En tajua miten odottava ei voi olla juomatta alkoholia
Paitsi muuten kuin että pitää olla kova riippuvuus.
Kyllä palstalla hössötetään listeriasta mutta miksi se vähäinenkin viinantippa sitten pitää saada? Eikö 9 kk voi olla ilman?
Nämä samat mammat sitten lastenvaunuineen nalkuttavat bussipysäkillä tupakoijista, vaikka itse jo odotusaikana ovat vaarantaneet lastensa terveyttä. Ja vielä niin turhalla asialla kuin alkoholi, hyi olkoon.
Kommentit (11)
Miksi ottaa edes sitä yhtä lasillista? Mitä lisäarvoa siitä saa elämäänsä? Eikö voisi olla juomatta kokonaan?
Pakkohan se hörppy on saada. Mutta ei missään nimessä saa syödä ulkolaisia tuorejuustoja...:)
Miksi ottaa edes sitä yhtä lasillista? Mitä lisäarvoa siitä saa elämäänsä? Eikö voisi olla juomatta kokonaan?
menee taas vähän yli toi niuhotus. Kyllä raskaana saa syödä ja juoda kohtuudella ja järjellä ajateltuna. Ei alkon tarvi olla täysin pannassa, eikä kaiken lohen, maksan yms. Järki käteen!
Koska se on hyvää ihan niinkuin juusto ja graavilohikin. Ja siitä ei ole mitään haittaa.
viinilasilliset ovat syynä siihen, että esikoinen kirjoitti ylioppilaaksi 17-vuotiaana ja pääsi yliopistoon heti suoraan.
mä tajuan kaiken ja jos on jotain, mitä en, en uhraa sille sekuntiakaan mun kalliista ajasta.
sehän on vaan hyvä teille totaalikieltäytyjille, että on naisia jotka tekevät toisin. voitte olla niinku parempia ku ne.
miksi joku tekee jotain mistä ei oo mitään haittaa. Itse olen sellainen naurettava hysteerikko joka ei viinantippaa uskaltanut raskaana juoda mutta kyllä mä tajuan hyvinkin että joku juo koska se on varmasti harmitonta. Samoin kuin ne monet ruuat joita en kaiken varalat syönyt koska jokin versio niistä joskus on julistettu riskituotteeksi.
joskus opiskeluaikoinani 2vk neuvolassa harjoittelussa. Ohjaajani, vanhempi täti joka oli juuri jäämässä eläkkeelle antoi aivan järkyttäviä neuvoja äideille. Maksa oli pannassa, voi tulla keskenmeno. Lohta ei missään nimessä, voi saada listerian. Maitoa ei kannata juoda, tulee niin kovapäinen lapsi ettet voi synnyttää yms.
Onneksi olin tuolloin vain opiskelija, en se odottajariepu jolta kiellettiin milloin mitäkin.
se, ettei koe lasillisesta olevan yhtään mitään haittaakaan. Miksi siis kieltäytyä jostain täysin turhaan - lasillinen viiniä täydentää hyvää ruokaa (mutta tätä on toki vaikea selittää, jos toinen on absolutisti tai ei harrasta kulinarismia).
Kannattaa myös muistaa, että yleensä täällä alkoholinkäytön rajoista stressaavat naiset, jotka ovat dokanneet ENNEN kuin ovat tienneet olleensa raskaana. Sitä sattuu!
mutta en nähnyt tarvetta kieltäytyä lasillisesta silloin tällöin. enkä ole alkoholisti ollut koskaan.
mutta tää on tätä.
ei tai juu, musta tai valkoinen, jne.
parempi olla ottamatta yhtään, jos ei osaa jättää sitä siihen yhteen kahteen.
ei kaikki alkoholia käyttävät ole alkoholisteja. ja miten tää sua vaivaa, jos kerran itse olet ollut ilman?