Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lennätkö vuosittain lentokoneella?

Vierailija
13.09.2011 |

Mistä mihin lensit viimeksi? Koetko huonoa omaatuntoa ilmastonmuutoksen vuoksi?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asun ulkomailla ja on PAKKO paasta suomeen ainakin 2 kertaa vuodessa, tanavuonna kertoja tulee 3 ja sitten viela lomalennot paalle. valitsen kylla muun matkustustyylin jos vain mahdollista, esim eurodisney:iin mentiin junalla.

Vierailija
22/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 3 vuoden autoilusaasteet ja tassa on siis kysymys yhdensuuntaisesta lennosta. aika kamalaa se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia vaivaa minua jonkin verran.

Vierailija
24/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran viidessä vuodessa olen lentänyt, silloinkin vaan jonkinlaisen pakon edessä. Tunnen silti huonoa omaatuntoa, koska sekin on liikaa.

Suurin osa ihmisistä ei tajua, kuinka valtava merkitys lentämisellä on ilmastonmuutokselle. Vain hieman liioitellen voisi sanoa, että ihan sama mitä muuten teet, jos lennät kaksi kertaa vuodessa. Onko se oikeasti niin korvaamatonta? Meillä vietetään rentouttavia ja virkistäviä kotimaanlomia, enkä koe jääväni paitsi mistään korvaamattomasta.

jonkun paskajärjestön kuten Greenpeacen propaganda ihan oikeasti upota noin totaalisesti heikkoon ihmiseen?

Ei saatana...

Ja minulla on 6 vuoden koulutus näistä asioista ja monen vuoden työkokemus, joten ihan Greenpeacen propagandasta ei nyt ole kyse... taidan tietää näistä asioista "hiukan" enemmän kuin sinä. LOL

Vierailija
25/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran viidessä vuodessa olen lentänyt, silloinkin vaan jonkinlaisen pakon edessä. Tunnen silti huonoa omaatuntoa, koska sekin on liikaa.

Suurin osa ihmisistä ei tajua, kuinka valtava merkitys lentämisellä on ilmastonmuutokselle. Vain hieman liioitellen voisi sanoa, että ihan sama mitä muuten teet, jos lennät kaksi kertaa vuodessa. Onko se oikeasti niin korvaamatonta? Meillä vietetään rentouttavia ja virkistäviä kotimaanlomia, enkä koe jääväni paitsi mistään korvaamattomasta.

Olen sitä mieltä, että jos ei ole kiertänyt muuta kuin tahkoa, on tietty osa (yleis)sivistyksestä jäänyt saamatta. Myönnän tosin, että on paskamaista, että sitä sivistystä monet hankkii ympäristön kustannuksella. Mutta voisithan ottaa junan Keski-Eurooppaan tai vaikka Siperian halki Pekingiin!

Ja väittäisin, että olen saanut noilla matkoilla huomattavasti enemmän yleissivistystä kuin se, joka menee Aurinkomatkojen ryhmämatkalle johonkin lomakohteeseen.

Vierailija
26/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan lentänyt (no pikkukoneen kyydissä olen maisemia katsellut).

Jos joutuisin lentämään, tuntisin huonoa omaatuntoa. Olen muutenkin kulutuskriittinen ja pidän luonnosta huolta kaikin mahdollisin tavoin.

Vierailija
27/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en myöskään tuntisi syyllisyyttä. Ei ihmiset saa millään mitään pysyvää vähinkoa maapallolle vaikka me yritettäisiin.

Ihmiset ja valtaosa luonnosta ehkä kuolisi, mutta pallo jää ja synnyttää uutta elämää ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
28/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lensin Egyptiin. En mä oikeastaan koe huonoa omaatuntoa, vaikka tiedostankin ongelman. Lennän kuitenkin aika vähän ja kohtuullisen lyhyitä matkoja eli siksi en koe itseäni kovin pahaksi syylliseksi. Eli selittelen itselleni, että mulla on hyvä syy ja muut lentää paljon enemmän :/

Punaista lihaa en syö ollenkaan, eikä meillä ole lemmikkieläimiä, vaikken se mitään pelastakaan ;)

Vierailija
29/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ollut lentokoneessa, vaikka ikä lähentelee pian 40 v. Toivottavasti vielä ehdin...

ja ikääkin pian 40v. En tosin haluakaan lentää en koskaan.

Vierailija
30/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enemmänkin voisin lentää. Pyrin maksimoimaan hiilidioksidipäästöni, jotta ilmasto lämpenisi. Kun Golf-virrasta aika jättää, mikä tulee väistämättä tapahtumaan, te muutkin toivoisitte lentäneenne enemmän.

Vierailija
31/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enemmänkin voisin lentää. Pyrin maksimoimaan hiilidioksidipäästöni, jotta ilmasto lämpenisi. Kun Golf-virrasta aika jättää, mikä tulee väistämättä tapahtumaan, te muutkin toivoisitte lentäneenne enemmän.

koska ilmasto lämpenee. Kun se ei lämmitä meitä enää, täällä on mahdotonta asua.

Että olet nyt aika paljon hakoteillä, mutta tiedät sen varmaan itsekin. Ei kukaan voi oikeasti olla noin tyhmä.

Vierailija
32/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 2 kertaa vuodessa Suomeen ja takaisin. En koe tästä huonoa omaatuntoa, koska muualle suuntautuvat matkat tehdään yleensä sitten junalla.

Vierailija
33/44 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ilmasto lämpenee. Kun se ei lämmitä meitä enää, täällä on mahdotonta asua.

Että olet nyt aika paljon hakoteillä, mutta tiedät sen varmaan itsekin. Ei kukaan voi oikeasti olla noin tyhmä.

äsken oli Hesarissa miten näillä leveysasteilla asuvat ovat voittajia tässä teidän "ilmastonmuutoksessanne".

Yrittäkää nyt vitun viherhipit edes olla joskus samaa mieltä jostain.

Helppo teille on toki nauraa, ei siinä mitään.

Vierailija
34/44 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koe. 2 reissua on töiden vuoksi ja loput 1-3 lomia. Viimeksi perheen kanssa Milanoon kesällä, sitä ennen miehen kanssa kaksin Roomaan

Vierailija
35/44 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lento new yorkiin tuotaa yhta paljon saasteita kuin 3 vuoden autoilusaasteet ja tassa on siis kysymys yhdensuuntaisesta lennosta. aika kamalaa se on.

Peen marjat. Ajatko yksin autolla? Jos tätä verrataan täyteen lentokoneeseen, niin lentokone kuluttaa vähemmän polttoainetta per 100km. Esim. perusperheautossa kulutus on about 7l/100km ja kuinka iso prosentti kulkee autossaan aivan yksin? Ja uusissa lentokoneissa kulutus per matkusja per 100km on parhaimmillaan alle viisi litraa. Ja mitä parasta, esim. Finski käyttää nykyään biopolttoainetta, jossa noin puolet on ravintoloiden paistorasvaa. Olisi enemmänkin jos EU sen sallisi...

Joten ensi kerralla, kun ajat autolla yksin mieti sitä jalanjälkeäsi.

Ja ensimmäisenä kannattaisi kiinnittää huomio Aasian teollisuuteen. Lentomatkailun osuus kaikista päästöistä on kuitenkin prosentuaalisesti melko pieni.

Vierailija
36/44 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken oli Hesarissa miten näillä leveysasteilla asuvat ovat voittajia tässä teidän "ilmastonmuutoksessanne".

Yrittäkää nyt vitun viherhipit edes olla joskus samaa mieltä jostain.

Helppo teille on toki nauraa, ei siinä mitään.

Hirveä hippeily päällä, joten faktoista viis. Jos Golf-virta hiipuu, se viilentää meidän ilmastoamme aika lailla. Jos kuitenkin saamme ilmaston lämpenemään sillä mekanismilla, johon tämä hiilidioksidipropaganda perustuu, meidän tilanteemme täällä pohjoisessa helpottuu, koska meille lämpö ei ole ongelma, vaan kylmyys.

Joskus on pakko ihmetellä miten pihalla suomalaiset ovat mm. maantiedosta - ei ymmärretä lainkaan sitä, että me asumme lähes arktisessa maassa.

Vierailija
37/44 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lentoemäntä. En koe!

Vierailija
38/44 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten lentelisin viikonloppulomille. Onneksi työ ei vaadi lentomatkoja.

Vierailija
39/44 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennän 1-2 kertaa vuodessa, lomamatkoja. Yleensä kerran vuodessa Eurooppaan ja toinen joko kotimaa (lappiin) tai etelään. En varsinaisesti sanoisi tuntevani huonoa omaatuntoa tästä asiasta. Ehkä pitäisi.

Vierailija
40/44 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun teollisuus saastuttaa, rinkulaa kiertäville kuskeille maksetaan miljoonia ja jossain Intiassa eletään kuin siat pellossa, niin minä lennän ja ajan autolla. Piste.