Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Lapsen isästä asiaa
Olen tehnyt lapsen miehelle, joka oli naimisissa. Heillä oli tuumaustauko suhteessa, ja harrastimme muutaman kerran seksiä. Rakastuin mieheen ja huomasin olevani raskaana. Mies ehti palata vaimonsa luokse ennenkuin kerroin raskaudestani. Mies ja vaimonsa halusivat olla YHDESSÄ mukana lapsen elämässä, ja tekivät varsin selväksi että minä en ole miehelle tärkeä mutta lapsi on. Eli lapsella on kaksi perhettä, meillä ei miehen kanssa ole yhteistä. Heidän mielestään. Mies on ollut vaimolleen todella huomaavainen koko ajan, ja vaimo on ottanut äitipuolen roolin lapselleni.
Minua tämä tilanne rassaa, en halua että lapsella (nyt 3v) on äitipluoli. Aiemmin asia ei minua niiin haitannut, kun lapsi oli vauva. Nyt kun lapsi alkaa itse ymmärtää asioita, tulee todella hankalaksi minulle se että lapsi välittää myös isänsä vaimosta.
Miten kertoisitte lapselle asiasta? Itse toivoisin että mies ja minä voisimme olla perhe. Minua häiritsee se että miehen vaimo pitää huomioida aina, esimerkiksi lapsen kaksivuotiskuvassa mies ja vaimonsa halusivat ottaa lapsen kanssa kolmestaan kuvan. Se ei kuitenkaan heidän mielestään ollut ok, että me lapsen vanhemmat olisimme olleet yhdessä kuvassa lapsen kanssa. Vaimokekin piti ottaa tähän. Minusta mies jotenkin dissaa minua, minä olen kuitenkin synnyttänyt hänelle lapsen, sen suurempaan yhteyteen hän ei voi kenenkään kanssa päästä. Ei edes vaimonsa.
Miten ilmaisen asian siis lapselle ja miten saisin miehen ja tämän vaimon ymmärtämään, että oikeasti perhe olisimme minä, mies ja lapsi?
Kommentit (17)
Tekeydyitkö raskaaksi tahallasi, saadaksesi miehen koukkuun?
saa parhaat palat!
ei sua kukaan usko, kukaan ei voi olla noin tyhmä
aika kummallinen asetelma teillä on...
Mutta voin myöntää, että saatuani tietää raskaudesta, toivoin että mies olisi valinnut minut. Hän oli kuitenkin sitä mieltä, että haluaa olla vaimonsa kanssa. Ovat kuulemma toistensa sielun kumppanit. Vaimo keskusteli asiasta kanssani ollessani raskaana ja sanoi, että toivottavasti ymmärrän ettei mies rakasta minua. Sanoin ymmärtäväni mutta myöhemmin olen ajatellut että voiko se olla nin? Mies rakastaa lastaan, miksei siis minua joka hänelle on sen lapsen tehnyt?
Miehellä ei ole vaimonsa kanssa lapsia, he eivät niitä halunneet. Eivätkä halua edelleenkään, tämä yksi kuulemma riittää.
Olen miettinyt, että sanon miehelle etten halua tämän vaimon viettävän aikaa lapseni kanssa. Mutta pelkään etteivät he suostu. He vetävät aina yhtä köyttä. Lapsellani on heidän luonaan oma huone jne. Ja vaimo on tosiaan kovin vahvasti äitipuoli. Tosin pakko myöntää ettei koskaan ole kyseinalaistanut minun asemaani tämän äitinä.
Et voi vaikuttaa lapsesi isän valintoihin. Hänellä on perhe, johon kuuluu lapsesi lisäksi hänen vaimonsa. Sinä olet synnyttänyt lapsen, mutta ilmeisestikään mies ei tunne mitään kummempaa sinua kohtaan. Lastaan hän ilmeisesti onneksi rakastaa, samoin vaimoaan. Sehän on lapsellekin onni, että pääsee kasvamaan ainakin osaksi perheessä, jossa vanhemmat rakastavat toisiaan. Sinun on vain hyväksyttävä tämä asia, tai lapsesi kärsii.
ajattelisin vain ja ainoastaan lapseni parasta tässä asiassa ja parasta olisi nimenomaan se, että lapsella on ympärillään monta rakastavaa aikuista, kaksi rakastavaa ja hyvää kotia, joissa hänellä on turvallista olla. Tyhmintä ja julminta lasta kohtaan olisi ruveta häneltä nyt tässä vaiheessa riistämään häneltä pois ihmistä, johon hän on kiintynyt syvästi. Jos olet ap tosissasi niin oikeasti, häpeä!
ette ole pari ja perhe, vaikka olettekin lapsen vanhemmat.
Voisihan olla niin, että mies ei olisikaan palannut yhteen saman naisen kanssa, jonka kanssa oli ennen raskauttasi, vaan olisi alkanut seurustella jonkun toisen kanssa ettekä te siis sittenkään olisi pari. Tai jos te olisitte olleet miehen kanssa jonkin aikaa yhdessä ja eronneet sitten ja lapsellanne olisi kaksi perhettä.
Omalla esikoisellani on kaksi perhettä eikä siinä ole minun kannalta yhtään mitään ongelmaa. Lapsi saa tykätä äitipuolestaan ihan niin paljon kuin haluaa ja olen siitä vain tyytyväinen. Me olimme lapsen isän kanssa vain lyhyen aikaa yhdessä ja minusta olisi ihan kummallinen ajatus, että olisimme yhdessä perhe.
