja samalla tyrkkäsivät unilääkettä ja unten maille loppuajaksi.

Ei siis ollut mikään mukava kokemus.

Loppujen lopuksi vielä lääkäri kertoi, etten voi enään tehdä lisää vauvoja kun on kohdunseinämät niin ohuet jo. Kiinnikkeitä oli todella paljon myös. Joten minun lasten teko loppui nyt sitten tähän. Harmittaa kyllä kovasti kun olisin josku tahtonut vielä iltatähden.

Mutta nyt onnellisesti kotona 4vrk ikäisen pojan kanssa. Isommat sisarukset hoitaisivat häntä jo, mutta en uskalla antaa ikelle tulla kun kumpikin on nuhassa, ettei vain tartu.

Hensku

Vierailija
14/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaitne seuraa minulla ememmän sitä valkuaista ja päänsärkyä+ ylämaha oireita. Tai sitten jos tuo alapaine rupeaa huiteleen jatkuvasti yli 100. Kun tuolla alapäässä on vielä reilusti kohdunkaulaa jäljellä, yhdelle sormelle auki. Mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa niin kyl sitä valkuaista tässä parin päivän sisään alkaa ilmaantua. Jos ei tuo verenpaine lääkitys sitä hillitte.

Painoa oli muuten tullut vajaa seitsämän kiloa lähtöpainosta pari viikkoa sitten, mutta nyt sitten se on 1,5 kg kiloa laskenut kahessa viikossa että jos tätä raskautta kestää vielä pari viikkoa ja paino laskee tuohon malliin niin lähtö paino on helppo saavuttaa. Vaikka onhan tuossa ainakin 15 kg varaa.

Vierailija
15/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut alkuun kaikille nyyttinsä jo saaneille!

Ja supistuksia haluaville reilu pino täältä niitä **TSUP TSUP**

Tänne ei mitään kummempia kuulu. Eilen oli neuvolakäynti, ja kaikki oli hyvin. Hoitsu meinas että jos ei synny ennen laskettua aikaa, niin ehdottaa sairaalaan että käynnistetään vkolla 40+5 (sattuu vielä olemaan mun oma syntymäpäiväkin) :) Katotaan nyt miten käy.

(.) Selkeesti ei samaan malliin enää liikuta ku ennen, mutta sitten kun liikutaan niin maha heiluu niin maan pirusti ;) Mut oikein hyvä homma vaan niin tietää että kaikki on kunnossa. Supistuksista mulla ei oo mitään tietoa, kun koko raskausaikana niitä ei oo ollu kertaakaan.

Väsymys vaan valtaa kun yöt on mitä on, niinkuin monella muullakin teistä.

Hyvää pyhänpäivän jatkoa kaikille!

Tintta-liisa ja kaveri rv 38+2

Vierailija
16/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi vähemmän pinoutumista harrastanut marrasmasu, rv. 40 + 2 tänään. Esikoinen syntyi 35+3 joten voitte uskoa, että nämä viikot tuntuvat jo suorastaan superyliaikaiselta. Ei supista, mutta muuten on joka sortin loppuraskausoireita, hengästyttää, palleaa ahdistaa (vaikka pää kuulemma jo hyvin lähtökuopissa), lonkkia särkee jne jne. Vali-vali siis.

Eli nyt ois tervetulleita kaikki tee-se-itse -käynnistyskonstit (seksi tai reippaat vaunulenkit esikoisen kanssa ei auta). Jos ei kellään ole kikka kolmosia taskussa, niin laittakaa jo synnyttäneet vaikka jotain alkavan synnytyksen merkkejä, niin voisin ruveta vaikka niitä itsestäni etsiskelemään...

Maanantaina oli kohdunsuuta 1 cm jäljellä ja auki 1 cm, lääkäri ja hoitsu sanoivat, että hyvinkin voi jo ensi yönä tulla... Joopa joo, ei ole näkynyt tai kuulunut!

Kiitos, jos joku jaksaa vastailla valituksiini!

t. tosituskastunut

Vierailija
17/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähen tässä kys:iin näytille. Suppareita koko päivän tullu 10-15min välein. Nyt ehkä vähän useemmin ja niissä alkaa olla voimaa. Ei kyllä ole sellainen olo että pitäs vauva tehä!!

No sitä ihanaa veristä vuotoa tullu koko päivän, ja en tiiä onko siinä lapsvettä mukana...eli käydään tarkistuttamassa missä mennään. Voihan se olla et laittavat takasi kotia.

Eija ja eemeli 40+2 hohhoijaa....antakaa mulle kunnon kipua mikä veis tätä eteenpäin!!!(masokisti???ei kai???)

Vierailija
18/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Henskulle!

Olin tänään kirpparilla myymässä tilaa varastoon. Hyvinhän nuo näyttivät kaupaksi menevän =)

Supistaa! Yöllä heräsin suppareihin ja samalla havaitsin, että vauva köllötteli vaihteeksi poikkitilassa. Kaveri ei osaa näköjään päättää asentoaan. Kirpparilla tuli myös muutama napakka suppari. Näyttää siltä, että paikat valmistautuu synnytykseen. Toivottavasti nyt ei lähde käyntiin ennen keskiviikkoa, kun silloin on äippäpoli käynti, jossa ihmetellään tuota vauvan perätilaa. Perätilassa kyllä synnytän alakautta, tilaa on, mutta poikittain kun on aina välillä, niin olen alkanut pohtimaan, että mitenkähän mahtaa käydä..

Hyvää lauantain jatkoa kaikille, niin ja Eijalle tsempit!

Noema ja Onni 38+6

Vierailija
19/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että ku tää aika menis nopeemmin! Mahaan ei kummempia, ei supistele oikeastaan yhtään enää.. Ei mikään seksikään niitä aiheuta, ei ainakaan kipeitä. Oikeastaan hyvä vain vielä näillä viikoilla. Jos vielä pari viikkoa menis eteenpäin niin sit sais alkaa tapahtumaan:) Mutta...tuuuuuuskin!

Vauveli liikkuu laiskemmin edelleen, mutta liikkuu kuiteskin. Makeaa tekee mieli ihan sairaan paljon, kumpa ei vaavi ottas liikaa itteensä painoa tästä mun syömisestä....

Tänään olin tontilla, putkikuopat peitin hiekalla. Hiki tuli, muttei mitään muuta.. No, paikat varmaan on jumissa huomenna.. ku jo nyt tuntuu helliltä:) Elikkä, voimavaroja vielä löytyy, vaikkei aina siltä tunnukkaan.

Jaksamisia kaikille!

SaJuTu 36+3

Vierailija
20/20 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sitten kantelin miehen apuna isoja gyproc-levyjä suojaan sateelta ja siirtelin lankkuja paikasta toiseen. Ihmettelen kummasti, kun ei tuollainen monen tunnin fyysinen rehkiminen edes suppareita aiheuta. Meikäläiselle edes turha kokeilla noita perinteisiä ässiä, jos ei kerran miesten hommatkaan asiaa edistä. :) Taitaa se sittenkin toinen poju tulla, kun äitikin vielä nuo hommat jaksaa. Naapuritonteilla ukot hieman kauhistuneina katseli, kun pallomahaisena siellä rehkin. Mitäs minä siellä kädet puuskassa seisomaankaan, jos ei pahalta tunnu ja mies tartti kantoapua.

Luxusta, että esikkokin nukahti n. 20 minsan sängyssä makoilun jälkeen ihan nätisti. Ei tarvinnut nyt katsella sitä sängystä pois ja takaisin rumbaa kuten eilen illalla. Tästä illasta puuttuu vain herkuttelu, mutta pitänee sulattaa pakkasesta vaikka pulla tai mansikoita, niin saisi suun makeaksi. Mies lähti iltaa istumaan tutun tupareihin. Sain jostain energiaa taas pestä koirankin ja föönata sen puoliksi. Sitten olikin taas viihdytettävä esikoista, niin jäi hieman puolinaiseksi tuo siistiminen. On ihanan puhdas koira taas vaihteeksi.

Laitoin muuten vauvalle sängyn eilen valmiiksi. Sinisen pussilakanan (jossa valkoisia lumihiutaleita) sit valkkasin, kun sen tälle vauvalle varta vasten ompelin, oli sitten kumpi tahansa. Esikon pussilakanaa en periaatteesta halua laittaa, vaikka se soveltuu paremmin tytöllekin, koska haluan että molemmilla on sit omat ensipussilakanansa, jotka äiti on tehnyt. Voivat sit joskus ottaa itselleen muistoksi. On niin ihanaa katsella kuvia esikosta, joka ensimmäistä yötä kotona nukkuu äidin ompeleman lakanan alla hiukset pörrössä ja samassa pinniksessä, joka on ollut äidilläkin vauvana.

rv 37+2