Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ope kirjoittaa päivämäärät näin 1.1 ja voi että mua jo ärsyttää

Vierailija
13.09.2011 |

vaikka koulua ei ole käyty paljon mitään :( Lapsi tietty sit kopsaa taululta reissariterveiset ja aina tuo pvm väärin kirjoitettu! Samoin open omissa viesteissä...

Tänään sit kysyin lapselta että kai HÄN 4-luokkalaisena tietää miten päivämäärä kirjoitetaan oikein eli 1.1. (piste myös kuukauden perään), niin tiesi ja tästä lähtien lupasi kiinnittää huomiota että päiväys tulee oikein edes hänen reissuvihkoonsa.

Niin, että mistähän ne lapset oppivat näitä vääriä muotoja..?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetytti edellisen opettajan yhdyssanavirheet.

Muuten, toi 1.1 on ihan oikein ruotsiksi.

Vierailija
2/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna harkitsisin virallista valitusta, osoita se suoraan rehtorille. Voisit myös kirjoittaa paikallislehden mielipidepalstalle. Tsemppiä ja paljon voimia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki teki virheen, mutta jos tuo nyt ärsyttää, niin sun elämäsi on tulevaisuudessa todella ärsyttävää

Huomasitko, unohdin pisteen lauseen perästä?

Vierailija
4/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää perusasiat oikeinkirjoituksesta.

Vierailija
5/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki teki virheen, mutta jos tuo nyt ärsyttää, niin sun elämäsi on tulevaisuudessa todella ärsyttävää

Huomasitko, unohdin pisteen lauseen perästä?

mutta kun ei osaa kirjoittaa tuota oikein alkuunkaan. Missään viestissä päiväys ei ole oikein. Yritä siinä sitten lapselle opettaa kuinka tärkeää on oppia asiat oikein eikä sinnepäin.

Ja muuten huomasin pisteen puuttumisenkin ennen kuin huomautit ;)

ap

Vierailija
6/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kirjoitusvirheitä, tulee melkein lukihäiriö mieleen.. Uskon, että ihan hyvin kuitenkin osaa ekaluokkalaisia opettaa.

Olin joskus lukiossa äikänopen sijaisena. Oppilaat kertoivat, että pilkkusäännöt oli opetettu yläasteella väärin. (Että-sanan eteen tulee aina pilkku jne.)

Vierailija
7/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kanssa kirjoitusvirheet - varsinkin yhtään "virallisemmassa" tekstissä. Jos jossakin kyltissä on esim. yhdyssanavirhe, tunnen pakottavaa tarvetta mennä korjaamaan se.

Vierailija
8/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää perusasiat oikeinkirjoituksesta.

Kumma juttu, ettei opettaja osaa alkeellisimpiakaan asioita. Oikeinkirjoitus mielestäni kuuluu siihen. No toisaalta kyseessä on kohtuu huonotasoinen paikka, mistä opettajat valmistuu. Onneksi itse olen ns. paremmissa työtehtävissä ja ne ovat todellakin vaativampia kuin jonkun opettajan tehtävät.

Vierailija
9/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa ap olla itse täydellisyys.

Vierailija
10/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa ap olla itse täydellisyys.

Etkö ymmärrä että tuolla tyylillä lapsetkin oppivat sen VÄÄRÄN kirjoitustavan?

Vierailija
11/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän vain tarkoittaa sitä, että meillä täällä Suomessa on ihan loistavasti asiat!

Jos lapsesi koulussa ei ole muuta valitettavaa kuin open puuttuvat pisteet, niin on tosiaan syytä juhlia! Onnea! :-)

Vierailija
12/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän vain tarkoittaa sitä, että meillä täällä Suomessa on ihan loistavasti asiat!

Jos lapsesi koulussa ei ole muuta valitettavaa kuin open puuttuvat pisteet, niin on tosiaan syytä juhlia! Onnea! :-)

En kai mä tähän rupea avautumaan kaikesta lapsen opettajaan liittyvästä? Luin juuri reissaria ja taas huomasin ärsyyntyväni samoista virheistä kuin ennenkin, siksi päätin siitä asiasta teille kirjoittaa. Joku toinen päivä sitten jotkut toiset ongelmat.

Vierailija
13/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenope

Vierailija
14/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai mä tähän rupea avautumaan kaikesta lapsen opettajaan liittyvästä? Luin juuri reissaria ja taas huomasin ärsyyntyväni samoista virheistä kuin ennenkin, siksi päätin siitä asiasta teille kirjoittaa. Joku toinen päivä sitten jotkut toiset ongelmat.

.. no pitää sitten ilmeisesti onnitella, että valitettavaa riittää toisellekin päivälle. Vai?

Vierailija
15/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. no pitää sitten ilmeisesti onnitella, että valitettavaa riittää toisellekin päivälle. Vai?

Kommentoi aihetta, niin keskustelu on hedelmällisempää.

Vierailija
16/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee yhdyssanavirheitä! Hänen pitäisi opettaa noita asioita lapsille pian, huhhuh.

Vierailija
17/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisiin asioihin. Pienet on murheet, jos yhdestä pisteestä pulttia ottaa.

Vierailija
18/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mitä luulet, olisiko tämä pisteen puuttumisesta keskusteleminen yhtään hedelmällisempää (=tuloksia tuottavaa), jos kävisit sen tämän opettejan kanssa?

Aika paradoksi tulla tänne vinkumaan puuttuvista pisteistä ja sitten vielä rutista, kun keskustelu ei ole hedelmällistä! :-D

Vierailija
19/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten en minäkään.

Vierailija
20/24 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mitä luulet, olisiko tämä pisteen puuttumisesta keskusteleminen yhtään hedelmällisempää (=tuloksia tuottavaa), jos kävisit sen tämän opettejan kanssa?

Aika paradoksi tulla tänne vinkumaan puuttuvista pisteistä ja sitten vielä rutista, kun keskustelu ei ole hedelmällistä! :-D

miksi päivämäärän kirjoittaminen ei ole tärkeä taito tai kertoa opettajien tekemistä kielioppivirheistä tai mitä hyvänsä vastaavaa kuin onnitella minua jostain yhdentekevästä asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi