Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoittain tärisevä vauva kohdussa.

Vierailija
10.09.2011 |

Hassua että tulikin juuri nyt mieleen :) Kerran nimittäin kyselin täällä, että mistä johtuu kun välillä tunnen selvästi kuinka vauva tärrää kohdussa. Täällä vakuuteltiin että se on merkki pojasta (kuulemma tärisee pissatessaan) ;)

Neuvolassa epäilin, että kyse on epilepsiasta :D terkkari ei ottanut mitään kantaa.

Terve tyttö kuitenkin syntyi ja ihan on normaali eskarilainen tänä päivänä ;)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odottaessa mullakin on kaikkia kummallisia pelkoja ja ajatuksia, ja oon itekin huomannut tärinää! ei se kai sitten vaarallista ole ;)

Vierailija
2/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jännä, että kirjoitit asiasta, sillä itse olen parina päivänä ihmetellyt vauvan uutta, tärisevää liikettä. Alkuviikosta on neuvola ja ajattelin kysäistä asiasta siellä. Vähän kieltämättä huolestuttaa tuollainen tärräys (ja tyttö on tulossa), joka tuntuu vauvan selän puolella...eli kyse ei ole edes mistään jalan vipatuksesta. Mutta kiva oli lukea, että samanlaista "omituisuutta" on ollut muillakin, sittemmin terveiksi todetuilla tyttärillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on aina tietävinäänjotakin mutta mitään ei tiedä.

Vierailija
4/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle ei varmaan myöskään neuvola ota kantaa, mutta ehkä nuo vauvat ovat välillä vaan hassulla päällä :)

itse pelkäsin epilepsiaa kun enolla on se sairaus.

Vierailija
5/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hikka

Mä muistan kanssa tunteneeni osan odottamistani vauvoista tärisseen massussa. Kyse ei todellakaan ole hikasta, vaan nopeasta, muutaman sekunnin kestävästä nytkähtelystä, niin nopeasta että tärinä on ainoa sitä hiukankaan kuvaava sana. Muistan myös että olen jutellut asiasta monien ystävieni kanssa, jotka ovat kokeneet samanlaisia tuntemuksia raskausaikana. Kaikki ovat saaneet ihan terveen lapsen. Mutta mitään järkevää selitystä asialle ei ole kukaan ammattilainenkaan osannut antaa. Tuo pissiminen olisi ehkä tosiaan mahdollinen selitys - meillä on joskus vauvat tärisseet myös pissatessa, niin tytöt kuin pojatkin.

viiden äiti

Vierailija
7/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ihmetelty vauvan tärinää, odotan nyt poikaa. Tuo pissaaminen kuulostais pätevältä syyltä tärinään, kun esikoisen muistan tärisseen joskus vauvana pissatessaan.

Vierailija
8/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ainakaan sukupuolesta kerro mitään. Esim esikoistyttö tärisi kovastikin...luulen sen olevan jotain hermoston kehitykseen liittyvää.

Vierailija
9/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pissaamista veikkaisin ennemmin

Vierailija
10/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin kirjoittaa siihen alkuperäiseen ketjuun jopa :) Luulen sen johtuneen pissaamisesta, koska puistelee/tärisee vieläkin pissattuaan, vaikka on jo 8 kk :)

Voi olla hermostollistakin tietty, mutta huolissaan ei kannata olla. Kavereillani on ollut monellakin vastaavaa ja kaikki saivat terveet vauvat. Ei epilepsiaa :D

Vierailija
11/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan poika tärisi vatsassa eli oli varmaankin pissaamista. Tyttö ei tärissyt

Vierailija
12/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tytär (nyt 7v) tärisi kohdussa (ultrassakin kerran jopa lääkäri näki) ja kerran pari teki ihan pikkuvauvanakin samaa hienojakoista tärinää vielä. Terve on.

Minulla oli D-vitamiinin puute ja matalat kalkkiarvot raskaana, tiedä häntä olisiko se voinut aiheuttaa? Tuskin.

Vierailija
13/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissaamisesta...

Vierailija
14/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tytär (nyt 7v) tärisi kohdussa (ultrassakin kerran jopa lääkäri näki) ja kerran pari teki ihan pikkuvauvanakin samaa hienojakoista tärinää vielä. Terve on.

Minulla oli D-vitamiinin puute ja matalat kalkkiarvot raskaana, tiedä häntä olisiko se voinut aiheuttaa? Tuskin.

Tuon tuosta näimme ultrassa kun tyttö pissasi mutta ei tärissyt silloin. Silloin kun ultrassa tärisi, ei taas pissannut.

Eli meillä ei kyllä mistään pissatärinöistä ollut kyse.

Vierailija
15/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön tärinä oli äärimmäisen nopeaa ja hienojakoista ja kesti jonkun sekunnin ja sitten lakkasi. Toki sen hikasta erotti, hikkahan on yksittäisiä nytkähtelyjä kuten hikka kaikilla on!

16

Vierailija
16/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin luulen sen olevan jotain hermostollista kehitykseen liittyvää...

Vierailija
17/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tuosta näimme ultrassa kun tyttö pissasi mutta ei tärissyt silloin. Silloin kun ultrassa tärisi, ei taas pissannut.

Eli meillä ei kyllä mistään pissatärinöistä ollut kyse.

Kuten tuossa jo minäkin sanoin, ei ollut meilläkään tytön tärinöillä MITÄÄN tekemistä pissaamisen kanssa.

Kävin hyvin usein ultrassa koska äitipolilla ramppasin kontrolleissa ja melkein joka kerta tyttö pissasi ultrassa mutta tärisi vain sen kerran jolloin ei pissannut.

Kokenut gynekologi ei osannut sanoa miksi tärisee ja olin hyvin huolissani. Mutta tytär on terve kaikin puolin :)

Vierailija
18/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö tuli.

Vauva ei ollut ennen synnytyksen alkua laskeutunut vaan oli vatsassa viistosti (ei kuitenkaan ihan poikittain) ja mä kuvittelin pyristelyn johtuvan siitä, että reppana yrittää kääntyä ja ängetä päätään sinne synnytyskanavaan.

Mutta tää tosiaan ihan mutua, en oikeasti tiedä mistä tärinä johtuu.

Vierailija
19/19 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeesti, hauskaa, että muillakin on ollut samaa! Ihme tosiaan, ettei kukaan neuvolan väestä tätä pysty selittämään!

No, pääasia, että lapset ovat terveitä :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme