Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vikana ihmisellä joka hengittää äänekkäästi ja aina suu auki?

Vierailija
06.09.2011 |

Nenässä tai siellä jossain sisällä nielussa kuuluu sellainen hengityksen kohina, rohina, ja hänellä on melkein aina suu vähän auki.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tukossa?

Vierailija
2/7 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitys vaivalloista, vatsa kohoilee, vinkunaa uloshengittäessä, joskus myös korinaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea sanoa.

Vierailija
4/7 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen (ollut) tuollainen ihminen.

Mulla on leuan rakenteesta johtuen ahtautuneet ylähengitystiet jo murrosiässä (tai ehkä jo aiemmin, en tiedä) niin että olen käytännössä ainakin koko aikuisiän hengittänyt suun kautta. Minulle se oli normaalia ja oli aika järkytys tajuta aikuisena että mä en muuten osaa(voi) hengittää normaalisti.

Nyt tilanne on jo parmepi, mulla on uniapnea ja siihen cpap-laite. Joskus muutaman vuoden siällä leikataan leuat.

Vierailija
5/7 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin kertoa kokemuksesta, että lapsella, joka hengittää jatkuvasti suun kautta eli suu on koko ajan auki, on aina hankaluuksia oppimisessa.

Miettikääpä itse: jos tunnet ihmisen, jolla on aina suu auki, näyttääkö hän sinusta täyspäiseltä?

murto-osan kyvyistään, koska on jatkuvasti valtavan VÄSYNYT. Tuollainen lapsi ei voi nukkua kunnolla, jatkuva univaje tekee ihmisestä sairaan - jos ei fyysisesti niin henkisesti kuitenkin.

Mä muuten oon aina ollut hemmetin hyvä oppimaan. Mä oon se, jolla nyt aikuisen aon löydetty uniapnea. En ollut lihava lapsena, nuorena tai alle kolmikymppisenä. Jatkuva väsymys johti siihen, että aloin syödä jaksaakseni (nukkua yön) ja nykyisellään olen reilusti ylipainoinen. Mutta ongelma on ollut osa minua aina, siis se suun kautta hengittäminen.

Oma isäni dementoitui nuorena. Hänellä oli samankaltainen luusto kuin minulla.

Eikä kukaan lapsi, ei edes aikuinen, joka on aina hengittänyt suun kautta tajua sen olevan mitenkään poikkeuksellista. Jonkun muun on älyttävä asia!

Vierailija
6/7 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin kertoa kokemuksesta, että lapsella, joka hengittää jatkuvasti suun kautta eli suu on koko ajan auki, on aina hankaluuksia oppimisessa. Miettikääpä itse: jos tunnet ihmisen, jolla on aina suu auki, näyttääkö hän sinusta täyspäiseltä?

Ei minulla vaan ole koskaan ollut mitään oppimisvaikeuksia.

Eipä suu auki hengittäminen mensan jäsenyyttäkään estänyt :)

Tiedän, että minun kannattaisi käydä nenäleikkauksessa, laajentamassa röörejä, mutta en uskalla lähteä ko. leikkeukseen :/

Vierailija
7/7 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot nielurisat? (Maito)allergia? (itse hengitin lapsena lähinnä suun kautta juuri hoitamattoman maitoallergian takia, nenä oli koko ajan tukossa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän