Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivaa taas lukea helmikuisten kuulumisia!

04.11.2005 |

Meidän tyttö 15.02.04 käy pph:ssa 1v lähtien. Mukava hoitaja ja mielellään sinne menee. Parin kuukauden sisällä jää kotiin kun pikkusisarus alkuvuodest syntyy.

Puhuu paljon ja koko ajan, lauset pitkiäkin (4-5 sanaa) mutta kielioppi aika hakusissa. Oleellista kuitenkin että ymmärrettään enimmäkseen mitä hänellä on mielessä ja lapsi pystyy tahtonsa sanoin ilmaisemaan. Kaksikielinen lapsi ja ymmärtää molempia kielia täysin, itse puhuu kahden kielen sanoja aivan sekaisin.

Viime viikon uusi juttu on itse pukeminen, se ei toki vanhemmista välttämättä ole aina kivaa, kun on kiireettä ja ja pukeminen ei kuitenkaan suju kunnolla mutta auttaakaan ei saisi. Vähän uhmaa muutenkin viime aikoina, mutta pystymme sen yleensä pitämään kurissa, ja muuten on aivan ihana aurinkoinen ja iloinen lapsi.

Mukavaa joulunodotusta kaikille, nyt kun lapsetkin jo ymmärtävät sitä tohinaa!

Energiaa riittää, on aina ollut paljon. Eka kerran huoneen poikki käveli viime vuonna ennen joulua, siitä lähtien ei ole oikeastaan pysähtynyt. Enimmäkseen juoksee, hyppii-pomppii ja kiipeilee, harvemmin kävelee rauhallisesti. Tykkää myös palapeleista ja legoista samoin kuin joku edellinen kirjoitti, ja nukkeensa hoitaa aika kivasti.

Kävimme hiljaittain matkalla etelässä, lentokoneessa kun ei päässyt liikkumaan kunnolla ja yömyöhään väsytti oli vähän rasittavaa, mutta muuten oli aivan ihana ja onnstunut matka. Uinti oli kivointa (vauvauimari aikoinaan) ja muutenkin kaikki sujui hienosti.

Ai niin ja pottailu, kakat tekee (äidin-isin helpotukseksi!) usein pottaan, joskus ilmoittaa vähän myöhään, mutta kuitenkin samantien kun kakka tulee eli helppo putsata, pahasti likaista pylyä olen pessyt kai vaan matkoilla, kun pottaa-vessaa ei ole heti. Pissat enimmäkseen vaippaan, joskus kerran-pari päivässä tulee pottaan, joskus ei kertaakaan.

Ja nukkuu suht hyvin, joskus ei herä, joskus kerran-pari yössä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla