Pelkäsin että sen mamman vauva putoaa kantoliinasta!
Tänään päiväkodissa nähtyä:
Yksi mamma vie kaksi lastaan päiväkotiin ja kantoliinassa on pieni vauva. Vauva roikkuu liinassa niin alhaalla, että äiti saisi sille rinnan suuhun! Siinä mahan päällä kelluu siis. Pelkäsin joka sekunti että vauva putoaa liinasta!
Menin sitten sanomaan äidille että ompas nätti vauva mutta eikö tuo liina ole ihan liian alhaalla. Näyttää että vauva putoaa!
Äiti: "Se on ihan hyvä noin." ja lähti pois.
Hmmmm?????
Kommentit (5)
Ei oikein mikään suju. Parempi, että ees vanhemmat ovat turvassa osan päivää...
putoaako jonkun mamman vauva.
Täysin naurettava tapa muutenkin tuo kantoliina. Kyllä imetys pitäisi osata muutenkin hoitaa. Mutta nämä luomumammat haluavat vetää tissinsä esiin vaikka keskellä suojatietä, ettei piltti vaan saa traumoja liiasta odottamisesta..
ei kyllä häiritse, jos joku niin tekee. Mutta muuten kyllä käytän kantoliinaa, koska
1. se on paras vauvalle
2. se on paras itselleni
Kaikki kolme vauvaani ovat rauhoittuneet aina liinaan ja itse olen saanut tehtyä hommia kädet vapaana. Ei kiitos huutavia vauvoja vaunuissa. Kun vauva herää vaunuissa, nostan hänet liinaan.
Eli turha teilata liinaa jonkun urpomutsin takia. Ja en edes ole mikään erityinen "luomumutsi". Olen vain todennut kantoliinan parhaaksi.
tyydyttää välittömästi. Mutta jos et välitä "muilta putoavista vauvoista", niin sinulle on varmaan ihan ok antaa vauva rääkyä nälkäänsä vaikka kahden kilsan matkan verran. Tunnevammaisuus on vaikeasti parannettava, eikä sairas sitä itse huomaakaan.
Itse nyt en kuitenkaan imetä liinassa suojatiellä, vaan istahdan jonnekin penkille, mutta imettäköön muut vaikka suojatiellä, kunhan vauva saa rinnan suuhunsa, kun haluaa.
alhaalla, mutta eihän se tarkoita, että vauva sieltä pääsisi tippumaan. Mullakin joskus väliaikaisesti saattaa olla liian alhaalla, kun on vahingossa laittanut liian löysälle ja sitten se siitä vielä löystyy lisää ja ei sitten heti ehi korjailla, jos vaikka kiire päiväkotiin. Mutta kyllä se vauva siellä ihan tiukasti silti on, joten ei nyt kuitenkaan mikään vaaratilanne ole. Eli oli sitten ilmeisesti muutenkin liinassa ihan hullusti, jos katsoit, että voi tippua????