Sallisitteko sijaissynyytyksen jos lapsen saajana olisi miespari?
Kommentit (15)
Pääasia että lapsen ottavat vastaan rakastavat ja vastuuntuntoiset vanhemmat.
Jos ei voi saada lapsia (homot, lapsettomat), miksi pitää väenväkisin saada? Kaikille ei ole annettu mahdollisuutta lisääntyä. Miksi kaikki mahdollinen pitäisi sallia?
Jos ei voi saada lapsia (homot, lapsettomat), miksi pitää väenväkisin saada? Kaikille ei ole annettu mahdollisuutta lisääntyä. Miksi kaikki mahdollinen pitäisi sallia?
Miksi ihmisille on sallittu yhteyden pitäminen muihin netissä, kun voisi sanoa asiansa kasvotusten?
Jos kerran vastustetaan kehitystä, vastustetaan sitä sitten kategorisesti eikä poimita rusinoita pullasta.
heteroille. Pitää olla tolkun ihmisiä. Jos olisin sijaiskohtu, olisin hyvin tarkka siitä kenelle suostun lapsen tekemään ylipäänsä.
en ymmärrä, miten homopari eroaa heteroparista, joka ei voi saada itse lapsia. Jos sallitaan yksille, on sallittava toisillekin. Muuten ois epäreilua ja syrjivää.
sijaissynnytykseen liittyy niin paljon ongelmia, että sallisin sen vain äärimmäisistä terveydellisistä syistä (puuttuva kohtu/munasarjat, raskaus ei sairauden vuoksi mahdollinen) mutta vain terveydeltään riittävän vahvoille aviopariskunnille ja vain ei-taloudellisista korvausta vastaan siten, että sukulainen sijaissynnyttäjänä.
sen sijaan sallin hedelmöityshoidot lesbopariskunnille ja sallisin myös homopariskuntien adoptiot, siis muutkin kuin perheensisäiset.
en pysty perustelemaan rationaalisesti, miksi en sallisi homoille kohdunvuokrausta, mutta mielestäni sille ei vielä Suomessa aika ole kypsä. Homopariskuntien adoptiolle kyllä.
yhdessäkään tutkimuksessa (ja niitä on paljon) ei olla havaittu että lapsille olisi mitään haittaa siitä että vanhemmat ovat samaa sukupuolta. Se ei vaikuta esim. lapsen mielenterveyteen tai seksuaaliseen suuntautuneisuuteen.
Mielestäni sijaissynnytyksen pitäisi olla ratkaisu/hoito lääketieteelliseen ongelmaan, jonka takia nainen ei voi saada lasta (esim. kohtu puuttuu). Tällaista lääketieteellistä ongelmaa miehellä ei ole.
Sen sijaan olen sitä mieltä, että miespareilla pitää olla oikeus adoptioon.
Ihan samalla tavalla kuin luovutetut sukusolut naisparille.
Mielestäni olisi hyvä tutkia vähän tarkemmin voiko lapsi kasvaa pelkästään kahden miehen kanssa. En ole itse alan ammattilainen, mutta kyllä tämä olisi ihan oikeasti hyvä selvittää. Eikö esim. tyttölapsi tarvitse lainkaan äitiä kasvunsa tueksi? Sama tietysti toisinpäin, onko poikalapsen hyvä kasvaa kahden äidin kanssa?
Ei ole mitään syrjintää ketään kohtaan esittää näitä kysymyksiä.
Mielestäni olisi hyvä tutkia vähän tarkemmin voiko lapsi kasvaa pelkästään kahden miehen kanssa. En ole itse alan ammattilainen, mutta kyllä tämä olisi ihan oikeasti hyvä selvittää. Eikö esim. tyttölapsi tarvitse lainkaan äitiä kasvunsa tueksi? Sama tietysti toisinpäin, onko poikalapsen hyvä kasvaa kahden äidin kanssa?
Ei ole mitään syrjintää ketään kohtaan esittää näitä kysymyksiä.
Asiasta on tutkimuksia pilvin pimein. Luen ensin ne ja palaa sitten asiaan.
Kyllä asiasta on olemassa monia tutkimuksia, etenkin kansainvälisiä mutta myös joitain kotimaisia. Yleislinja tutkimuksista on, että homoparien (oli sitten mies- tai naispari) kasvattamat lapset ovat keskimäärin ihan samanmoisia kuin heteroparien kasvattamat.
Kyllä minä sallisin sijaissynnytykset homopareille.
miksi ihmeessä en.