Suomalainen liha = ??? Missä täällä näkee nautakarjaa laitumella????
Kommentit (10)
Tervetuloa katsomaan
Täällähän noita on joka toisella pellolla :) Ja voitko kuvitella täällä näkyy myös hevosia ja lampaitakin laitumella! :D
Tervetuloa katsomaan
Täällähän noita on joka toisella pellolla :) Ja voitko kuvitella täällä näkyy myös hevosia ja lampaitakin laitumella! :D
Missäs päin se ap huutelee, kun täälläkin niitä näkyy...eikö niitä kävele vastaan helsingin yössä vai?
Kehäkolmosen ulkopuolelta ns. syvältä maaseudulta niitä löytää.
Suomalaistenkin nautojen pitää ulkoilla vähintään 60 vrk:n aikana, jos ei ole poikkeuslupaa, mutta päteekö tämä myös lihanautoihin?
Mutta missäs ovat suomalaiset siat? Niistä minä olen todella huolissani.Sikatilalliset varmaan ymmärtävät syyn.
Koska niitä ei voi päästää laitumille ne tappaa toisensa JUU KNOW!!
kaverilla on semmoinen 500 mullin navetta...
Helsingin yössä tulee vain sikoja vastaan. Härät on vaarallisia. Lihassa voi olla jäänteitä lääkityksestä tai huumeista, mikä tekee niistä entistäkin vaarallisempia. Ja varmaan käyttävät vigraakin nuo liian isomunaiset! Sitähän saa postimyynnistä.
mutta ainakin Viikin koetilan laitumilla näkee tyytyväisen oloista nautakarjaa, jos stadissa haluaa lehmän nähdä. :)
Tervetuloa katsomaan
Missäs päin se ap huutelee, kun täälläkin niitä näkyy...eikö niitä kävele vastaan helsingin yössä vai?
Ihmiset mielellään ajattelevat, että heidän syömänsä liha on elänyt kohtuullisen hyvän elämän, ulkoillut ja elellyt kavereittensa kanssa. Osalla naudoista tämä pitääkin edes jotenkuten paikkansa (ennen teurastusautoon ajamista jonka jälkeen on kyllä kauhu ja hätä), mutta isolla osalla ei kerta kaikkiaan sinne päinkään, saati sioilla ja kaikkein huonoiten ovat asiat broilereilla, jotka elävät lyhyen, tuskallisen ja täysin eläinarvottoman elämän alkaen liukuhihnalta jolle kuoriutuvat.
Vakuuttuneimpia lihakarjan hyvästä elämästä ovat olleet maalaiset tuttavani, juuri koska ovat itse nähneet niitä pihvinautoja niityillä paistattelemassa päivää ja märehtimässä. Kun heille sitten on näyttänyt todisteita siitä, että se onnela on poikkeus, ovat olleet aivan kummissaan: "lapsesta asti olin luullut"....
kuin 10km niin tuolla möllöttää eka karjalauma laitumella. Ovat vielä ylmaankarjaa. Ihan mahottoman söpöjä :)
kuin 10km niin tuolla möllöttää eka karjalauma laitumella. Ovat vielä ylmaankarjaa. Ihan mahottoman söpöjä :)
täällä maalla.
Tervetuloa katsomaan