Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Likaisessa kodissa asuvat. Tajuukohan he itse missä paskassa he elävät?

Vierailija
17.09.2011 |

Miten ihmiset saattavat päästää kotinsa likaisiksi. Sehän on jo terveysriskikin esim. keittiössä. Ja miten voi kuvitella puhdistuvansa suihkutilassa joka jo itsessään on kuonan peittämä?

Muistakaa, että sotku ja lika ovat asioita erikseen. Sotkuahan syntyy ihan jo pienessä hetkessä lapsiperheissä, mutta lian muodostuminen vie aikaa. Miettikää kuinka kauan täytyy olla siivoamatta jos lattiatkin ovat näkyvästi likaisia vaikka kylpyhuoneessa!?!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika törkyinen, sen verran saatan rätillä pyyhkäistä joskus, ettei pahimmat liat pala kiinni kun rupean tekemään uutta ruokaa.

Mutta millä tavalla tuo likainen hella on terveysriski?

Vierailija
22/28 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä terveysriksitietoaan. Hyvähän se on. Saattaisi syntyä aikamoinen hysteriä, jos selviäis, että leivänmuruissa keittiössä saattaa piileä joku hirvee tappajabakteeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöihin menee muutenkin suurin osa vapaa-ajasta.

Tänään olen tyhjentänyt asianpesukoneen, täyttänyt sen likaisilla astioilla, siivonnut keittiön, tehnyt ruoan ja korjannut jäljet sekä pyyhkinyt ruokapöydän.

Robotti-imuri on hyrrännyt, mutta silti meillä on valtavasti vielä murusia lattioilla. Olohuoneen isolla pöydällä on vaatekasoja ja isomman lapsen pikkulegoja ja tietokoneenjohtoja. Makuuhuoneessa petaamaton sänky. Lattiat pesty reilu viikko sitten, vessan pesustakin jo useampi päivä.

Keittiön leipäkaapissa on jo murusia, pesin sen pari viikkoa sitten. Pesen keittiönkaappeja ehkä kerran vuodessa (tänä vuonna tosin ruokakaapit jo kahdesti), joten en voi kehua siisteydellä.

Alakerran eteisessä alkaa olla kohta jo vuori kuivia lehtiä. Heti kun ulko-oven avaa, tulee lehtiä ja hiekkaa sisälle. Voi voi. Imuroidaan kun ehditään.

Voin rehellisesti sanoa, että meille ei yllärivieraiden kannata tulla. Pitäisi tehdä vähän isompikin siivo, jotta tänne voisi nirppanokkainen ap saapua.

Silti täällä ei ole mitään järkyttävää sikolättiä vaan ihan normaalia elämistä. Emme vain puunaa ja putsaa päätyöksemme.

Vierailija
24/28 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kertoa ap:lle faktatietoa; kylppäri on siivoamatta viikon ja lattia on näkyvästi likainen. En tiedä siivoaako ap joka päivä, meillä ei siivota, mutta kerran viikossa on pakko, koska huomaan kyllä sen lian.

Vierailija
25/28 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kertoa ap:lle faktatietoa; kylppäri on siivoamatta viikon ja lattia on näkyvästi likainen. En tiedä siivoaako ap joka päivä, meillä ei siivota, mutta kerran viikossa on pakko, koska huomaan kyllä sen lian.

Mutta viikon pesemättä ollut kylppäri ei ole PASKAINEN kylppäri. Olen nähnyt MUUTAMAN VUODEN pesemättä olleita kylppäreitä. NE on paskaisia. Oikeasti. On likaa ja on pinttynyttä likaa. Jälkimmäiseen tarvitaan ehkä dynamiittia, että irtoaa eikä ihan Andy riitä. Sen sortin paska alkaa olla jo kaikkea muuta kuin allergioita estävä ja vastustuskykyä vahvistavaa...

Mä näkisin, että oikeasti likaisessa kämpässä kasvaa home keittiön hellalla ihan sen takia, ettei ruuanjämiä ole sieltä kukaan joutanut siivoamaan. Näitä meinaan on. Meidän lähipiirissäkin yksi. (Emme käy lasten kanssa kylässä kovin usein...)

Toisaalta näissä huusholleissa on usein kamamääräkin niin vallaton, ettei siellä edes voi siivota kunnolla. Tarvittaisiin ensin siirtolava tai esim. 5 siirtolavaa ja sit vois ruveta kattelemaan.

En ole itsekään siivousintoilija. Nukun yöni ihan hyvin, vaikka olis kylppäri kaksi viikkoa siivoamatta ja viikon lattia imuroimatta (vaikka meillä on koirakin). Pari lehteä ja kasa hiekkaa lattialla nyt tuskin kenenkään terveyttä vaarantaa. Ja se muu sotku... Noh, syntyy vartissa :D

Vierailija
26/28 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki eivät HALUA elää siistissä. Mua ainakin oikeasti ahdistaa jos koti on siisti. Ihan samalla tavalla kun jotakuta voi ahdistaa että koti on likainen.

Ainoa "siivous" mitä tässä talossa tapahtuu on pyykkien pesu ja tiskien tiskaus, ja nekin vain siltä osin kun on pakko. Eli jos tarvitsen lautasen ja ei ole puhtaita, niin nappaan siitä tiskipinosta sen yhden lautasen ja tiskaan - muihin en koske. Sama pyykkien suhteen. Imuria tai muita siivoustarvikkeita ei edes omisteta.

Ja joo, ollaan varmaan laiskojakin, tai mukavuudenhaluisia kun mielummin urheillaan, harrastetaan ja hoidetaan pihaa kun siivotaan, mutta lähinnä syynä on oma viihtyvyys. Mä ymmärrän ihan täysin että joku ihminen tykkää eri asioista kun minä, ja esim tykkää elää siistissä. En vain ymmärrä miksi se on niin pirun vaikeaa kyseisille ihmisille ymmärtää, että kaikki eivät tykkää siististä.

Vierailija
27/28 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin. Mua paskaisuus ei vaan häiritse. Tai häiritsee niin paljon, etten halua vieraiden näkevän sitä, eli silloin siivoan näkyviä paikkoja, kun on vieraita tulossa.

Vierailija
28/28 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

typeryytesi. Mulla on "kultaisen keskitien" koti, mutta olen huomannut, että fiksuimmilla tyypeillä voi olla aika likanen koti - on nääs muista intressejä kuin joku hellan hinkkaaminen.

ja mikä sua oikeestaan joissa leivänmuruissa kaapissa etoo? Hakeudu hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi