Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTF?! Miehen liitonraha laski kun aloitin työt??!

Vierailija
17.09.2011 |

Mies jäi työttömäksi reilu 6kk sitten ja nyt kun lähdin itse töihin oli miehen rahaa leikattu mun tulojen perusteella?

Sis näinkö taa nyt menee jatkossaki? Meillä on kaksi lasta eikö ne vaikuta mitenkään tähän tilanteeseen? Miten meillä muka riittää rahat lainaan yn, kun vähätki rahat viedään näin pois??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka siis saadaan työttömyyskassasta, ei vaikuta puolison tulot. Puolison saama kotihoidontuki voidaan vähentää päivärahasta kuten tuolla ylempänä kirjoitin. Puoliso voi tehdä hieman ansiötöitä, jos töitä on vähän ja ne ajoittuvat esim. viikonloppuun ilman, että kotihoidontukea vähennetään työttömän puolison päivärahasta. Kannattaa kysyä työttömyyskassasta, missä kulkee raja työnteon määrän suhteen.

t.6

Vierailija
2/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työttömyyskassa maksaa ansiosidonnaisen. Ja se maksetaan ansioiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään nää mun tulot vaikuttaa tuohon miehen rahaan, tietääkö joku enemmän tästä?

Vierailija
4/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ansiosidonnaisen päivärahan määrä lasketaan aikaisempien tulojen perusteella niin miten toisen ihmisen rahat voisivat siihen vaikuttaa?

Vierailija
5/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä alle 3 vuotias lapsi josta saatte kotihoidontukea?

Vierailija
6/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa puolison olemassaolo jotenkin voi vaikuttaa ansiosidonnaisen päivärahan suuruuteen liittyy kotihoidontukeen ja yritystoimintaan. Olisko kyse kotihoidontuesta? Sehän vähennetään päivärahasta, paitsi jos puoliso itse hoitaa lasta/lapsia eikä saa tästä syystä muita etuuksia eikä käy (kuin korkeintaan nimellisesti) ansiotöissä.

Vierailija
7/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi kuntalisää ei vähennetä, jos sellaista kunnassa maksetaan.

Vierailija
8/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy soittaa heti maanantaina liitton että mitä ne siellä sekoilee!

Vierailija
9/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon vielä äitiysvapaalla, mies jäi kesän alussa työttömäksi ja saa nyt siis ansiosidonnaista liitonrahaa.

Mies aloittaa lokakuussa vuoden pituisen muuntokoulutuksen ja päivärahansaanti siis jatkuu. Mulla oli tarkoitus marraskuussa jäädä kotiin kotihoidontuella lapsia (3kpl) hoitaan ja tehdä korkeintaan pientä keikkahommaa. MUTTA eipä saadakaan kuulemma kotihoidontukea, koska mies työtön. Ja vaikka on siis kursseilla eikä makaa kotona.

Onneksi saatiin järjestymään asiat niin, että minä teen enemmän iltavuoroja ja mummot hoitaa silloin, kun mies koulussa ja mulla iltavuoroon meno. Mutta jos ei olis mummoja, niin pitäis laittaa lapset tarhaan (nuorimmainen olis vasta 10kk) ja alkaa paiskiin tosissaan töitä.

Jotenkin järjetöntä, että samaan aikaan kaveri miehineen tienaa tosi hyvin töissä ja päälle saavat vielä kotihoidontuen, koska mummo hoitaa lapsen.

Mutta tätä tää Suomen tukiviidakko on, ihan uskomatonta.

Vierailija
10/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolison tulot EIVÄT vaikuta päivärahaan! Ainoastaan vaikuttavat Kelan työmarkkinatukeen.

Vierailija
11/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu liittoon vaan nk "Loimaan kassaan", jos jään työttömäksi niin eihän miehen tulot vaikuta saamaani korvaukseen?

Vierailija
12/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison tulojen ollessa tarpeeksi korkeat Kelan taulukoiden mukaan pahimmassa tapauksessa oletetaan että puoliso elättää työttömän kumppaninsa täydellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan