Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naisihmisillä ei nykypäivänä ole omaa pankkitiliä

Vierailija
16.09.2011 |

En ymmärrä. Vaikka miten ollaan naimisissa ja kaikki yhteistä, mutta miten ei ole omaa tiliä.

Jopa vanhemmillani, jotka ovat olleet naimisissa 42 vuotta, on nykyään omat tilit. Vuosikausia heillä oli yhteinen tili, mutta kun äitini käsilaukku ja lompakko varastettiin, kortit ja kaikki piti kuolettaa, pistivät pankkiasiansa uuteen uskoon.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omaa tiliä.

mies 37.

Vierailija
2/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollistakaan saada esimerkiksi palkkoja tai tukia toisen nimellä olevalle tilille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteisiä tilejä muutamia enkä kyllä keksi yhtään syytä miksi mulla pitäisi olla oma.

Vierailija
4/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tilin pitäminen pankissa ole ilmaista. me asutaan ulkomailla ja meillä on täällä yhteinen tili. ihan vaan siksi, ettei tartte maksaa tuplamaksuja.

suomessa on molemmilla omat tilit. mä en ole koskaan elänyt miehen rahoilla, aina on ollut oma tili ja rahaa.

Vierailija
5/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ajatellut, että tili voisi olla YHTEINEN... varmaan ilman tiliä ei voisi elää, mutta jos on tili, johon molemmilla on käyttöoikeus, niin sitten tietysti eri juttu.

Vierailija
6/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkemyksesi sitten se, että niillä pariskunnilla, joilla on yhteinen tili, niin se tili on "oikeasti" miehen? Miten muuten selität tuon "naisihmisen"? Ei niillä miehenpuolikkaillakaan ole omaa pankkitiliä, jos se on vaimon kanssa yhteinen?

Ja mikä siinä niin ihmeellistä sitäpaitsi on? Meidän perheessä ainakin kaikki rahat tulee kyllä käytettyä tai siirrettyä säästötilille, tulee ne sitten alunperin kenen tahansa tilille...

Vierailija
7/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneenkin summaan tarvitsevat miehensä hyväksynnän ja miehen nimissä olevalta tililtä maksavat ostoksensa.

En voisi elää niin.

Vierailija
8/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollistakaan saada esimerkiksi palkkoja tai tukia toisen nimellä olevalle tilille?

Yhteinen tilikelpaa ihan hyvin tuohon.

Siinä ei silti näy kuin toisen nimiulkopuoliselle, meillä vaimon.

m37

Vierailija
9/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellänikin.

Meille ei yhteistä tiliä tule!

Kumpikin saa olla omien rahojensa herra.

Vierailija
10/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku lakkauttanut oman tilin kun on mennyt naimisiin? en mä ainakaan tiedä ketään tai sitten he eivät ole vaan maininneet asiasta. Mä en muutenkaan tiedä kellä on yhteinen ja kellä omat tilit, ja mitä se mulle edes kuuluu?

Mulla on 3 omaa tiliä ja yksi yhteinen miehen kanssa, miehellä on myös lisäksi ainakin yksi omatili.

Vierailija
11/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneenkin summaan tarvitsevat miehensä hyväksynnän ja miehen nimissä olevalta tililtä maksavat ostoksensa.

En voisi elää niin.

No kylläpä olet aika erikoiseen väestönosaan törmännyt. Ei ole mulle tullut vastaan kertaakaan vaikka asiakaspalvelussa ja kassoilla olen työskennellyt 14 vuoden ajan. Sitäpaitsi nykyään kun pin-koodit näppäillään itse, se on ihan se ja sama kuka sillä kortilla maksaa.

Itse maksan kaupassa monesti miehen kortilla, koska se on yleensä lähempänä kuin oma korttini (joka on lompakossa jossain käsilaukun pohjalla). Mies antaa korttinsa mulle ja menee pakkaamaan ostokset sillävälin kun maksan. Ja siis tuo tili ei ole edes yhteinen, vaan miehen nimissä ja - voi että ihmettä - maksan sillä sujuvasti, kun tiedän pin-koodin.

Vierailija
12/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutettu aikoinaan yhteiseksi tiliksi tyyliin " Virtanen Maija tai Matti".

Tuo tai sana tarkoittaa että molemmat voivat käyttää tiliä myös yksin aivan kuten omaansa.

Vierailija
13/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun siitä huolimatta tarvitse lupaa kysyä mieheltä ostosten tekoon. Menen ja ostan kun huvittaa.

Naurettava näkemys nykyaikana että yhteinen tili tarkoittaa sitä että nainen on puolisonsa vallan alla. Ehkä niin oli 50 vuotta sitten, mutta tänä päivänä. Ei hyvää päivää. On teillä huonot parisuhteet, ei voi muuta todeta.

Vierailija
14/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omat tilit säilytimme aikanaan pankin suosituksesta. Esim. kuolemantapauksissa yhteinen tili jäädytetään, ja jos se on lesken ainoa käyttötili/ palkkatili, tilanne vaatii erityisselvittelyjä.

Vierailija
15/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan ap:n vanhemmat hankkivat erilliset tilit, jos syynä vain varastetut kortit. Samaan tiliin voi ihan hyvin saada 2 korttia, jotka eivät ole mitenkään sidoksissa toisiinsa. Toisen voi varkaustapauksessa kuolettaa ja käyttää jäljelle jäänyttä ihan normaalisti.

Mutta; kuolemantapauksen varalta on hyvä olla erillinen tili molemmilla, silloin tili ei muutu kuolinpesän tiliksi eikä tule ongelmia raha-asioiden hoidossa. Minullakin on oma tili, vaikka yleensä käytämmekin yhteistä tiliä, jolta normaalit asumismenot ja muut juoksevat kulut hoidetaan.

Vierailija
16/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin käytän miehen tiliä. Sinne kun tulee rahaakin niin enemmän siitä mulle hyötyä on.

Vierailija
17/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omat tilit säilytimme aikanaan pankin suosituksesta. Esim. kuolemantapauksissa yhteinen tili jäädytetään, ja jos se on lesken ainoa käyttötili/ palkkatili, tilanne vaatii erityisselvittelyjä.

Meilla yhteinen tili sailyy normaalisti kaytossa, vaikka toinen tilinomistajista kuolisi.

Pankkimme voi jaadyttaa tilin ainoastaan konkurssitilanteessa tai jos jompikumpi tilinomistajista yrittaa muuttaa tilin yksityiseksi ilman toisen osapuolen suostumusta (tai todistetta taman kuolemasta).

Vierailija
18/18 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan ap:n vanhemmat hankkivat erilliset tilit, jos syynä vain varastetut kortit. Samaan tiliin voi ihan hyvin saada 2 korttia, jotka eivät ole mitenkään sidoksissa toisiinsa. Toisen voi varkaustapauksessa kuolettaa ja käyttää jäljelle jäänyttä ihan normaalisti.

Komppaan tata. Meilla on molemmilla pari korttia, joista toinen toimii pankkikorttina ja toinen luottokorttina. Jos lompakko varastetaan, kuoletetaan tietenkin lompakossa olleet kortit eika perusteta uutta tilia!