Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa nyt että panikoin turhasta!

Vierailija
09.09.2011 |

Huomasin kesäkuun alussa pienen luomen(ruskean, vähän kohollaan) käsivarressa. Nyt se on mielestäni kasvanut, on siis nyt noin 1mm(mittasin). Jostain syystä olen kehittänyt hirveän paniikin että se jatkaa vaan kasvuaan! Tiedän kyllä että luomet kasvaa mutta...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomi on epätarkkarajainen, väri epätasainen tai vuotaa verta. Mutta jos se on kohtalaisen säännöllinen, normaalin luomen näköinen niin antaa kasvaa vaan (paitsi jos koholuomi on paikassa johon tulee paljon hankausta niin kannattaa poistattaa, esim. kainalossa tai rintsikoitten olkaimien alla)

Vierailija
2/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tapauksessa lääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomi on epätarkkarajainen, väri epätasainen tai vuotaa verta. Mutta jos se on kohtalaisen säännöllinen, normaalin luomen näköinen niin antaa kasvaa vaan (paitsi jos koholuomi on paikassa johon tulee paljon hankausta niin kannattaa poistattaa, esim. kainalossa tai rintsikoitten olkaimien alla)

Jos luomi kasvaa tai muuten vaan epäilyttää niin se kannattaa AINA poistattaa. Siitä ei ole mitään haittaa mutta parhaassa tapauksessa se voi pelastaa hengen. Minulla oli kasvava tasaisen värinen, tarkkarajainen luomi ja siinä melanooma.

Vierailija
4/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meen näyttämään millin kokoista luomea!

Vierailija
5/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita ja kysy onko tarvetta tulla näyttämään, koska kuitenkin on kasvanut.

Vierailija
6/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luomi kasvaa tai muuten vaan epäilyttää niin se kannattaa AINA poistattaa. Siitä ei ole mitään haittaa mutta parhaassa tapauksessa se voi pelastaa hengen. Minulla oli kasvava tasaisen värinen, tarkkarajainen luomi ja siinä melanooma.

peesaan tuota tokaa vastaajaa. Itselta poistettiin juuri pari kk sitten luomi ihan vaan sen takia etta se kasvoi tosi nopeasti. Melanoomaan erikoistuneen ihotautiproffan (jonka toimesta siis poistettiin) ihan riittava syy poistamisella oli tuo kasvu, vaikka dermatoskopilla luomi nayttikin hyvanlaatuiselta (ja oli myos patologin mukaan sita).

Tietysti jos ihmisella on useampi sata epatyypillista luomea (kuten minulla) niin ihan KAIKKIA ei voida poistaa tai muuten sinusta tulee "tilkkutakki" kuten eras toinen ihotautilaakari mulle sanoi, mutta kaikki vahankaan epailyttavat kannattaa ainakin nayttaa ihotautilaakarille.

Vierailija
7/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meen näyttämään millin kokoista luomea!

etta miten sa tiedat etta se on kasvanut, jos nyt on vasta millin (joka on pienin mittayksikko yleensa mittanauhoissa ja viivaimissa)? Itsella kun luomet ovat kasvaneet niin kyseessa on ollut useamman millin kasvu lyhyessa ajassa, esim. 3-6 kk aikana.

Vierailija
8/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen sitten lääkäriin jos on tarvetta. Luomi on kuitenkin vielä tosi pieni ja tasaisen ruskea.

Vierailija
9/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en varmaksi tiedäkään! Taitaa kaikki olla mun päässä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme