Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotain eteerisiä öljyjä mitä ei saisi imettäessä käyttää?

04.11.2005 |

Eli onko jotain sellaisia eteerisiä öljyjä mitä ei suositella käytettäväksi imetyksen aikana? Onko kenelläkään tietoa? Lähinnä tarkoitan huonetuoksuna, aromaterapiassa tai hierontaöljyyn sekoitettaessa. Muistan joskus vyöhyketerapeutin maininneen, että varmuuden vuoksi välttää käyttämästä joitain tiettyjä öljyjä mikäli asiakas imettää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mandariini, appelsiini, kamomilla ja laventeli. Näitä itse lähinnä olen käyttänyt. Ei-suositeltavia ovat ainakin muskottipähkinä, seetri, ja kardemumma.

Vierailija
2/7 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en käyttänyt imettäessä mitään eteerisiä öljyjä iholla, ihan vaan varmuuden vuoksi. Ovat kuitenkin aika voimakkaita tuotteita. Huonetuoksuina käytän niinkuin ennenkin, silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkaan en rintojen lähelle käyttäisi oikein mitään, todella mietoa laventelia, ruusua ja teatreeta ehkä. sitrusöljyt ovat myös vaarattomia, mutta herkästi allergisoivia.

Vierailija
4/7 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli goldenlight mainitsi piparmintun vähentävän maidontuloa ja minä olen juuri menossa sellaiseen hoitoon missä hieronnassa käytetään mm. piparminttuöljyä eli pitäisikö pyytää vaihtamaan öljy toiseen? Nyt olen myös saanut sellaisen käsityksen viesteistä, että olisi parempi välttää hieronnassa öljyjä, onko ketään teistä ollut imetyksen aikana hieronnassa missä olisi eteerisiä öljyjä käytetty?

Vierailija
5/7 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se yksi piparminttukäsittely varmaan vielä mitenkään vaikuta, mutta itse olen kyll' pyrkinyt kys. öljyä raskaus- ja imetysaikoina välttämään. tosin raskauden loppupuoliskolla laitoin turvotuksen takia öljyseosta, jossa oli piparminttua, mutta kun sitä tuli vain jalkateriin ja pieni määrä, niin ei se vaikta tilapäisesti käytettynä.

ehkäpä, jos hierotaan ylävartaloa rintojen lägeltä, en piparminttua käyttäisi. mutta ei se yksi kerta tosiaan maitoa rinnoista poista :)

eteeriset öljyt ovat todella vahvaa kamaa, eli niiden käytössä pitää olla varovainen muulloinkin kuin raskaana ollessa tai imettäessä, lasten kanssa tuleekin sitten noudattaa extra-varovaisuutta. itse olen kuitenkin käyttänyt sekä laventelia että teatreetä jo pienen vauvan iholle, vaippaihottumaan. tipan kolmasosa calendulaöljyssä parantaa ihottuman nopeasti. eli jotkut öljyt ovat turvallisia jopa lapsen iholla (toki allergiatapaukset erikseen huomioituina) ja sitten taas toiset ärsyttävät iholle käytettynä aikuistakin.

öljyjä on paljon ja niitä käytetään eri tavalla eri vaivoihin, niin on paha mennä vastaamaan näin ilman isompaa tietoa tilanteestasi, mutta jos tahdot kysyä jostain öljystä erikseen, niin koitan muistaa seurata tätä ketjua :)

Vierailija
6/7 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen menossa sellaiseen virkistävään hierontaan missä käytetään mandariini- ja piparminttuöljyä, mitään erityistä vaivaa ei minulla ole kunhan vain menen hierottavaksi. Entä onko tietoa seuraavista öljyistä: sitruunamelissa, appelsiini, cajeput ja petitgrain? Hieronnan saisi käsittääkseni jollain em. öljyistäkin.

Vierailija
7/7 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla http://www.aduki.fi/eteer.htm ja http://www.frantsila.com/m-tuotteet-eteerisetoljyt.htm tuolla tekstiä joistain öljyistä. mikään mainitsemistasi ei sinällään ole voimakas tai erityisesti välttämistä vaativa, sitrusöljyt vain saattavat ärsyttää herkkää ihoa, mutta ehkäpä hieronnassa ei käytetä isoja pitoisuuksia.