Mun ruokavalio, lue ja järkyty:
Mun ruokavalio, lue ja järkyty:
Arkena
klo 6:00 lasillinen light-colaa
klo 8:00 töissä lisää light-colaa ja Elovena-välipalakeksi => aamiainen
klo 10:30 töissä lounas: monipuolinen, runsaasti kasviksia, mutta usein sorrun jälkkäriin :/
klo 14:30 töissä kuppi teetä ja leipä tai pulla
klo 17:00 kotona light-colaa ja kasa ruisleipää, päällä juustoa, tomaattia, pepperoni-lightia, ehkä vielä lapsen päivällisen jämät
klo 19:30 lapsen iltapalan jämät :/
pitkin iltaa saattaa vielä olla jotain napostelua ja ylläri ylläri, lisää light-colaa
Viikonloppuna
aamupala puuroa ja leipää
lounas jää yleensä välistä
päivällinen esim. spaghettia ja tomaattikastiketta
napostelua pitkin päivää, herkkuja
light-colaa pitkin päivää hirveitä määriä :/
Olisiko hyviä ideoita miten lähteä tätä surkeutta kohentamaan? On epärealistista muuttaa kerralla kaikki kohdilleen, mutta miten ihmeessä tätä lähtisi edes vähän puljamaan parempaan päin, vinkkejä?
Tavoitteena painon pudottaminen ja terveellisempi ruokavalio.
t: herkkunapostelija/light-cola-addikti, pahanlaatuinen sellainen
Kommentit (28)
jossa todettiin, että makeutusaineet (aspartaami?) aiheuttaa sen, että muun syödyn ruuan glukoosista suurempi osa imeytyy. Eli siis että esim. diabeetikot (ja tietysti muutkin, mutta tämä oli diabetes-lehdessä) kuitenkin saavat sitä sokeria normaalia enemmän kun juovat makeutusaineilla makeutettuja light-juomia. Tästä luulisi johtuvan lihottava vaikutus osittain?
mutta jos tuon aamulla tyopoydan viereen 1,5 L pullon kuplivaa kivennaisvetta (mulle sen pitaa olla viela kylmaa) ja juon siita pitkin paivaa, ei ehdi edes tulla mieleen light colat. Se onkin mulle melkein ainoa keino olla juomatta light colaa, mutta paivan lopussa olon on paljon parempi kun on juonut vetta...
Ennen olin vyötäröltä hoikka, ja läskit kerääntyivät vain jalkoihin.. Mieheni joi tuota kevytkolaa, ja pikkuhiljaa minäkin jäin koukkuun. Nyt vatsa pömpöttää, ja paino nousee, samoilla ruokailutottumuksilla.. Lisänä on vain tuo cola!! Taidankin tosissaan yrittää päästä siitä eroon, jos sillä tällainen vaikutus tosiaan on..
Minä myös koukussa Pepsimaxiin, MUTTA kokeilin joskus jättää sen pois, niin lihoin viikossa kaksi kiloa! Tänäänkin, kun juomaa ei ollut, vetäisin sen sijaan paketillisen suklaakeksejä. Mä ihan selvästi tyynnytän makeannälkää Pepsimaxilla, joten mulle on vain parempi pysyttäytyä siinä. Lisäksi joudun paljon valvomaan lasten takia, niin joskus tuo on ainoa keino pysytellä hereillä päivällä, kun inhoan kahvia ja teetäkin menee vain 1 kupillinen päivässä. Light-juomaa mulla menee 0,5-1l päivässä, joten en koe mahdottomaksi ongelmaksi kuin mitä nyt taloudellisesti :D
te ette juo vettä janoon?
En ymmärrä.
Enkä ymmärrä sitä että jollain dieetillä laihtuu eikä elämäntapojen muutoksella. Aina joku kysyy ja uskoo että jos pusertaa puoli vuotta niin vanne näkyy. Ok, ja sit tulee taas takaisin.
Miksi ette muuta suoraan elämäntapoja jos haluatte pysyvää muutosta?
Anteeksi en vaan todellakaan ymmärrä.
te ette juo vettä janoon?
En ymmärrä.
Enkä ymmärrä sitä että jollain dieetillä laihtuu eikä elämäntapojen muutoksella. Aina joku kysyy ja uskoo että jos pusertaa puoli vuotta niin vanne näkyy. Ok, ja sit tulee taas takaisin.
Miksi ette muuta suoraan elämäntapoja jos haluatte pysyvää muutosta?
Anteeksi en vaan todellakaan ymmärrä.
Esim. minä olen tosi "herkkä" hiilareille. Jos haluan laihtua, mun on oikeasti vetäistävä joku ketoosidieetti (karppaus ei ole mun juttu, en tykkää niistä pöperöistä ja kokkaamisesta). Mutta jos ruokavalio saa sisältää edes jotain tavallista (vaikka ruisleipää, juhlissa keksin tai kakkupalan), niin homma riistäytyy käsistä hyvin pian, vaikka kuinka olisi päättäväinen. Vähän kuin alkoholisti saisi lasillisen viiniä. Jos mä saan vähänkin enemmän hiilareita, niin iskee aivan järjetön hiilarihimo heti päälle ja järjen ääni on jotain pientä uikutusta jossain pauhaavan pakkomielteen takana.
te ette juo vettä janoon? En ymmärrä. Enkä ymmärrä sitä että jollain dieetillä laihtuu eikä elämäntapojen muutoksella. Aina joku kysyy ja uskoo että jos pusertaa puoli vuotta niin vanne näkyy. Ok, ja sit tulee taas takaisin. Miksi ette muuta suoraan elämäntapoja jos haluatte pysyvää muutosta? Anteeksi en vaan todellakaan ymmärrä.
esim. mulla _ei_ ole paino-ongelmaa, enka siis siksi juo light colaa, vaan ihan siksi etta olen koukussa siihen... Silti tuntuu hullulta juoda yli litra light colaa/vrk.
T: 17