Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet kinkkukiusauksen?

Vierailija
17.09.2011 |

Nyt ajattelin tehdä, ensimmäisen kerran tänä vuonna eli ei tehdä kamalan usein.

Miten siitä saa parasta? itse pilkon perunat, en voi sietää sitä pussimössöä... vaikka onhan se varmaan nopeampi mutta minusta ruuan pitää maistuakkin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi tehdä meidän omista perunoista, kun ne alkaa uunissa haista oksennukselle.

Vierailija
2/8 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvikinkun pilkon paloiksi. Sekoitan ne , tomaattimurskan, suolakurkkusalaatin ja mausteet.

Annan olla uunissa hyvän aikaa, ennen kuin lisään kermaa ja juustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tehdään siitä pussista ja usein. heitetään mukaan kinkkusuikaleet tai jauhelihaa ja päälle kermaa. 2h uunissa ja valmis. helppoa.

Vierailija
4/8 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan alusta asti itse. oman sairaudenkin takia koetan välttää lisäaineita mahdollisimman paljon, miten se nyt on nykyään mahdollista.

ostan lihan aina marinoimattomina ja laitan itse vaan ripauksen suolaa+pippuria yms.

Vierailija
5/8 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkon perunat ja sipulit sekä kinkun (vaikea löytää kinkkua jossa todella palvatun maku. Luomu on hyvää). Suhteet suunnilleen 50/50 lihaa ja perunoita + sipulia.

Sekoitan ainekset voidellussa vuuassa, suolaa ja mustapippuria joukkoon, vähän kuivattua rosmariinia. Sekoitan kermaan ihan vähän dijonsinappia ja kaadan päälle. 175-200C, saa kypsyä kaikessa rauhassa.

Vierailija
6/8 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumina ja salvia on kyllä samaa luokkaa. Mitään noista ei tarvi laittaa kuin ripaus niin ruoka on pilalla, minun mielestä.

Vierailija
7/8 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kinkkukiusaus on helpoista helpoin ruoka:

peruna-sipulit ja kinkut pussista, joskus mukaan menee myös pakastekasviksia pussista. Mukaan vielä mausteita ja aurajuustoa tai raejuustoa tms. mitä kaapista löytyy sekä kermaa. Päälle juustoraastetta. Saa muhia ainakin tunnin uunissa jona aikana voi rauhassa ulkoilla.

Vierailija
8/8 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimiiko se jos laittaa raejuustoa uuniin paitumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi