Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi hyvä liikuntamuoto / -laji tosi ylipainoisella, rapakuntoiselle, itseään häpeävlle?

Vierailija
17.09.2011 |

Aloitin elämäntaparemontin nelisen viikkoa sitten ja nyt, kun ruokavalio on saatu kohdilleen, niin liikuntaa mietin seuraavaksi. Nykyään kun on niin mahdottomasti kaikkea tarjolla.

Mikä olisi hyvä minulle? Suositelkaa! Ylipainoa on siis paljon (BMI 39)!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaasti vaan liikkeelle.

Riippuu ihan siitä, mitä tykkäät tehdä.. Kävelylenkit on aina jees, kiva kaveri mukaan tai juttukaverin puuttessa mp3-soitin tahtia antamaan ja menoksi vaan.

Itse kävin viime kauden paikallisen urheiluseuran jumpassa 1krt viikossa, se oli kivaa ja siellä oli monen kokoista naista menossa mukana. Ei yhtään hävettäny, päin vastoin.

Uiminen on ylipainoiselle hyvä liikuntalaji, pitää vaan voittaa se peikko, että "miltä mä näytän uikkareissa". Hitonko väliä?

t. BMI 41

Vierailija
22/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tanssi? Sauvakävely?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ex-läski

Vierailija
24/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi koska itse täällä itseinhon syövereissä koitan laihduttaa itseäni, mutta mun bmi on 29.

Vierailija
25/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole keksinyt mikä kävisi kun urheiluvaatteissa (saati uimapuvussa) ei kehtaa mennä ihmisten ilmoille (salille/hallille tms)ja kotona ei ole aikaa koskaan kun on monta pientä lasta... ulkona kävely tms vois olla muuten ok mutta aikaa ei ole siihenkään. pitäis olla jotain tosi nopeaa ja tehokasta. ei voi pistää tuntiakaan kävelylenkkiin, saati enempää. nivelet ei kestä juoksua tms.joo kivittäkää vaan että tekosyitä kaikki...ei auta yhtään.

Vierailija
26/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko alkuun joku Wii tai vastaava jota voisi kotona harrastaa? Uintia suosittelen minäkin, sillä eihän siellä vedessä enää kukaan näe minkä mallinen olet. Uinti on tehokasta! Jumppaankin voi mennä, ei sitä tarvitse hävetä. Tai ota itsellesi personal trainer, niin saat motivaatiota (jos rahatilanne sallii).

Vierailija
27/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras, voi jumpata yksin kotona noloissa pyöräilyshortseissa eikä kukaan näe miten hengästynyt, punainen tai läski olet! Ja tuloksia tulee, siihen jää koukkuun!!!!!!

Vierailija
28/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole keksinyt mikä kävisi kun urheiluvaatteissa (saati uimapuvussa) ei kehtaa mennä ihmisten ilmoille (salille/hallille tms)ja kotona ei ole aikaa koskaan kun on monta pientä lasta... ulkona kävely tms vois olla muuten ok mutta aikaa ei ole siihenkään. pitäis olla jotain tosi nopeaa ja tehokasta. ei voi pistää tuntiakaan kävelylenkkiin, saati enempää. nivelet ei kestä juoksua tms.joo kivittäkää vaan että tekosyitä kaikki...ei auta yhtään.

Tekosyitä! Lapset voi ottaa mukaan liikkumaan, niin niistä ei ehkä tulis niin sohvaperunoita, kuin vanhemmistaan..

Vaunujen/rattaiden kanssa pääsee lenkille. Lapselle voi ottaa mukaan jotain viihdykettä, jotta jaksaa esim. tunnin istua kyydissä. Lenkin voi ajottaa lapsen päiväuni tai välipala aikaan, jollon lapsi joko nukkuu, tai sille voi ottaa välipalaa mukaan. Jos on isompiakin lapsia, ne voi ottaa mukaan pyöräilemään. Hyvää liikuntaa, kun kävelee ripeästi pienen pyöräilijän perässä.

Lapsen saa myös pyörään, eikä tarvitse ajaa niin pitkää lenkkiäkään, kun lapsi toimii tehokkaana painona pyöränkyydissä.

Käytin pitkään noita samoja tekosyitä itsekin, kunnes älysin niistä luopua ja lähteä liikkeelle!

Vierailija
29/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pidätte "Pikku kreivittärestä"? Onks tämä 3-pyöränen fillari?

Jos on niin mä haluan tämmöisen. Ja tällä vois kait sit ajella fillariteitä? Pääsin mummokin kauppaan ja sais tavarat kotiin. Pienille matkoille olisi tosi näppärä fillari!

Haluatko säkin?

http://www.dn.se/motor/lilla-grevinnan-platsar-i-galleriet

Pyörät siinä jotenkin on vain "väärässä" järjestyksessä ja nurin päin. Mutta ovat ainakin jo rakentaneet hyvän korin! Heja Sverige!

Vierailija
30/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaiden työntäminen vain tehostaa kävelyn vaikutusta. Isommat voivat tosiaan tulla mukaan polkupyörien kanssa.

Toisaalta tuolla painoindeksillä jo puolen tunnin kävely on tehokasta liikuntaa, joten jos pääset puoleksi tunniksi yksin kävelylle, kannattaa se käyttää hyväksi.

Vierailija
31/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos painat esimerkiksi 100 kg, niin 3 kilometrin kävely kuluttaa noin 250 kilokaloria. Älä siis väheksy lyhyitäkään lenkkejä. (Jos painat enemmän, niin kulutuskin on suurempi).

Laskussa on käytetty netistä löytyvää Energynet-laskuria.

Vierailija
32/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rasita jalkoja ylipainoisella.

Vierailija
33/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansalaisopiston tmv jumppiin voisi olla kivempi mennä aluksi, kuin salille? Vaikka eihän sun mitään tarvitse häpeillä, aikuinen nainen. Anna ajatella mitä tykkää! Tsemppiä!

Vierailija
34/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai työmatkapyöräile, käy kaupassa kävellen/pyörällä.

Pikku hiljaa voit lisätä kuntosaliharjoittelun ja venyttely/lihashuoltotunnin ohjelmaasi ja sitten muokata noita kävelylenkkejä raskaammiksi. Mutta säännöllisyys on kaiken a ja o; muuten alun innostuksen jälkeen homma lopahtaa

Vierailija
35/36 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tehokkaat ja nivelille hellät liikuntalajit. Ja rohkeasti vaan uikkarit päälle, et sinä sieltä vedestä näy :) Minä ainakin katson hyvillä mielin ylipainoisia jotka jotain liikuntaa harrastavat, en suinkaan halveksu! Ja luulen että moni muukin ajattelee näin.

Vierailija
36/36 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2011 klo 19:59"]

Tekosyitä! Lapset voi ottaa mukaan liikkumaan, niin niistä ei ehkä tulis niin sohvaperunoita, kuin vanhemmistaan..

Vaunujen/rattaiden kanssa pääsee lenkille. Lapselle voi ottaa mukaan jotain viihdykettä, jotta jaksaa esim. tunnin istua kyydissä. Lenkin voi ajottaa lapsen päiväuni tai välipala aikaan, jollon lapsi joko nukkuu, tai sille voi ottaa välipalaa mukaan. Jos on isompiakin lapsia, ne voi ottaa mukaan pyöräilemään. Hyvää liikuntaa, kun kävelee ripeästi pienen pyöräilijän perässä.

Lapsen saa myös pyörään, eikä tarvitse ajaa niin pitkää lenkkiäkään, kun lapsi toimii tehokkaana painona pyöränkyydissä.

Käytin pitkään noita samoja tekosyitä itsekin, kunnes älysin niistä luopua ja lähteä liikkeelle!

Olen eri mieltä, en ole ylipainoinen, mutta rakastan liikuntaa. Käyn lenkillä lasten kanssa, uimassa ym. mutta liikunnan ilo minulle tulee erityisesti rankasta liikunnasta. Ja siinä lapset on tiellä. Eli ehdottomasti on hyvä, että aloittaja noiden lasten kanssa kävely lenkkien, lisäksi löytäisi lajin jossa saisi nollata ajatukset, voisi keskittyä täysin liikuntaan, oli se kuntonyrkkeilyä, kuntosalireeni, uintia tai jumppaa.

Kuntonyrkkeily uskoisin hyvin sopivan ylipainoiselle ... ja se on hauskaa, ei huomaa kuntoilevansa, sama varmaan kuin tanssi joillekkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme