Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja lääkkeet

Vierailija
12.09.2011 |

Yritämme raskautta, mutta vaivana minulla on ollut toistuvat krampit jalassa ja nyt poskiontelotulehdus. Lääkäri määräsi lihasrelaksanttia (Sirdalud) ja antibioottikuurin. Pyysin punkteerausta antibioottikuurin sijaan, koska on mahdollisuus tulla tai parhaillaan jo olla raskaana. Mutta punkteerauksia ei tehdä ennenkuin on yksi antibioottikuuri syöty.

Aikaisemmin antibiootit olivat kiellettyjä raskauden aikana, onko tosiaan näin ettei enää ole? Minulla todella paha poskiontelotulehdus ja asun vähän korvessa eli en pääse helpolla yksityiselle lääkärille - joten pakko oli ottaa lääkekuuri vastaan. Onko teillä tietoa että voinko syödä Sirdaludia ja antibiootteja huoletta? Jostain syystä en usko lääkärin sanaan...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PO-tulehdukseen onteloiden huuhtomista sarvikuonolla. Jalkakramppeihin auttaa magnesium. En ottais noita lääkkeitä sun tilanteessasi.

Vierailija
2/6 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..yritätte niin anna mennä vaan kunnon kuurit niin saat itsesi kuntoon ennen kuin olet raskaana.

Ihme vouhutusta. Ihmisillä on paljon pitkäaikaissairauksia ja joutuvat koko raskauden ajan syömään lääkkeitä ja sä jaksat vouhata jostain tollasista kun et edes ole vielä raskaana !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirdaludista kuin antibiootista. Poskionetlontulehdus todennäköisesti menee ohi ajan kanssa. Mutta jos ei mene nin syö sitten se kuuri. Minulla menee lähes aina poskionteloihin ja tulee sieltä myös aikanaan pois ilman kuuria. Kerran olen kuurin joutunut hakemaan kun naama meni liian kipeäksi ja nousi tulehdusarvot.

Ja testaa sitä magnesiumia kramppeihin.

Vierailija
4/6 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on erilaisia, kysy apteekista miten on sen sulle määrätyn kohdalla. Toisaalta poskiontelontulehdus voi mennä pois ilmankin.

sirdaludin mä jättäisin syömättä.

Vierailija
5/6 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut parikin antibioottikuuria syömään nyt raskausaikana. Kefexiniä muistaakseni.

Nyt joudun syömään Buranaa.=( Että saisin tulehduksen pois... vähän hirvittää vaikka nimenomaan äitiyspolin lääkärit käskivät sitä syödä.

Vierailija
6/6 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdukset voivat ylipäätään estää raskaaksitulemisen ja pahetessaan aiheuttaa keskenmenon, joten ilman muuta tulehdukset kannattaa hoidattaa pois.

Miksi sun lihakset kramppaavat? Eikö se syy kannattaisi selvityttää?

Sinänsä lääkkeiden käyttö ei estä raskautta, jotkut jopa joutuvat syömään ison kasan eri lääkkeitä estääkseen juuri keskenmenoa tai kohtukuolemaa.

Lääkkeiden sopivuudesta voi kuka tahansa kysellä HUS teratologinen tietopalvelu.