Onneksi asumme Amerikassa
synnytykseni tulee olemaan pyynnosta sektio pyynnostani! Ei tarvitse riskeerata omaa tai vauvan turvallisuutta.
Kommentit (24)
se on sairaalalle kannattavampaa. Sektio on paljon kalliimpi toimenpide kuin alatiesynnytys.
Lisaksi laakareiden tyoajat vaikuttavat siihen koska kaynnistetaan ja tehdaan sektioita, valitettavasti. Tasta on tehty tutkimuksiakin, lapsia syntyy eniten normaalin tyoajan puitteissa 9-17 arkisin. Ihme juttu!
Amerikassa asuva
syyllä en sitä saanut. Kun aikani valitin ja todella vakuutin lääkärini, etten todellakaan aio synnyttää alakautta, hän sitten keksi minulle "oikean syyn" minkä kirjoitti vakuutusyhtiölle. Pelkkä pelko ei olisi riittänyt.
Saman syyn sitten toistin ennen sektiota leikkurissa kaikille jotka sitä kysyivät, että tuli kirjattua kaikkiin paperihin, niin lääkärini neuvoi.
Vakuutusyhtiöt on tarkkoja siitä kelle sektio tehdään, näin ainakin mulle sanottiin silloin kun USAssa synnytin ja kysyin sektiosta. Vain kunnon syyn takia olisin sen saanut. Toki jos maksaa kaiken itse, eikä käytä vakuutusta, saat sen minkä tilaat, mutta kalliiksi tulee.