Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden keskeytyminen

Vierailija
10.09.2011 |

Raskauteni eteni vain noin viikoille 5 (pitäisi olla 8), edes sykettä ei ehtinyt kuulemaan. Kävin neuvolassa viime ke:na jossa tilanne todettiin. Sain ajan sairaalaan raskauden keskeytykseen ensi viikolle. Verta on tullut vähän kahtena eri kertana raskauden aikan. Sanottiin etä läkkeellinen keskeytys olisi parempi kuin kaavinta.

Sanottiin että pitää varautua muutama tunti olemaan sairaalassa että vuoto alkaa. Mies lähtee mukaan. Onko tästä kokemuksia, onko kuinka tuskallista? Tehdäänkö yleensä jälkitarkastus?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se tuskallista, mutta minulla oli viikkoja 10 enemmän. Sain kyllä vahvat särkylääkkeet. Itse keskeytyslääkkeestä iski kamala vilu, tärisin hulluna. Keskeytykseen meni useampi tunti, menetin paljon verta ja jouduin jäämään yöksi sairaalaan.

Spontaani keskenmenoni n. viikolla 6 oli helppo enkä vuotanut paljoakaan. Tuskin siis sinullakaan vuotaa kovasti, koska raskausmateriaalia ei ole vielä ehtinyt kertyä paljoakaan. Voimia.

Vierailija
2/3 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se tosiaan on että viikkoja vasta noin vähän. Toivottavasti ei tarvitsisi yöksi jäädä, pitäisi olla lapsestakin erossa enkä ole vielä yhtään yötä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys viime maaliskuussa, mutta minun ei käsketty jäädä sairaalaan ollenkaan vaan lääkkeet annettiin kotiin mukaan. Eka kerta ei toiminut, tuli vaan muutama supistus ja muutama tippa verta, toiset lääkkeet tehosivat paremmin mutta kipu ei ollut pahoja kuukautiskipuja pahempi, ja raskausaines tuli yhtenä möykkynä ulos, verenvuotoa ei juurikaan sen päivän jälkeen ollut. Mutta olen tietoinen että olin onnekas, koska monilla tyhjennys on hyvin tuskallista ja voi nostaa kuumeenkin pahassa tapauksessa. Tapauskohtaista on.