Imetyksen lopetus?
Mikä olisi paras keino lopettaa imetys? Kerrasta poikki? Toisaalta haluaisin imettää vielä esim. illalla, mutta onnistuuko?
Yöt on nyt meillä todella rauhattomia, kun neiti on tottunut nukkumaan tississä kiinni. Tutti, peukku, rätti ei kelpaa ja vähän tietenkin ihmetyttää, miten se sitten nukkuu...Nukahtaa kyllä illalla nätisti ja nukkuu noin 5h, kunnes ährää loppuyön tissillä. Haluaisin myös, että lapsi nukkuu omassa sängyssä, mutta nyt, lähinnä mieheni unia säästääkseni, on neiti nukkunut vierellä.
Kommentit (3)
Parin kuukauden aikana ajoin sen alas.
-eka opeteltiin tuttipullolle
-sitten korvattiin yksittäisiä imetyskertoja tuttipullolla ja harvennettiin imetyskertoja
-lopuksi iltavelliin oppimisen jälkeen sai rintaa enää nukkumaan mennessä
-sitten lopetin iltaimetyksenkin harventamalla sen joka toiseen iltaan
-öisin sitten piti juottaa pullosta se 2 ja lopulta 1 syöttöä, kunnes 8-9 kk iässä lopetimme yösyötöt
Niin tosiaan, kyseessä on siis jo 1v4kk lapsi eli yöllinen imetys ei ole ravinnon kannalta oleellista ja lähinnä vain tapa, josta haluaisin eroon. Päivisin en enää hirveästi imetä, mutta välillä tyttö vieläkin pitää "maitopäivä", jolloin ei oikein muu ruoka maistu.
kyllä hidas lopetus on paras (kokemusta 2 aiemmasta lapsesta). esikoisen kanssa lopetin todella hitaasti n. 2kk kesti (yksi imetys kerrallaan pois), keskimmäisen kanssa loptin kerrasta ja vauva (silloin 11kk ei suostunut syömään muuta kuin rintaa) kyllä oli itkuinen ja onneton pitkään.
Nyt vauva 8kk ja olen siirtänyt lopettamista, masennuslääkitys pitäisi aloittaa. Kokeilin 2 eriä sellaisia joita voisi imettäessä syödä mutta aiheuttivat meiestäni vauvalle oireita.
Mua surettaa luopua imettämisestä, mutta olen nyt ajatellut, että siitä on vain hyötyä koko perheelle että äiti voisi paremmin.
Ja hei kannattaa lopettaa ensin yöimetykset, päivä on paljon helpompi