Onko tämä hyvä karppi-jälkiruoka/välipala?
500g maitorahkaa
2dl kuohukermaa
100g Mascarponea
0,5 litraa mansikoita
0,5 litraa vadelmia
2tl makeutusjauhetta
Marjoihin ei ole lisätty sokeria pakastamisvaiheessa.
Olen aivan aloittelija, ja allergioideni vuoksi on hieman vaikeaa käyttää karppisivuston reseptejä.
Kommentit (3)
riippuu siitä miten vähillä hiilareilla karppaat ja paljon tuota syöt päivän aikana.
Induktio-vaiheessa (siis esim. kaksi viikkoa alussa) hiilarimäärä pitäisi pitää niin pienenä (n.10g/pvä) ettei tuokaan jälkiruoka/välipala siihen sopisi.
Maitorahka on kovin rasvatonta, joten mascarponea voisi olla enemmänkin. Hiukan jos hiilareita mallailee... rahka+kerma+mascarpone (karkealla arviolla 4gHH/100g)= 32g ja siihen marjojen hiilarit päälle. Tuosta satsista vaikka naljännes, kolmanneskin voisi vielä mennän päivän aikana. Ei ainakaan enempää.
Itse kuitenkin toteutan myös sellaista ajatusta, että jos ruoka-aineessa on hyviä ravintoaineita, saa hiilareitakin sitten olla hieman vapaammin. Toisin sanoen käytän marjoja kohtuu runsaasti :)
Tsemppiä valisemallasi tiellä, lopussa kiitos seisoo!
(Itsellä viime vuonna -10kg ja tänä vuonna myöskin ja juurikin vhh:lla)
Tein tuon satsin ja ajatuksena on, että koko perhe (2 aikuista ja lapsi) syö sitä päivällisen jälkkäriksi + otan huomenna töihin itselleni välipalaksi osan.
t. Ap
p.s. Olen siis ollut 2 viikkoa pelkällä muna / liha/ kala / vihannekset-linjalla ja nyt eilen aloin lisäämään hiilareita. Tavoite laihtua normaalipainoiseksi (16kg) ja kahdessa viikossa lähtenyt 3,7kg
Liikaa hiilihydraatteja
Ja miten jaksat noin ison määrän?