Piera-nimi tytöllä
Sopiiko Piera-nimi mielestänne tytölle? Suomessa Piera on yleensä saamelaispoikien nimi (Peter), mutta joskus samaa nimeä näkee myös tytöillä feminiinisenä muotona Pierosta.
Kommentit (24)
Sopii paremmin tytölle kuin pojalle Tytölle Piera sopii mielestäni paremmin kuin pojalle. Ulkomailla sitä pidettäisiin tytön nimenä jo siksi, että se loppuu a-kirjaimeen. Tämän lisäksi Piera on, kuten tiesitkin, muualla itse asiassa käytössäkin tytön nimenä. Itse olen nimeen törmännyt italiankielisillä seuduilla.
usko, että Suomessa voisi antaa tytölle, koska meillä on sen verran tiukka nimilaki.
Haluatko Pierasta Pontuksen morsiamen?
Anna tuo nimi niin lapsesi kokee 99,9% varmuudella veetuilua läpi elämänsä.
Pierú?
Se olisi hitsin nätti ja persoonallinen, niinku.
Miksei
Pierú?
Se olisi hitsin nätti ja persoonallinen, niinku.
:)
ja veikan nimeks sit Pietu. Ovat sit yhtä helevetin rumannimisiä.
Kyrpe, Pillo, Persa ja Vitta ovat hyviä nimiä.
erikoisuuden tavoittelua taas. Miksei voi antaa ihan rehellisesti nimeä "Tuhnu". Aina pitää tuollaista muka kansainvälistä. Huoooh. Tuhnu on rehti ja suomalainen.
erikoisuuden tavoittelua taas. Miksei voi antaa ihan rehellisesti nimeä "Tuhnu". Aina pitää tuollaista muka kansainvälistä. Huoooh. Tuhnu on rehti ja suomalainen.
Vierailija - 9.9.2011 21:02 (10/13)
Myös
Kyrpe, Pillo, Persa ja Vitta ovat hyviä nimiä.
LOL!!!
Piera on tavallinen saamelainen nimi.
Jos on saamelaisperhe kyseessä, niin sukunimi tuskin on silloin esim. Kakkinen, joten antaa mennä vaan!
Etelässä ei oikein tunneta saamelaisia perinnenimiä, joten en suosittele napapiirin eteläpuolelle syntyvälle lapselle.
Jos on saamelaisperhe kyseessä, niin sukunimi tuskin on silloin esim. Kakkinen, joten antaa mennä vaan!
Etelässä ei oikein tunneta saamelaisia perinnenimiä, joten en suosittele napapiirin eteläpuolelle syntyvälle lapselle.
ei sitä tytölle voi silti antaa, niin kuin ei voi antaa Pekkaakaan.
Tytölle Piera sopii mielestäni paremmin kuin pojalle. Ulkomailla sitä pidettäisiin tytön nimenä jo siksi, että se loppuu a-kirjaimeen. Tämän lisäksi Piera on, kuten tiesitkin, muualla itse asiassa käytössäkin tytön nimenä. Itse olen nimeen törmännyt italiankielisillä seuduilla.