Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet 40v ihmisestä, joka ei koskaan katso uutisia

Vierailija
14.09.2011 |

tai mitään ajankohtaisohjelmiakaan

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tuon ihmisen kanssa 24H?

Vierailija
2/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso, koska meillä ei ole telkkaria. Media-alalla töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisiäkään, koska katson kaikki uutiset netistä. TV-uutisissa ei tule enää mitään uutta, ne on päivän mittaan luettu netistä taustoineen jo moneen kertaan.

Luen Helsingin Sanomia. En katso ajankohtaisohjelmia. Katson dokumentteja.

Olen 30v ja pidän itseäni sivistyneenä.

Vierailija
4/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en katso uutisia. t. 40+

Vierailija
5/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä toki lukea uutiset lehdistä ja netistä, mutta usein tuo kyllä yhdistyy sellaiseen, ettei niitä uutisia vastaanoteta MISTÄÄN. Todellisuudessa netistä luetaan lähinnä iltapäiväroskaa ja lehdistä seurataan seiskaa ja naistenlehtiä.

Lisäksi se kyllä on niin, että tv-uutissa on jatkuvasti ainesta, jota ei netistä voi lukea/katsoa. Suoria haastatteluja ja studiokeskusteluja ja kuvamateriaalia, jota ei voi typistää tekstiksi.

Mikään autuaaksi tekevä ei toki av-media ole, mutta JOSTAIN se informaatio pitää tulla ja jos av ei kiinnosta, se on usein merkki siitä, ettei muukaan uutismedia kiinnosta.

Vierailija
6/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän mieluummin kuuntelee niitä. :)

Noin muuten en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät milloinkaan seuraa ajankohtaisia asioita, edes noin suunnilleen ja silloin tällöin.

Vierailija
7/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse kuulua joukkoon. Luen kyllä joka päivä netistä hesarin, Aamulehden ja Guardianin, joten jos jotain tärkeämpää tapahtuu, ei se ohi mene.

Telkkariuutiset tuntuvat olevan suunniteltu yli 70-vuotiaille tai muuten vähän hitaalla käyville.

Vierailija
8/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse kuulua joukkoon. Luen kyllä joka päivä netistä hesarin, Aamulehden ja Guardianin, joten jos jotain tärkeämpää tapahtuu, ei se ohi mene.

Telkkariuutiset tuntuvat olevan suunniteltu yli 70-vuotiaille tai muuten vähän hitaalla käyville.

joiden käsitys- ja keskittymiskyky ei riitä mihinkään, joka vie minuuttia kauempaa kuluttaa ja hahmottaa...

Vierailija
9/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi??? Aamulehden luen joka päivä ja katson netistä lisää lehtien uutisia.

Vierailija
10/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen lehdet, joskus lisää netistä. Telksu-uutisten katselu loppui lasten myötä. Kympin uutisten aikaan en enää itsekään pysy hereillä.

Joten tuosta nelikymppisestä en ole mitään mieltä.

Vierailija
11/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden käsitys- ja keskittymiskyky ei riitä mihinkään, joka vie minuuttia kauempaa kuluttaa ja hahmottaa...

Olen kuitenkin valtio-oppia ja kansainvälistä politiikkaakin opiskellut syventäviin opintoihin asti ja melko hyvin on päivän politiikkakin hallussa. Mutta ehkä käsityskykyni tosiaan ei riitä tv-uutisten poliittiseen syväanalyysiin ja yllättäviin näkökulmiin. Tai sitten asia on toisin.

Vierailija
12/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin valtio-oppia ja kansainvälistä politiikkaakin opiskellut syventäviin opintoihin asti ja melko hyvin on päivän politiikkakin hallussa. Mutta ehkä käsityskykyni tosiaan ei riitä tv-uutisten poliittiseen syväanalyysiin ja yllättäviin näkökulmiin. Tai sitten asia on toisin.

pakko sanoa vähän sivusta tähän, että tiesithän, että me samat ihmiset teemme pitkälti molemmat?

Joten mikä siinä on, että tv-versio, jossa on kumminkin mukana myös kuva ja ääni, on sinusta jotenkin vähemmän kuin pelkkä teksti?

Minulle henk.koht on aivan sama, mistä kukin uutisensa saa, kunhan seuraa niitä ja erityisesti myös taustoittavaa materiaalia. Netissä on helpompi lukea vain otsikot ja ekat lauseet, joten se viitekehys jää nettilukijalla usein heppoiseksi - JOS ei vaivaudu lukemaan juttuja järjestelmällisesti ja loppuun asti.

Ei sillä, etteikö vaikkapa tv-uutisia moni katsoisi aika pinnallisesti...

-ohis-

Vierailija
13/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että varmaankin hänen elämänsä tärkeysjärjestyksessä moni asia tulee ennen uutisia :)

Vierailija
14/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurata mitä maailmala tapahtuu.....

Vierailija
15/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko sanoa vähän sivusta tähän, että tiesithän, että me samat ihmiset teemme pitkälti molemmat?

Joten mikä siinä on, että tv-versio, jossa on kumminkin mukana myös kuva ja ääni, on sinusta jotenkin vähemmän kuin pelkkä teksti?

Minulle henk.koht on aivan sama, mistä kukin uutisensa saa, kunhan seuraa niitä ja erityisesti myös taustoittavaa materiaalia. Netissä on helpompi lukea vain otsikot ja ekat lauseet, joten se viitekehys jää nettilukijalla usein heppoiseksi - JOS ei vaivaudu lukemaan juttuja järjestelmällisesti ja loppuun asti.

-ohis-

:=DDDDDD

Vierailija
16/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei näy tv-kanavat. Luen uutiset päivittäin netissä Ylen, HS:n, Mtv3 ja Taloussanomien sivuilta. Tunnen muutamia muitakin perheitä, joissa ei ole televisiota.

Vierailija
17/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika selvästi asia oli niin, että nuoret naiset (alle 35-vuotiaat) eivät kuluta uutisia juuri mistään!

Tv on heille viihdeväline. Sanomalehtiä ei "ehditä" lukea. Netin käytön moni mainosti olevan pääasiallinen uutisväylänsä, mutta kun tietää todellisuudessa, että netin käyttötutkimusten mukaan ns. vakavien uutisnettisaittien käyttäjistä 80% on miehiä, niin sopii sitä hiukan epäillä. Nämä siis ovat tutkittuja juttuja.

Eli oma arvioni on, että nuorista naisista iso osa "luulee, muttei tiedä". Uutisia kulutetaan hyvin satunnaisesti, lähinnä ilmaisjakelulehdistä.

NELIKYMPPISISTÄ naisista taas jo enemmistö alkaa ollakin tv-uutisten kuluttajia.

-tuo tv-uutisten toimittaja-

Vierailija
18/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lue aikakauslehtiä.

T. nainen 40v

Vierailija
19/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ohis-

:=DDDDDD

Ja minä sanoin, että me teemme myös nettiversiot tv-uutisten uutisista.

En tietenkään tarkoita, että kirjoittaisimme kilpailevan median nettiuutiset.

Vierailija
20/25 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennakkoluuloni on, että on suppea-alainen ja sivistymätön.

( lisäksi persu, karppaaja, Antti Heikkilän opetuslapsi, homeopatian kannattaja, rokotusten vastustaja, Huutiksen suurkäyttäjä, lihava ja kotiäiti -kaikkea yhtäaikaa)

Kamalan vaikea tuohon on muuta sanoa näillä kriteereillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä