mammavaatteista
Kaipaisin vinkkejä, mitä ihmettä olette keksineet vaaterintamalla silloin, kun vatsa on kasvanut vasta sen verran, että omat normaalit housut kiristävät ja ovat epämukavat, mutta varsinaiset äitiyspöksyt lököttävät vielä päällä. Oletteko löytäneet jostain (esim.nettikaupoista) sellaisia äitiyshousuja, jotka menevät pienenkin masun kanssa, mutta mahtuisivat päälle vielä pitkälläkin raskaudessa?
Omalla paikkakunnalla mammavaatevalikoima näyttää olevan melkoisen surkea. Kävin tänään katsomassa sitä BellyBelt -systeemiä, mutta minusta se näytti varsin epäluotettavalta...Onko kokemuksia siitä? Tavalliset isomman koon housutkaan eivät tunnu muuten istuvan päällä, paitsi masun kohdalta.
Kertookaahan ratkaisujanne, epätoivo iskee, kun pitää päivät kulkea housun napit auki...;)
Kommentit (8)
Trikoovyötärö jonka voi myös taittaa vatsan alle. Löytyi myös farkkuja joissa selkeästi pitää olla iso vatsa.
mä löysin ihan vasta netissä selailessani tän Bebes -äitiysvaatekaupan. (www.bebes.fi) mulla vkoja 35. Tilasin sieltä sellasen " paidan jatkeen" , siis sellanen kangaspala, joka mahdollistaa pitää omia paitoja melkein loppuun asti!! Oon tosi tyytyväinen siihen. Sitten siellä on paljon farkkuja/muita housuja joita suositellaan juuri pidettäväksi alkuraskaudessa. yritin tilata sieltä itelleni housut, mut kokoo ei ollu tällä hetkellä. ne on kyllä ehkä vähän kalliita, mutta kyllä aion ostaa sieltä housut. En halua kulkee missään kaavuissa ja en tykkää -vaatteissa! =) siis toi paidan jatke on hyvä sullekin, jos ajattelee että pidät vaikka ylä nappia housuista auki, niin toi vaan päälle, niin kukaan ei nää että sul on se nappi auki. kannattaa siis ainakin kattoo noi sivut !!
_adele_
olen itsekin juuri tässä välivaiheessa. Sain kaveriltani ison kassin äitiysvaatteita, mutta varsinkin ' over the belly' tyyppiset housut ja mammahaalarit ja äitiyspaidatkin on vielä ihan liikaa. Olen ratkaissut ongelman ostamalla under the belly housut ja hameen sekä käyttämällä neuleita, varsinkin tunikatyyppiset housujen päällä käytettävät neulemekot sekä neulemekot muutenkin on kivoja, lämpimiä, joustavia ja niitä voit käyttää muutenkin kuin raskaanaollessa. Tällä hetkellä minulla ' ongelmana' on lähinnä vaatetuksen alaosa, kun yläosassa voin vielä käyttää normaalivaatteita varmaankin aika pitkään kun talvella vaatteet ei muutenkaan ole niin lyhyitä kuin kesällä. Alaosaan voi mielestäni satsata parit tosi hyvät housut kun niitä tosiaan käyttää pitempään. Varsinkaan alaosaan ei kannata ostaa mitään hirveän räiskyvää tai kuviollista, koska niissä tulee äkkiä sellainen fiilis, että on ' aina samat vaatteet päällä' , (tai on vaikea yhdistellä) ennemmin sitten ' räväyttää' vaikka koruilla tai huivilla tai värikkäämmällä yläosalla. Olen myös surutta lainannut itseäni kokoa suurempien kavereiden housuja, miehen paitapuserot on varmaan kans tulevaisuudessa käytössä just jonkun neuleen alla.
Hei, Minä ostin yhdet muodikkaat äitiysfarkut (104eur) Bebes liikkeestä. Laitoin ne jalkaan ensimmäisen kerran, kun 30 rv alkoi.Sitä ennen (ja vieläkin) käytin lantiofarkkuja. Ostin ns nuorten malleja, joissa " kapeat" reidet mutta tuumakoko oli sitten isompi. Farkkujen lantion vedin kangasvyöllä kiinni ja sitä mukaa löysäsin, kun oli tarvis. Sen lisäksi ompelija levensi kahdet puuvilla/pellavahousut lisäämällä kangasta lantiolle ja laittamalla leveän kuminauhan.
Mielestäni äitiysvaatteet ovat ... kamalia ja usein puserot ovat kovin avonaisia. Ei niitä voi töissä pitää ja kun ei ole tuota rintavarustustakaan... Ainoa ongelma tavallisten vaatteiden ostamisessa on ollut, että esim puseron yläosat ovat liian suuria. Mutta hartaalla etsimisellä olen löytänyt sopivia " normaaleja" vaatteita (myös takin). (nyt alkoi 33rv)
Olen nyt viikolla 19 ja maha ei ole vielä kovin iso, mutta omat farkut eivät mene kiinni. Tähän asti, viimeiset kolme viikkoa siis, olen kulkenut lantiomalliset farkut jalassa niin, että ylänappi on auki ja vyö päälle niin ettei näy. Siinä vaiheessa kun vetskari ei enää mee kiinni on hyvä olla pidempi, esim. tunikamallinen paita, jolla sen saa peittoon. H&M:llä on paljon paitoja, jotka menevät ihan alkuraskaudesta asti, eli kaikki eivät näytä mammavaatteilta, mutta menevät vielä masun kasvaessa. Tänään kävin sovittelemassa äitiyshousuja H&M:llä ja tuntuivat hyviltä ja istuivat vaikka maha ei ole vielä jättimaha. Tosin heräsi epäilys, että mahtuvatko tamineet enää loppuraskaudesta päälle.. Housuissa ei mikään huippuvalikoima, mutta ovat suht edullisia ja koska niitä ei kuitenkaan kovin kauaa joudu käyttämään kuitenkaan, niin olen alistunut näyttämään ehkä vähän vähemmän hyvältä, taloudellisista syistä. Kohtahan ne omat vaatteet taas mahtuvat päälle. (niin, jos mahtuvat..)
Mä käytin (käytän nytkin välillä viikolla 34+) Bebesin masutuubia ja omia tavallisia naru/kuminauhavyötäröisiä housuja. Masutuubia olen käyttänyt koko raskauden ajan useita kertoja viikossa.
Nytkin aamulla se on mulla yöppärin kanssa lähinnä mahanlämmittimenä.
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=424
Ostin ite semmoset (EI-mamma) farkut, joissa hieman kasvuvaraa, joustoa sekä lantiomalli. Eli masulla tilaa kasvaa siinä päällä ja menevät isommankin mahan kanssa ja synnytyksen jälkeen on sitten housut, jotka ovat siistit ja joita tykkää varmasti käyttää vielä sen roikkuvan mahan kanssa ennen pääsemistä normaalimittoihin... Toivottavasti tuo haave paluusta normaalimihhoihin ei ole utopistinen...
June 14+
Itse siirryin mammahousuihin heti kun entiset housuni alkoivat puristaa, koska inhoan puristavia vaatteita. Toinen pointti on se, että mammavaatteiden hankintaa ei kannata lykätä. Mitä myöhemmin ne hankit, sitä vähemmän aikaa ehdit niitä käyttää. Äitiysvaatteissa on melkoista rahastuksen makua, joten törkeän hintaisista vaatteista kannattaa ottaa kaikki ilo irti ja pitää niitä mahdollisimman pitkään. Itselle tuli ongelma pari kk sitten kun vaatteet lakkasivat lopullisesti mahtumasta, mutta paria kuukautta varten en enää raaskinut ostaa uusia vaatteita. Olen sitten rääsyissä kulkenut ja niissä ainokaisissa mammahousuissa, jotka silloin alussa tuli hankittua.
Trikoiset mammahousut voisivat olla vaihtoehto, niissähän sen mahaosan voi taittaa kaksinkerroin alussa kun maha on pieni ja vetää suoraksi kun maha kasvaa.
Nettimyymälät lienevät paras paikka etsiä vaatteita. Missymom, bebes, nettiemo ja monet muut myyvät sieviä vaatteita, joskin hinnat on usein melkoiset.