Vähävaraisen Raijan suru: Oman lapsenlapsen ristiäisiin vaadittiin pääsymaksua
http://www.studio55.fi/oikeusjakohtuus/artikkeli.shtml/1161923/vahavara…
Kuka av-mammoista ollut asialla?
Kommentit (18)
narsismi saattaa hypätä yhden sukupolven yli, tai lapset voivat periä ilkeän luonteensa toiselta vanhemmaltaan ja se toinen on sitten helisemässä ilkeiden aikuisten kanssa.
Onneksi lapsenlapset yleensä aikuisena kumminkin tajuavat, mistä kana kusee.
ikävä kyllä on nähty paljon sitäkin, että jos isovanhemmat ovat käyttäytyneet kertakaikkisen sopimattomasti ja heille on jouduttu laittamaan rajat, niin siitä seuraa takaisin kostoisku:
Sukulaisille levitellään juoruja siitä, miten lapsi on hullu narsisti ja eristää lapset. Saatetaan tehdä perättömiä lastensuojeluilmoituksia. Yhteydenottoja voi olla jopa lasten kouluihin ja hoitopaikkoihin joissa niihinkin vanhemmista yritetään vihjailla epämääräisiä asioita. Ja saattavat kostonhimoiset isovanhemmat jopa soitella lastensa työpaikoille, jos sieltäkin suunnasta saisi mahdollisesti painostusta aikaiseksi että näkisi lapsi kuka täällä oikein määrää.
Henkilökohtaisesta kokemuksesta kerron, että ovat ne monet isovanhemmat aikamoisia perkeleitä.
Meillä(kin) on se tilanne, että isovanhemmilla on erilaiset taloudelliset mahdollisuudet muistaa lapsenlapsiaan. Mielehi vanhemmat ovat iäkkäitä, aikoinaan konkurssissa omaisuutta menettäneitä, ja heillä on useita lastenlapsia. Minun vanhempani ovat vielä töissä, velkaa ei ole (enää) ja lastenlapsia vain yksi.
Olemme avioliittomme alusta lähtien tietoisesti varoneet "mainostamasta" niitä lahjoja, joita lapsemme saa minun vanhemmilta, tai heidän kanssa viettämäänsä aikaa. Lisäksi kiitämme aina kaikista lahjoista mahdollisimman hyvin ja olemme opettaneet lapsen kiittämään ja olemaan vaatimatta isoja lahjoja. Eikä 5-vuotias vielä innostukaan kalliista automaattisesti, vaan omasta mielestään hauskoista jutuista, ja ne voivat olla melkein mitä vain.
Tästä huolimatta appivanhempani, varsinkin anoppini, on jatkuvasti hapan ja mollaa minun vanhempiani ja väittää, että pidämme mieheni kanssa heitä nk parempina isovanhempina. Mielestäni olemme tehneet mieheni kanssa parhaamme ollaksemme pahoittamatta kenenkään mieltä, mutta toisaalta olisi kohtuutonta vaatia, että vanhempani eivät saisi iloita ainoasta lastenlapsestaan, viettää hänen kanssaan aikaa ja antaa lahjoja silloin tällöin.
Tuon aloituskirjoituksen kaltaista kilpailuttamista emme ole harrastaneet ja kaikki ovat aina olleet tervetulleita kaikkiin juhliin ilman "kuluihin osallistumista".
Meillä ongelmana on siis se, että anoppi kilpailuttaa aivan itse itsensä toisten isovanhempien kanssa.
Silloin on ihan asiallista, että osallistuu myös sitten kustannuksiin.
Hymyn kannessa samanlaisen nyyhkytarinan kanssa.
Oikeasti hän kiusasi ja piinasi perhettäni niin, että jouduin hakemaan kolmasti laajennetun lähestymiskiellon.
Teki myös 50 ls-ilmoitusta, vakoili lapsia puistossa, soitteli kouluun, tietenkin kaikki sukulaiset läpi, marssi naapureihin solvaamaan meitä... Jne.
että tänä päivänä miniä on Raijaan yhteydessä. Poika ei. Missä tuossa jutussa sanotaan, että Raija syyttää tilanteesta miniäänsä? Ei missään.
Ai niin, miniähän on tietty vain ja ainoastaan se syyllinen.
Hymyn kannessa samanlaisen nyyhkytarinan kanssa.
Oikeasti hän kiusasi ja piinasi perhettäni niin, että jouduin hakemaan kolmasti laajennetun lähestymiskiellon.
Teki myös 50 ls-ilmoitusta, vakoili lapsia puistossa, soitteli kouluun, tietenkin kaikki sukulaiset läpi, marssi naapureihin solvaamaan meitä... Jne.
Siinä tulisivat sitten extrana myös lapsenlapset. Kyllähän tämä tarina on aika yksipuolinen. Mitä lienee taustoilla. Onkohan hyvä tulla huutelee moisia.
Se on vaan sellanen juttu, et me äidit ja isät ne lapset kasvatetaan ja jos lopputulos ei tyydytä ....niin kenen on vika? Peiliin olisi syytä varmaan Raijankin katsoa ja miettiä miten poikansa kasvatti.
kuka IHME olettaa, että vieraat osallistuu ristiäisten kustannuksiin!?!? Ei kävis pienessä mielessäkään!
kuka IHME olettaa, että vieraat osallistuu ristiäisten kustannuksiin!?!? Ei kävis pienessä mielessäkään!
mielessä mullakaan...
toi nyt niin kuin toi itsemurhakandidaatti kertoilee? Tästäkin aiheesta on nyt niin monta keskustelua, että luulisi asian jo selvinneen.
eihän pääsymaksua vaadittu, vaan osallistumista kuluihin...
se pääsymaksukin on, jos ei voi osallistua kuluihin ei voi osallistua ristiäisiinkään. Eli jos et maksa et tule.
Kauhea tarina kyllä, mutta niin totta. Olen nähnyt tällaisen tilanteen läheltä. Miten jotkut kehtaa :(
meinas mennä välit anoppiin kun olis pitäny saada pitopalvelusta tarjoilijatkin ristiäisiin... Juu ei tullu työväkeä ja haluttiin ihan eripaikasta taarjoilutkin ja osan halusin itse tehdä. Anopille ei meinannu käydä tämä järjestely, koska HÄN olisi kyllä osallistunut kustannuksiin.
No, en kieltäny osallistumasta juhlaan vaikka ei menny niin ku hän halusi, enkä ottanut kyllä rahaakaan ;)
Kyllä ainakin minä isoäitinä jouduin maksamaan "pääsymaksun" eli tarjottavat ensimmäisen lapsenlapseni ristiäisiin.Sisaruksensa ristiäisiin en sitten enää osallistunutkaan ja saihan sekin lapsi nimensä.
Nyt en ole kolmeen vuoteen nähnytkään lapsenlapsiani tai saanut heidän valokuviaan. Itse muistan lapsia syntymäpäivinään sekä jouluna korteilla, mutta rahaa tai tavaraa ei enää lähde.