Vauhdilla synnyttäneet!
Kyselisin teidän jälkisupistusten voimakkuudesta...
Tiedossa on, että toisen, kolmannen jne. kohdalla jälkisupistukset sen kuin kasvavat.
Esikoinen tuli alle kahdessa tunnissa, kivunlivitystä ei ehditty antamaan ja sitten seuraavan yönä alkoi TAJUTTOMAT jälkisupistukset, jotka jatkuivat KOKO yön. Mies oli jo tyytyväisenä kotona ja mä olin melkeen yhtä kipeenä keskellä yötä sairaalassa, kun itse synnytyksessä. Hoitajat eivät uskoneet ja antoivat aluksi vain panadolia. Vapisin ja hikoilin niin, että huonetoveri käski painamaan nappia aina uudestaan. Lopulta hoitajat valittelivat, että he eivät saa antaa enää mitään vaan pitää soittaa lääkäriltä lupa. Eivät ottaneet ollenkaan todesta, kun olin vasta esikoisen saanut. Luulivat varmaan, että kivulievitys oli lakannut ja nyt tyttönen sai tuntea, miltä kipu tuntui, vaikka siis synnytinkin ilman mitään.
Seuraavana päivänä lääkäri kierroksella sanoi, että kovat jälkisupistukset ovat tyypillisiä syöksyissä, koska kohtu jatkaa samaan tapaan kutistumaan vauhdilla. Tämä sitten selitti aika paljon, mutta takana oli todella yksinäinen ja pelottava yö.
Toisen kohdalla jälkisupistukset ovat siis jo odotettuja, mutta vähän jänskättää, että miten kovia nyt sitten ovat.
Kokemuksia!
Kommentit (3)
Heippa!
Mulla muksu syntyi kahdessa tunnissa, enkä siis minäkään saanut minkäänlaista lievitystä kipuihin.
Jälkisupistukset kuitenkin olivat tosi lievät!!
Olisin synnytyksen jälkeen voinut lähteä suoraan kotiin. Olin tosi hyvässä kunnossa urakan jälkeen..
Eli näinkin voi olla..
Itse synnytyksen haluaisin unohtaa kokonaan. Olin aivan kamalan kipeä.. mutta tuloksena maailman suloisin pieni poika.. :D
mulla kolmosen synnytys kesti suppareiden alkamisesta 1h 27min. Ainoa " kivunlievitys" oli lämmin vesi...Jälkisupparit oli karmeat,kipuluokka oli hieman synnytys supparia lievempää, mutta siis todella kipeitä...(kakkosen jälkeen ei ollut läheskään niin kipeitä, synnytys kesti kakkosen kohdalla 4tuntia)
Sain aluksi yhtäsärkylääkettä mutta se ei auttanut yhtään ja pyysinkin nopeasti vahvempaa lääkettä ja söinkin niitä sitten ristiin että pystyi olemaan...
jälkisuppareita tuli 2 päivää pikkuhiljaa vähentyen...
syntyi kuitenkin 4 tunnissa. syöksyllä kylläkin loppuvaiheessa. Toinen syntyi reilussa 2 tunnissa ja jälkisupistukset oli järkyttäviä. Nousin sängystä, jonka jälkeen tuli repivä kipu joka lennätti minut kontalleen lattialle(olin yhden hengen huoneessa). jouduin konttaamaan ovelle josta huusin apua. Sainkin sitten tramalin joka auttoi hyvin. Olin kyllä tosi järkyttynyt kuinka kovia nämä kivut ovat. Imettäminenkin tuntui kamalalta kun joka kerta myös supisti samalla.
Suoraan sanottuna OLIVAT pahempia kuin itse SYNNYTYS! koska synnytys meni suht nopeasti, mutta jälkisupistukset kestävät melkeimpä vuorokauden mulla ainakin. Synnytyksessä sain kivunlievityksenä vyöhykehoitoa(laitettiin korviin sellasia nappuloita) kätilö sanoi että pitäisi auttaa myös jälkisupistuksiin, mutta siitäpä en tiedä totuutta, supistuksia kuitenkin oli.
Enpä tiedä sitten vaikutusta, mutta aika jännä että niitä jälkisupistukisia on ekassakin synnytyksessä eikä kukaan siitä mahdollisuudesta ole koskaan maininnut, liekö sitten niin harvinaista, vaikka kyllähän noita syöksysynnytyksiäkin aika paljon on.