Että mä vihaan tota kliseetä. Tollaisella kun ei ole mitään merkitystä. Ja ap ymmärrän sua ja saat mun sympat. Mies on tosi ajattelematon ja vaimo vois kans pysyä etäämpänä. Vaikka teistä ei perhettä tuliskaan, niin se on teiän lapsi ja vaimoa ei tarvia änkeä joka väliin. Jotain kunnioitusta sentään. Mä tulin raskaaksi pikasuhteessa ja palasin sitten miehen luo ja hänelle lapsi on kuin oma, mutta ei ikinä tyrkytä itteensä ja antaa isän hoitaa minun kanssa lapseen liittyvät jutut rauhassa. Aivan samoin pitäis olla teiänki tilanteessa.
Siis kun isä kerran haluaa jatkaa vaimonsa kanssa, hänen kuuluukin olla kaikessa vaimon kanssa samassa rintamassa. Mies on ehkä aikanaan hakenut jännitystä tms. sun kanssa, mutta on tajunnut lopulta, että haluaa elää vaimonsa kanssa.
Kun sä nyt sitten satuit olemaan raskaana, niin mies haluaa olla isä lapselleen ja mun mielestä on hienoa, että vaimo antaa hänen hoitaa roolinsa ja haluaa itsekin olla mukana lapsen elämässä.
Mun mielestä sulla on ongelma, jos edelleen haikailet miehen perään. Miehellä on oma elämä ja sun täytyy vaan sopeutua siihen. Älä vain pilaa lapsen ja isän suhdetta omalla mustasukkaisuudellasi vaan etsi säkin itsellesi elämä ja uusi suhde.
Että mä vihaan tota kliseetä. Tollaisella kun ei ole mitään merkitystä. Ja ap ymmärrän sua ja saat mun sympat. Mies on tosi ajattelematon ja vaimo vois kans pysyä etäämpänä. Vaikka teistä ei perhettä tuliskaan, niin se on teiän lapsi ja vaimoa ei tarvia änkeä joka väliin. Jotain kunnioitusta sentään. Mä tulin raskaaksi pikasuhteessa ja palasin sitten miehen luo ja hänelle lapsi on kuin oma, mutta ei ikinä tyrkytä itteensä ja antaa isän hoitaa minun kanssa lapseen liittyvät jutut rauhassa. Aivan samoin pitäis olla teiänki tilanteessa.
Että on ottanut toisen lapsen kuin omakseen. Ja mies tuskin halusi loukata vaimoaan tässä tilanteessa?
Että mä vihaan tota kliseetä. Tollaisella kun ei ole mitään merkitystä. Ja ap ymmärrän sua ja saat mun sympat. Mies on tosi ajattelematon ja vaimo vois kans pysyä etäämpänä. Vaikka teistä ei perhettä tuliskaan, niin se on teiän lapsi ja vaimoa ei tarvia änkeä joka väliin. Jotain kunnioitusta sentään. Mä tulin raskaaksi pikasuhteessa ja palasin sitten miehen luo ja hänelle lapsi on kuin oma, mutta ei ikinä tyrkytä itteensä ja antaa isän hoitaa minun kanssa lapseen liittyvät jutut rauhassa. Aivan samoin pitäis olla teiänki tilanteessa.Että on ottanut toisen lapsen kuin omakseen. Ja mies tuskin halusi loukata vaimoaan tässä tilanteessa?
Vaimonsa sai hänet kuitenkin käännytettyä, ja he nimenomaisesti ilmoittivat että ovat yhdessä osa lapsen elämää.
Mielestäni se oli silloin ok. Olin varma, että he eroavat kun lapsi tulee oikeasti. Nyt minua lähinnä ärsyttää, että se vaimoke on mukana MINUN perheessäni.
ap itse vettä myllyyn vai lähtikö joku komppaamaan? Oli miten oli, paras provo pitkään aikaan, kerrankin jotain uutta vaikkakin tämän kommentin kirjoitustyyli ei ole oikein onnistunut (tekemällä tehty, ei mene läpi vaikka yritys hyvä).
ap itse vettä myllyyn vai lähtikö joku komppaamaan? Oli miten oli, paras provo pitkään aikaan, kerrankin jotain uutta vaikkakin tämän kommentin kirjoitustyyli ei ole oikein onnistunut (tekemällä tehty, ei mene läpi vaikka yritys hyvä).
vai vaimolla suuri sydän.. Ja sit lässytetään ap.lle et ajattele lapsen parasta ja hänen pitäis hävetä. Just tän takia mulla on tasan yks naispuolinen ystävä ja muut miehiä kun en kestä tota naisten julmuutta toisiaan kohtaan! TOTTAKAI AP SAA OLLA HARMISSAAN TILANTEESTA JA OLISIN ITSEKIN.
jos nyt ollaan ihan tarkkoja, niin se lapsesi isä ei kuulu sinun perheeseesi.
Tämän kun tajuat, alkaa helpottaa sulla tuo oleminen.
on nyt hyvä, ja etsii itselleen miehen. Miksi haikailet vielä varatun miehen perään? Ei se sinua halua, joten nokka kohti uusia tuulia.
Ehkä se alkaa harmittamaan vähän vähemmän, kun itselläsi on uusia tuulia vällyjen välissä. Kenties siellä sinunkin kodissasi voisi lapselle olla joku päivä uusi miehen malli.
Jos olet selibaatissa viimeiset 3-4 vuotta elänyt, niin en ihmettele jos pää pehmiää ja haaveilet vain tuosta saavuttamattomasta miehestä.
Nyt minua lähinnä ärsyttää, että se vaimoke on mukana MINUN perheessäni.
Ap:n perheeseen kuuluu Ap ja lapsi. Lapsen perheeseen kuuluu Ap, isä ja isän vaimo. Isän perheeseen kuuluu vaimo ja lapsi. Muita perheitä ei teidän kuviossa ole, valitettavasti. Se on vain hyväksyttävä.
aika kummallinen asetelma teillä on...