Olenko huono äiti, kun työnnän 3v lastani vielä rattaissa?
Viitaten tuohon ketjuun, jossa kysellään 4v lapsen työntämisestä rattaissa.
Rattaat otan aina mukaan kaupungille. Liikumme julkisilla, autoa en omista.
Lapsi nukkuu vielä päiväunet, joten tänäänki väsähti matkalla ja nukkui päikkärit rattaissa.
Meille tulossa toinen lapsi, joten rattaat väistyvät pian ja tilalle tulee seisomalauta. Mutta sillon tällöin aion kyllä ottaa ainakin tulevan talven yli esikoiselle rattaat mukaan kaupunki-/kyläilyreissuille, jos ilman vauvaa olemme liikenteessä.
Tuplia en sentään hankkinut. Se olisi varmaan ollut jo katastrofi teidän mielestä.
Kommentit (7)
Kuka muka olisi aina ja joka asiassa hyvä. Mä työnnän joskus melkein 5-vuotiastakin rattaissa, jos halutaan koko perhe (3 lasta) rivakalle lenkille. 5-v juoksee ja kävelee reippaasti kyllä aikansa, mutta väsyy ennen kuin vanhemmat väsyy, joten kulkee osan matkasta sitten rattaissa.
Mutta mitä 3-vuotiaan kuljettamiseen rattaissa tulee, musta on varsin luonnollista, että 3-vuotiasta kuljetetaan rattaissa. Senikäinenhän jaksaa minkä jaksaa ja välillä heittäytyy maahan vetämään kunnon itkupotkuraivarit. Koita semmoista sitten kävelyttää turvallisesti liikenteen seassa.
Ne taitaa olla autoilevia mammoja, jotka täällä jupisee. Itselläni vasta 1,5-vuotias lapsi, mutta jo nyt moni tuttava kehuskelee, kuinka heidän samanikäiset osaavat jo kävellä rattaiden vieressä. Hienoa, mutta me liikumme melkeinpä aina pitkiäkin matkoja jalan, joten rattaat on kaiken a ja o. Ovat varmasti vielä 1,5 vuodenkin päästä!
Minulla ei ole ajokorttia ja 3-vuotiaat ovat istuneet rattaissa paljon. 4-vuotiaana ovat jaksaneet jo paremmin kävellä, siitä sitten pikku hiljaa. Meillä kun ei tosiaan kävelyt ole mitään satunnaisia huvikävelyjä, missä lapsella on mahdollisuus jäädä tutkimaan joka kukka ja kivi, vaan on pitänyt viedä isompaa eskariin yms. Eli pidempiä matkoja ja kutakuinkin samat reitit aina, niin ei edes huvita itseä kuluttaa niihin enemmän aikaa kuin on pakko. Esikoisesta nyt on ainakin kehkeytynyt jo tosi hyväkuntoinen kävelijä.
ite lykkään omaa 3.veetäni (tosin täyttää 3 vasta loppuvuodesta) ja vastasyntynyttä kaksosten rattaissa.
Jos haluaa lenkille tai päästä joskus kaupunkiin (n 5km suuntaansa) täytyy tuo jäppinen rattaisiin laittaa.
Isommat pyöräilee edellä, mutta kyllä tuon meno on vielä niin holtitonta ettei sitä pyörällä voi päästää kulkemaan.
Lähipuistoon jne.. kävelee kyllä ihan itse.
Tälläviikolla kuljetin meidän 5-vuotiastakin rattaissa+vauva kun menin kaupunkiin.
Tuo yhdistelmä näytti keräävän katseita. Mutta kerranki oli hälläkin mahdollisuus vain istua, yleensä joutuu kävellä tai pyöräillä =)
Mutta tuskin jos meillä ei olis vauvaa niin tuota kohta 3-veetä enää rattaissa kuljettaisin. Mentäis pyörällä (istuimessa) talvella pulkalla jne..
Jokainen tyylillään =)
Olen kuullut äideistä, jotka kuljettavat lapsiaan AUTOLLA. siis ne lapset istuu siellä. Jokus matka on ihan vaan kilsan tai pari.
Olen niin kypsä siihen, että autottomien perheiden lasten pitäisi kävellä joka paikkaan. Onhan se nyt hemmetti selvää, ettei niilla töppöjaloilla mennä samaa vauhtia ja yhtä pitkää matkaa kuin aikuisilla.
AV:lla tietysti jo 1-vuotiaat kävelee joka paikkaan ilman rattaita.. ;)