Minkä verran lapsesi saa karkkipäivänä karkkia?
Meillä 4v yleensä Puuha-Pete tms pikkuaskin plus Pätkiksen.
Onks tää paljon vai vähän?
Kommentit (31)
tarjoiltiin aina Jaffaa, kun me lapset sairasteltiin. Edelleen olen hengissä - lieneekö sattumaa? Ostan vieläkin itselleni sairastellessa Jaffaa, kun se jotenkin lohduttaa. Mulla ei liene enää paljon elinaikaa jäljellä.
lauantaina kaupassa muksut kysyy, että paljonko saa ottaa. Joskus annan jonkun grammamäärän, jos irtokarkkia haluavat. Tämä siksi, että tiedän että jos ottavat yli 150 grammaa, molemmille tulee huono olo ja karkkia jää paljon ylikin.
Jos annan vapaat kädet ottaa mitä haluaa, yleensä molemmilla on sitten joku aski tai pieni pussi, suklaapatukka ja tikkari.
Kerrn laitettiin elämä risaiseksi ja ostettiin kaksi sellaista jättimättö ässämix tms. pussia. Niitä napsittiinkin sit pitkälle seuraavaan viikkoon koko perhe...
Hyvin hoikka lapsi vielä.
Ei uskoisi, kaamea herkkusuu...
Suklaalevyn 200g ja karkkipussin max 150g.
Syökö muut ateriat normaalisti karkkipäivänä?
Aika kaloripaukku...
6 ja 9 vuotiaat saa 80-100g kumpainenkin. Hyvin on riittänyt. Synttäreillä ei rajoiteta karkin syömistä.
Tuli mieleen tuosta limsan juomisesta sairaana, kun olin esikoisen kaikkitietävä ja vielä terveydenhuollon ammattilainen. Lapsi sairasti mahatautia jo neljättä päivää ja olimme juottaneet kaikki Osmosalit ja muut terveelliset huonoin tuloksin. Veimme lääkäriin josta meidät ohjattii kuivumisen takia lastenosastolle. Ensimmäiseksi lapselle tuotiin eteen limsaa ja sipsejä. (olin ihan *TÄH?*) Koska ei alkanut syömään laitettiin tippa. Seuraavana päivänä sama satsi uudelleen ja kun limsat ja sipsit meni alas, päästiin kotiin. Sen jälkeen lapsemme on saaneet oksennustaudissa muiden juomien ohella myös limsaa.
syövät yleensä esim Lauantaipussin puoliksi tai jonkun karkkipussin puoliksi. En tiedä grammamääriä, mutta tyypillisesti voivat syödä karkkipäivänä kumpikin esim pienen Muumiaskin sokerittomia karkkeja, Pätkiksen ja sitten noin 20-30 irtokarkkia kumpikin, Sellaisia tosi pieniä, pippurin kokoisia minikarssuja.
7- ja 10-vuotiaat n. 1,5 dl JA AINOASTAAN KERRAN VIIKKOON KARKKIPÄIVÄNÄ.
5-vuotiaalla jää yleensä karkkia yli ja minä syön sen sitten jos lupaa.
Joskus harvoin, tyyliin 1-2 kk välein on perheellä yhteinen sipsipussi.
Rajoitetaan herkkuja koska vanhimmalla ja nuorimmalla lapsella on lievää taipumusta ylipainoon. Normaalipainon ylärajalla siis.
Limsaa saavat lauantaina saunan päälle lasillisen.
en vain pysty sellaiseen. joskus syödään useammin joskus harvemmin.
lapset saavat karkkipäivänä oikeasti vähän karkkia. Eli yleensä jonkun pienen karkkiaskin, patukan tai tikkarin. Ikinä eivät ole kinunneet enempää. Limuja ei juoda koskaan (olisin kyllä antanut, mutta eivät huoli). Mehuja annetaan joskus (kesähelteillä useamminkin) jätskiä saavat ehkä kerran viikossa.
Toinen lapsista on pyöreä (nykyään kyllä norm. painoinen) toinen aika keskikäyrillä.
Ei edes lapset syöneet karkkia,onko muka kaikkien lapset syöneet jo minkä ikäisestä? Eikö kannattaa ihan hampaiden takiaki yrittää mahd.myöhään siirtää karkin antamista? Meillä kohta 5 v ja 2,5v . Lakua ovat saaneet joskus ja nyt oikeestaan kesän aikana ekat karkit eli tikkarit n.pari krt viikossa. Musta ihan hyvä ettei ainakaan väkisin mitään karkkipäivää aleta pitää, saavat kyl juhlissa hekutella ja jos kotona herkkua leivonnaisa yms sillon Tällön mut ei mikään automaattisesti kannata kerta viikkoon ruveta opettamaan. Limsaa eivät ole maistaneet,pillimehut saunab jälkeen saavat.
meillä 8 v saa yhden karkkiaskin (muumi tai puuhapete) ja yhden pienen sulkaapatukan (Jim /Suffeli/Pätkis/DaCapo/ jne).Lapsi on joskus narissut, että määrä on liian vähän.... mutta yleensä on ihan tyytyväinen.