Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ketään elämässään hyvin menestynyttä, jolla olisi lukihäiriö?

Vierailija
12.09.2011 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väitellyt tohtoriksi.

Kalvoissa kivoja virheita ja tenttikysymyksiä sai oikeasti lukea ja ihmetellä. Vastaukset piti olla selkeä sanaisia ja yksinkertaisia lauseita.

Vierailija
22/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukion opettaja. Lukihäiriöisiä hyvin menestyviä oppilaita on mielestäni yhdistänyt se, että he ovat olleet tunnollisia, ahkeria ja asennoitumiseltaan muutenkin positiivisia. Olettaisin, että he ovat saaneet tukea ja ohjausta sekä kotona että koulussa. He tuntevat oman tapansa oppia. Lukioon tullessa lukihäiriö on yleensä jo lievittynyt aika lailla, mutta kokonaanhan se ei "parane". Jokaisella on vahvuuksia, joiden päälle oppimista rakennetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein tippa silmässä luen näitä vastauksia. Mun lapsella just todettu lukihäiriö ja kivaa saada hänelle kertoa otteita teidän vastauksista. Varsinkin tuo Victoria helpottaa pienen tytön "ahdistusta".

-ap

Vierailija
24/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä hyvin. Ja hänellä on huolehtiva ja rakastava äiti nähtävästi ja se jo auttaa lasta selviämään hyvin eteen päin elämässä.

Minulla on oppimisvaikeuksista kärsivä lapsi ja kovan koulun on välillä joutunut käymään läpi. Helpommalla olisin halunnut hänen elämänsä menevän. Mutta kuten hän on minulle sanonut, että ei haittaa, koska ilman näitä vaikeuksia ja kokemuksia, hän ei olisi juuri se ihminen, mikä hän tällä hetkellä on.

melkein tippa silmässä luen näitä vastauksia. Mun lapsella just todettu lukihäiriö ja kivaa saada hänelle kertoa otteita teidän vastauksista. Varsinkin tuo Victoria helpottaa pienen tytön "ahdistusta".

-ap

Vierailija
25/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muusikko, jos lukee ja kirjoittaa häränpyllyä?

Kyllähän heille nauretaan, kun eivät osaa kirjoittaa. No ehkä heillä on varaa palkata joku muu kirjoittamaan tai lukemaan tekstit.

Minulla on lukihäiriö ja sen vuoksi en ole kouluttanut itseäni. Minusta on aivan turha yrittää, kun muut ovat aivan eri viivalla.

Onneksi meillä on sossu. Jos minulla ei olisi lukihäiriötä niin luultavasti olisin menestynyt ja uskaltaisin jopa yrittää. Nyt pitää vain tyytyä kohtaloonsa.

Vierailija
26/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli suomeksi ja englanniksi. Isälläni on myös, kirjoittaa suomenkielisiä kirjoja ;-)

Vierailija
27/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheestä? Tai alaluokan perheestä? Varakas/vaikutusvaltainen suku auttaa paljon ja huonomminkin koulussa yms. menestyneestä tulee menestyjä.

Prinsessa Victoria ja Hjallis Harkimo

Vierailija
28/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muusikko, jos lukee ja kirjoittaa häränpyllyä?

Kyllähän heille nauretaan, kun eivät osaa kirjoittaa. No ehkä heillä on varaa palkata joku muu kirjoittamaan tai lukemaan tekstit.

Minulla on lukihäiriö ja sen vuoksi en ole kouluttanut itseäni. Minusta on aivan turha yrittää, kun muut ovat aivan eri viivalla.

Onneksi meillä on sossu. Jos minulla ei olisi lukihäiriötä niin luultavasti olisin menestynyt ja uskaltaisin jopa yrittää. Nyt pitää vain tyytyä kohtaloonsa.

Peruskoulun selvitin hädintuskin.

Minusta oppilaitokset kohtelee lukihäiriöisiä huonosti.

Minäkään en hanki koulutusta. Tukia saa helpommin, kun ei ole koulutusta takana. Eikä koulusta mitään muutenkaan tulisi, kun on tämä häiriö.

Eriasia on jos minulla ei olisi tätä ongelmaa. Saattaisin olla menestynyt tai edes hyvin toimeen tuleva.

Kirjeitäkään en uskalla mummolle ja papalle kirjoittaa. Ovat niin tarkka virheistä.

Sama jos olisin lyhytmittainen enkä pääsisi poliisiksi tai palomieheksi :(

Turha yrittää kun on saanut niin huonot eväät elämälle...

Vierailija
29/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppilaissani on ollut paljon hyvin menestyviä lukihäiriöisiä. Olen lukion opettaja. Lukihäiriöisiä hyvin menestyviä oppilaita on mielestäni yhdistänyt se, että he ovat olleet tunnollisia, ahkeria ja asennoitumiseltaan muutenkin positiivisia. Olettaisin, että he ovat saaneet tukea ja ohjausta sekä kotona että koulussa. He tuntevat oman tapansa oppia. Lukioon tullessa lukihäiriö on yleensä jo lievittynyt aika lailla, mutta kokonaanhan se ei "parane". Jokaisella on vahvuuksia, joiden päälle oppimista rakennetaan.

Minä, lukihäiriöinen.

Sinä, käyttää outoa suomea. "lievittynyt"

Pakko hiukan huitasta koska varsin usein kirjoituasani kommentoidaan. Se siitä.

Aloitin koulun 1980. Ekan ja tokan luokkan olin äidinkielentunneilla. Sen jälkeen olin aina äidinkielentunnit lukiryhmässä aina lukioon asti.

Eli en saanut opetusta kieliopissa lainkaan.

Lukiossa minulla oli ensin hyvä äikän opettaja, joka piti loogisesta ja hyvin jäsennellystä tekstistä. Hän ei rokottanut mm yhdyssanavirheistä, jotka ovat luontaisia minulle. Ikä kyllä viimeisenä vuonna minulla oli opetteja joka arvosti ainoastaan taiteellista kirjoittamista. Ylppäri aine lähti imbrobaatturina ja tuli takaisin B:nä.

Kotoota en mitään tukea saanut. Olihan minulla aina keskiarvo melkein 9 vaikka liikunta oli 6 ja musiikki 5. (Liikunnan numeroa en tajua. Olin kyllä hintelä ja pieni poika, mutta liikunnallinen silti. Lukion loppupuolella juoksin 10km alle 40 minuttia mutta numero oli 6)

Yliopistoon pyrin fysikan puolelle. Eipä ole kovasti tarvunut lukea eikä kirjoittaa :)

Vierailija
30/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppilaissani on ollut paljon hyvin menestyviä lukihäiriöisiä. Olen lukion opettaja. Lukihäiriöisiä hyvin menestyviä oppilaita on mielestäni yhdistänyt se, että he ovat olleet tunnollisia, ahkeria ja asennoitumiseltaan muutenkin positiivisia. Olettaisin, että he ovat saaneet tukea ja ohjausta sekä kotona että koulussa. He tuntevat oman tapansa oppia. Lukioon tullessa lukihäiriö on yleensä jo lievittynyt aika lailla, mutta kokonaanhan se ei "parane". Jokaisella on vahvuuksia, joiden päälle oppimista rakennetaan.

Minä, lukihäiriöinen. Sinä, käyttää outoa suomea. "lievittynyt" Pakko hiukan huitasta koska varsin usein kirjoituasani kommentoidaan. Se siitä. Aloitin koulun 1980. Ekan ja tokan luokkan olin äidinkielentunneilla. Sen jälkeen olin aina äidinkielentunnit lukiryhmässä aina lukioon asti. Eli en saanut opetusta kieliopissa lainkaan. Lukiossa minulla oli ensin hyvä äikän opettaja, joka piti loogisesta ja hyvin jäsennellystä tekstistä. Hän ei rokottanut mm yhdyssanavirheistä, jotka ovat luontaisia minulle. Ikä kyllä viimeisenä vuonna minulla oli opetteja joka arvosti ainoastaan taiteellista kirjoittamista. Ylppäri aine lähti imbrobaatturina ja tuli takaisin B:nä. Kotoota en mitään tukea saanut. Olihan minulla aina keskiarvo melkein 9 vaikka liikunta oli 6 ja musiikki 5. (Liikunnan numeroa en tajua. Olin kyllä hintelä ja pieni poika, mutta liikunnallinen silti. Lukion loppupuolella juoksin 10km alle 40 minuttia mutta numero oli 6) Yliopistoon pyrin fysikan puolelle. Eipä ole kovasti tarvunut lukea eikä kirjoittaa :)

Yleisen kielitieteen opettajani, tohtoriksi väitellyt mies yliopistossa kertoi olevansa lukihäiriöinen.

Vierailija
31/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. serkkuni, joka väittelee tohtoriksi lukihäiriöstään piittaamatta.

Vierailija
32/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksiakin on varamasti. Kyseessä on ehkä lievä lukihäiriö.

Lukihäiriö on ongelma ja aiheuttaa syrjäytymistä ei siitä muuten pidettäisi ongelmana. Poikkeuksia on aina, mutta pitäisi pitää keskustelu nyt todellisuudessa, siinä että lukihäiriöiset ovat usein luusereita.

Vierailija
33/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin professorin ja lääkärin

Vierailija
34/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lukihäiriöisiä, kertonee siitä kuinka helposti syrjäytyy.

Mutta nykyään toki eri asia, onneksi :) minullakin on lukihäiriöinen tytär, ja kovasti on kyllä työtä teettänyt meille vanhemmillekin.

Vierailija
35/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja ja Helsingin kaupungin politiikassa menestynyt, koulutukseltaan historian opettaja.

Vierailija
36/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain radio(??)haastattelussa olisi asiasta maininnut.

Vierailija
37/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lukihäiriöisiä, kertonee siitä kuinka helposti syrjäytyy.

niinhän päin se on tärkempi.

terv. lukihäiriöinen.

Vierailija
38/38 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen suoriutunut peruskoulusta, lukiosta ja ammattikorkeakoulusta hyvin arvosanoin. Nyt olen työssäni hyvin edennyt ja arvostettu asiantuntija alallani. Ja elämä kaikin puolin muutenkin hyvin.

Ja nykyäänhän puhutaan pikemminkin lukivaikeudesta kuin häiriöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi