Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko harkita vauvallesi vierasta imettäjää?

Vierailija
09.09.2011 |

Minulla on vauva ja maitoa tulee ihan liikaa. Pumppaaminen ei onnistu enkä sitä haluaisikaan tehdä.

Miten on, voisitko harkita, että vieras nainen imettäisi vauvaasi, jos et itse pystyisi? Eli kannattaako ottaa neuvolaan yhteyttä ja tarjoutua imettäjäksi? Asun keskellä suurta kaupunkia, eli lähietäisyydellä olisi varmaan alle vuoden ikäisiä lapsia paljon, siis matka ei olisi este.

Onko ajatus aivan naurettava, vaikka ennen vanhaan se oli ihan tavallista, jos äiti ei halunnut/pystynyt imettämään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa voi luovuttaa (ei siis imettämistä). Neuvolasta varmaan saa lisää tietoa.

Mutta itse kysymykseen. En voisi antaa. En ole kumpaakaan lasta kyennyt imettämään mutta en olisi voinut toisen antaa imettää. Luovutettua maitoa olisin kyllä voinut antaa.

Syynä on ihan vuorovaikutus ja läheisyys, jotka syntyvät syöttöhetkellä (tuli ravinto sitten rinnasta tai pullosta).

Vierailija
2/7 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että voi luovuttaa, mutta pumppaaminen on liian työlästä.

Nyt kun ajattelen kysymystä toisen näkökulmasta, en ehkä antaisi omaakaan vauvaani toiselle imetettäväksi.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se imettäjänä toimiminen sitten ei olisi työlästä. Eihän sitä lasta tultaisi raahaamaan sinun luoksesi kahden tunnin välein :) Olisi hauska kuulla millä tavon tekisit asiasta helpompaa kuin lypsämisestä???

Lämmitä lasipullo ja laita se rintaasi.Toimii itsenäisenä pumppuna. Toimii hyvin.Ei tarvitse käfen lihaksia treenailla.

Vierailija
4/7 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos joutuisin sairaalaan ja imettäjän käyttö olisi mahdollista ja suhteellisen helppoa, voisin siihen päätyä. Lapsen isä olisi tietenkin yksi päätöksentekijöistä.

Vierailija
5/7 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos itse en millään keinolla pystyisi imettämään vauvaa itse, eikä luovutettua maitoa saisi ostettua tarpeeksi. Olemme vegaaniperhe, eikä tuntuisi oikealta ottaa lehmien maitoa väkisin, mielummin ihmisen maitoa ihmisen suostumuksella, vaikka tulisi kuinka kalliiksi.

Mutta tietysti, kun asia on näin, panostan todella paljon siihen että imetys itseltä onnistuisi. Mutta jos tulisi vaikka vakava sairaus johon liittyvine hoitojen vuoksi ei maitoni enää olisi turvallista, tai jos kuolisin yhtäkkiä, niin mieheni yrittäisi varmaan ihan tosissaan etsiä vauvalle imettäjän. Tai olisi yrittänyt silloin kun vauva oli pieni, nyt hän jo pärjäisi muullakin ravinnolla.

Vierailija
6/7 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa tulemaan. Kai jännitän tai jotain. Itsestään sitä kyllä valuu, mutta jos laitan astian alle, se loppuu. :) Ajattelin kai, että äiti toisi vauvan meille tai tavattaisiin jossain lähellä molempia. Eihän joka ruokinnalla tarvisi imettää, mutta vaikka kerran päivässä, niin vauva saisi joskus rintamaitoakin.

Vierailija
7/7 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että heti kun yrittää pumpata, maito lakkaa herumasta. Se todellakin johtuu jännittämisestä, joidenkin naisten oksitosiinirefleksi (joka saa maidon herumaan) on todella herkkä häiriöille. Todennäköisesti myös synnytyksesi pysähtyi sillä minuutilla kun pääsitte sairaalaan ja tarvitsit vauhditusta (?).

Kyseessä on kuitenkin refleksi ja sitä voi opetella! Voi esimerkiksi kuunnella jotain musiikkia ja keskittyä siihen ja lypsää ajattelematta asiaa, tai sinnikkäästi lypsää tuli maitoa tai ei monta kertaa hyräillen itse aina jotain samaa "loitsua" (vaikka hämä-hämä-häkkiä jos niikseen tulee), ja istua aina samassa tuolissa samaan päivän aikaan jne. Luultavasti lypsämninen alkaa onnistua tuota pikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi