Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi kamala, että noi Pampersin vaipat haisevat voimakkaasti jollekin kemikaalille.

Vierailija
14.09.2011 |

Ovatko varmasti täysin riskittömiä? Nyt voimakas haju niistä lähtee, että alkoi tuntua pahalta laittaa niitä vauva ihoa vasten. Tietääkö joku, mitä kaiken maailman kemikaaleja niissä käytetään ja ovatko kaikki varmasti turvallisia?

Yritän käyttää kestovaippoja kotona, mutta en tiedä, mikä siinä on, mutta tulee aina pissat läpi. Mulla on nyt käytössä sellainen ulkovaippa, missä froteemainen sisäosa ja tasku, missä esim. harso. Ei kyllä pidä yhtään. Jos tähän keskusteluun eksyy kestovaippojen käyttäjiä, pliis neuvokaa avutonta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kotimaisia (töitä suomalaisille!)

ovat lähes yhtä ympäristöystävällisiä kuin ruotsalaiset Nature Babycaret

Hei Muu-u-mi!

Vierailija
22/43 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Toujours-vaipat ovat istuneet tytölle parhaiten ja ovat pitäneet hyvin! Näin siis silloin kun ei kestoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli taas LIDLin vaipoista ihottumaa, ja ostin niitä kun olen kuullut paljon kehuja niistä. Pampers ja Libero on käynyt molemmat meille hyvin. Pampers on ehkä jonkin verran ohuempi kuin Libero, mutta mielestäni molemmat hyviä.

Vierailija
24/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamperssit todellakin haisee kuvottaville. Oma pilttini sai pampersseista tulipunaisen karhean pyllyn. Kestiksillä peppu parani alle vuorokaudessa. Ja kestikset eivät olleet pintakuivia. Vaikka vaihdoin usein, ne olivat usein litimärkiä rättejä ja peppukin oli usein märkänä. Ja silti peppu niillä pysyy terveen näköisenä ja sileänä. Pampersseissa ilmeisesti on jotain kemikaaleja, jotka pitävät vaipan pintakuivana. Kuulostaa kammottavalta. Itse saan oireita kertakäyttöisistä kuukautissiteistä ja käytänkin kestoja. Ja kuukautiset on kerran kuussa, vauva käyttää vaippoja koko ajan ja kamalaa, että altistuu ties mille kemikaaleille.

Vierailija
25/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan auttaa

Vierailija
26/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että riippuu ihan lapsesta. Meidän 3kk vanhalle tytölle pampersit ovat olleet ainoa vaippa mikä ei aiheuta ihottumaa, muista on tullut näppyjä.

Ja ei ainakaan minun nenään ne pampersit haisseet suomessa millekään. Täällä rapakon toisella puolen niissä on jotain hajustetta että oikein ällötti. Siis vauvan vaipat haisevat ihan hajuvedelle! Noh, käytetään tuo ostettu paketti loppuun ja pitää katsoa kävisikö sen jälkeen vaikka huggiesit.

Vierailija
27/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipoissa käytetään kemikaalia jota ei enää sa käyttää siteissä ja tampooneissa. Miettikää! Googleta. Meillä käytössä tarvittaessa kerttis, mutta kestovaippoihin hurahdin kun löytyi oikee malli ja imut. Ap katsos kestovaippafoorumi tms.

Vierailija
28/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran esikoisen vauva-aikaan avasin yhden märän kertisvaipan ja kaameaa sinistä kemikaalimönjää siellä oli sisällä. Ei kiitos vauvan herkän ihon ja kehittyvien kivesten lähelle! En yhtään ihmettelisi vaikka kemikaalit osoittautuisivat lisääntyneen hedelmättömyyden syyksi. Meillä kestoiltiinkin tyytyväisinä molempien lasten kanssa. Ensin ihan ekologista syistä, mutta sitten myös ihan terveyssyitä. 

Vierailija
29/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2011 klo 23:04"]Ja todellakin vaihdan Muumiin (tai ehkä siihen Natureen?) heti, kun toi haiseva paketti on loppu. Muumeja vain ei lähikaupassa ole, mutta nyt niitä haetaan vaikka kuusta.
[/quote]

Meidän vauvan iholle ei taasen muumi sopinut.

Vierailija
30/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda liberoon.

Vierailija
31/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q

Vierailija
32/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
33/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tteitä huoleta vaippojen lisäksi muut kemikaalit, esim pesu- ja huuhteluaineet, joissa synteettisiä hajusteita ja kaiken maailman kemikaaleja, jotka voivat imeytyyä etenkin pienen vauvan ohuen ihon läpi. Nykyään saa ja hajustamattomia jahellävaraisempiakin pesuaineita, kannnataisi suosia niitä ja välttää myös esim raskaana ollessa ja muutenkin voimakkaita siivousaineita yms. Lapsi ehtii imeä kehon täyteen epäpuhtauksia myöhemminkin :(

Ja joo, pampersit haisee.

Vierailija
34/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla todella yksilöllistä, mikä vaippa käy. Meillä ainoat toimivat ovat olleet Liberot. Pampers on kaikkein kamalin, mutta eivät valitettavasti Muumit tai Toujoursitkaan ole käyneet meidän ipanoille. Noh, onneksi kohta (toivon mukaan) päästään vaipoista kokonaan eroon.

Vierailija
35/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni :

Muumit aivan peestä! Tuli ihottumaa ja valskasi. Ei palkon kotimaisuus lohduttanut.

Pampersit tosiaan haisivat kamalalle ! Valskasi välillä.

Meillä paras oli libero ! Ylivoimaisesti.

Vierailija
36/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaipoista: kannattaa kokeilla bumgenius-merkkisiä yhden koon vaippoja, saa sekä tasku- että all-in-one-vaippoina. Sopvivat hyvin useimmille lapsille, tunnen monia jotka ovat käyttäneet ja tykänneet. Säätövaraa on hyvin, istuu hyvi  eri kokoisille lapsille(paremmin kuin monet vaipat joissa eri kokoja). Lisäimua saa laitettua jos tarvii, omatkin imut aika hyvät. Kalita , mutta käyttöikä on pitkä. 

Vierailija
37/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki paras ollu lidlin toujoursit.

Vierailija
38/43 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/43 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsilla ainakaan ole mitään vaippaihottumia ollut ikinä. Kun muistaa huuhtasta sen takapuolen ja vaihtaa ne vaipat ajoissa...

Vaihdan itse tyttäreltä kyllä mielestäni tarpeeksi usein vaippaa, ei kerkiä täyteen edes tulemaan, aikalailla tunnin - 2 välein kun tyttö pissailee ja kakkantelee paljon. SILTI Pampersin vaipat aiheuttivat aivan kamalaa ihottumaa pyllyyn, liberot taas ei. Johtuukohan sitten tuosta haisevasta aineosasta vaiko eikö. Ja yksilöllistähän se on mikä vaippa sopii ja mikä ei.

Ja pampersin vaippojen hajua ei sinänsä tartte tarkkaan haistella, kyllä se lemahtaa jo nokkaan paketin aukastaessa ainakin omaan nokkaani.

Vierailija
40/43 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsilla ainakaan ole mitään vaippaihottumia ollut ikinä. Kun muistaa huuhtasta sen takapuolen ja vaihtaa ne vaipat ajoissa...

Harsoja ja villavaippahousuja käytämme normaalisti. Mutta syykin selvisi kun osaan lukea Reach- direktiiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä