Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolajuttuja

Vierailija
15.09.2011 |

Moi,

Mulla on elämäni ensimmäinen äitiysneuvolakäynti ensi viikolla. Terveydenhoitaja lähetti minulle kotiin synnyttäjän esitietolomakkeen ja pyysi täyttämään ennen vastaanotolle menoa. Mua nyt vähän ihmetyttää, kun siinä kysytään lapsen nimiehdotuksia ja toivomuksia synnytyssairaalalle, että täytyykö mun tosiaan osata jo nyt näitä miettiä? Vai jätänkö vain tyhjäksi vai miten.. Mä olen ajatellut, että nimet hätäkasteeseen annetaan vasta sitten, kun synnytys on edessä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niissä usein tehdän raskauden ultratkin. Ja eka ultra pitää varata jo heti alkuun. Toki ei sinne minkäilmoitat nyt papereissa ole mikään pakko mennä synnyttämään, mutta ultra-aika tulee sieltä.

Nimiä ei meidänainakaan oo tarvinnut täyttää tossa vaiheessa tai siis ollenkaan ennen lapsen syntymistä.

Vierailija
2/8 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en mä kyllä keksi mitään toiveita synnytyslaitokselle, kun en edes varsinaisia raskausoireita ole päässyt vielä kokemaan. Noo ehkäpä tuo ei nyt niin nöpönuukaa ole.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vähemmän erilaisia lippulappusia on, sitä todennäköisemmin ne ehditään vilkaista läpi todellisen hätätilanteen tullessa. Ja muutenkin yksi lomake on vähemmän byrokratiaa ja toimistotyötä kuin kolme.

Voit sä ne tyhjäksi jättää, mutta onko tuo nyt sitten maailman suurin ongelma? Kirjoita hätäkastenimet siihen, todennäköisesti niitä ei tarvita ja jos tarvitaan, sulla on suurempiakin ongelmia kuin se, että lapsen nimi ei ollut "Se Oikea".

Vierailija
4/8 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ei tarvinut kummassakaan raskaudessa mitään hätäkaste nimiä antaa minnekkään ? Jorvissa olen molemmat synnyttänyt.

Vierailija
5/8 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan saatu vasta rv30+ lappu mikä laitetaan synnytyssairaalaan. Eli siihen lapselle nimi jos joudutaan hätäkastamaan ja toiveet synnytykseen liittyen.

Ja jännä ettei jossakin paikassa ole saanut ollenkaan tuota lappua :O

Vierailija
6/8 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan neukussa toi lappu n. rv 26. Siinä kysytään äidin ja isän tiedot, mahdolliset sairaudet, mitä pitäis ottaa huomioon synnytyksessä ja muut toiveet synnytyksen ja muun hoitamisen suhteen. Ja sit noi hätäkastenimet. Imetyksen sujumisesta oli eri lappu. Siinä kysyttiin (jos oli aiemmin jo imettänyt) miten se sujui ja mitä odotuksia uutta imetystä kohtaan ja ja jos ei ennen ollut niin mitä siltä imetykseltä sit odottaa jne.

Mä laitoin toiveiksi vaan kivunlievityksen, ei väliä mikä kunhan nyt jotain saa jos ehtii :) Ja toisen kerran synnyttämään mennessä jätin sen tyhjäksi koko kohdan. Mut ymmärrän jos esim. on synnytyspelko niin siitä varmaan kannattaa mainita jos ei oo käynyt pelkopolilla ja sit muut asiat mitkä vois vaikuttaa synnytykseen. Itse synnytystähän kun ei sattuneesta syystä voi toivoa tietynlaiseksi :DD

Vierailija
7/8 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytin tuon lapun ekalla neuvolakerralla. Sanoivat siellä, et tiedot on sit valmiina, kun menee synnyttämään ja jos on jotain, niin osaavat sitten varautua. Nimiä en laittanut valmiiksi nyt, enkä esikoisen kohdallakaan. Synnytyssairaalaksikin oli vaan yksi vaihtoehto.

Vierailija
8/8 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä tyhjäksi, paitsi se synnytyssairaala. Mulla on 2-vuotias ja vauva eikä kummastakaan oo kysytty mitään hätäkastenimiä taikka synnytystoiveita (toiveet käytiin läpi synnärillä lähempänä synnytystä). Hätäkastenimi kyllä kysyttiin kun kuopus syntyi kun oli pikkukeskonen, mutta miks se olis pitäny tietää jo monta kuukautta aikasemmin, ja kun oli ihan eri sairaalakin (pikkusairaalassamme ei keskosia synnytetä) niin ei kai ne mitään neuvolan lappuja olis siinä hässäkässä saanutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi