Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolassa sanottiin, että vaadin kuulema liikaa 2v lapseltani:-/

Vierailija
15.09.2011 |

Ja kyse oli palapelistä! Lapsi on tykännyt tehdä jo jonkun aikaa 9-14 palan normaaleja palapelejä, ja tuonikäinen kuulema pitäisi keskittyä vaan nuppipalapeleihin. Voi huokaus..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka tää ilmeni? täti halus sun lapsen tekevän nuppipalal´pelejä, ja sä sanoit, että ei kun meidän Jenica-Janniina tekee vain vaikeampia palapelejä?

Vierailija
2/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hirveästi te muut oikein juttelette lapsestanne neuvolassa, kun tällaiset asiat tulee ilmi? En muista, että kummankaan lapsen kohdalla ois tullut esille tuollaisia asioita; minua ei ole kiinnostanut kertoa eikä terkkaria kysyä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tajunnut että mun olisi pitänyt kieltää kun kaksivuotias pyysi aina vain isompia palapelejä ja lopulta 2v4kk iässä kokosi päivittäin 60 ja 100 palan palapelejä. Mitähän haittaa sille on nyt koitunut tästä?!

(Lisätietona mainittakoon että on nykyään 4v eikä enää pätkääkään kiinnostunut palapeleistä vaan ihan eri jutut kiinnostaa nyt, esim. pyöräily.)

Vierailija
4/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka luulevat että niiden omat kultapuppelit on niiiiiiiiin erityisiä ja lahjakkaita verrattuna muihin lapsiin ja että kaikkia kiinnostaa kuulla se :)

Vierailija
5/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole vaatinut siltä mitään :D Eikä lapsia toppuutellakaan tarvi, turhautuuhan ne, jos pitää nysvätä jonkin vauvalelun kanssa, jos taidot olisi ihan eri tasolla.

Ja ennen kuin joku älähtää, niin sanottakoon, että mun muut lapset taas ei todellakaan ole palapelejä tehneet tuossa määrin, eikä kohta 5v (eri lapsi siis) täyttävä osaa edes nimeään kirjoittaa vielä.

Vierailija
6/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän terkkari varaa tunnin terkkarikäynnille. Siinä ennättää jutella paljonkin asioista sekä lapsen että perheen muistakin jutuista.. Lapsi saa leikkiä normaalisti leluilla käynnin aikana ja tehdä tehtäviä, mitä sille annetaan.

Vierailija
7/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut edes väliä miten päin kuva muodostui.Nykyään ihan normaali teini-ikäinen eikä palapelit kiinnosta =)

Vierailija
8/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaatimista se on jos lapsi itse haluaa tehdä?

Unohda koko asia.

Vierailija
9/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että viitsii nuppipalapelejä tehdä.

Vierailija
10/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen rakensi 2 vuotiaana 30 palan palapelejä.

Kummallinen neuvola teillä!

Vierailija
11/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtaudutaan niin vihamielisesti?

ap, unohda kommentti ja anna lapsen tehdä mistä tykkää.

Vierailija
12/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukilla, koska nyt tuli lisää koulutarkistuksiakin ja ei ole palkattu lisää terveydenhoitajia.

Kateeksi käy jos joillakin kunnilla on tällainen käytäntö, että saa tunnin kertoilla testien lisäksi, kuinka Jesse-Jannica osaa koota erilaisia palapelejä ja ratkoa ristikoita ja osaa tehdä takaperin voltin kolmella kierroksella.

meidän terkkari varaa tunnin terkkarikäynnille. Siinä ennättää jutella paljonkin asioista sekä lapsen että perheen muistakin jutuista.. Lapsi saa leikkiä normaalisti leluilla käynnin aikana ja tehdä tehtäviä, mitä sille annetaan.

Vierailija
13/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kateeksi käy jos joillakin kunnilla on tällainen käytäntö, että saa tunnin kertoilla testien lisäksi, kuinka Jesse-Jannica osaa koota erilaisia palapelejä ja ratkoa ristikoita ja osaa tehdä takaperin voltin kolmella kierroksella."

Meillä ei tehdä juurikaan mitään testejä. Jutellaan vain niitä näitä tunti-puolitoista. Todella kypsää. No, onneksi vain kerran vuodessa. Itselleni riittäisi pelkkä pituus + paino + päänympärys + rokotukset, ja olen tätä joka kerta ehdottanutkin, mutta täti se vain haluaa jutella.

Vierailija
14/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti hermostui, kun poika 2 v nakkeli palikat roskikseen. Niistä olisi kuulunut rakentaa torni tai jotain. Ei täti huomannut, että vain yksi palikka lensi ohi ja poika valittiinkin nyt isompana korisjoukkueensa johtajaksi.

Vierailija
15/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tajunnut että mun olisi pitänyt kieltää kun kaksivuotias pyysi aina vain isompia palapelejä ja lopulta 2v4kk iässä kokosi päivittäin 60 ja 100 palan palapelejä. Mitähän haittaa sille on nyt koitunut tästä?! (Lisätietona mainittakoon että on nykyään 4v eikä enää pätkääkään kiinnostunut palapeleistä vaan ihan eri jutut kiinnostaa nyt, esim. pyöräily.)

Teki 2v 8kk 150 palan pelejä ja lopetti sitten tappiin koko homman. Nyt on muut kiinnostuksen kohteet.

Vierailija
16/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tajunnut että mun olisi pitänyt kieltää kun kaksivuotias pyysi aina vain isompia palapelejä ja lopulta 2v4kk iässä kokosi päivittäin 60 ja 100 palan palapelejä. Mitähän haittaa sille on nyt koitunut tästä?! (Lisätietona mainittakoon että on nykyään 4v eikä enää pätkääkään kiinnostunut palapeleistä vaan ihan eri jutut kiinnostaa nyt, esim. pyöräily.)

Teki 2v 8kk 150 palan pelejä ja lopetti sitten tappiin koko homman. Nyt on muut kiinnostuksenkohteet.

Vierailija
17/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, miten sinä äitinä suhtaudut asiaan. Eli sinä olet saanut palapelien kokoamisen kuulostamaan jutulta, jossa olet vaativainen. Totta kai terveydenhoitaja toppuuttelee, jos huomaa että jo 2-vuotiaalta vaaditaan ns. huippusuorituksia koko ajan.

Vierailija
18/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativuus on sellainen asia, joka tulvii joka asiassa ja joka ihmissuhteessa läpi. Sehän on persoonallisuuden pysyvä häiriötila.

Aloituksessa ap nyt suuntaa vaativuutensa terkkaan. Normaalioloissa ehkä enemmän lapseensa, jonka terkka viisaasti pani merkille.

Vierailija
19/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa kun on vielä paljon lahjakkaampien lasten äitejä useampikin kappale.

Vierailija
20/27 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin tekee mistä pitää...

tuskin 2v tekee käskystä vaikeita palapelejä.huoh se terkka varmaan väsynyt yms kun tuollaista kommentoi.

meidän terkka kyllä juttelee ja kyselee paljon ja aina ollaan saatu apu asiaan kuin asiaan vaikkei ihan koskisi aihettakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi