Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietätte aikaanne vauvan kanssa? Siis viihdyttäen?

Vierailija
09.09.2011 |

Mulla on kohta 9 kk vanha vauva ja kyllä me välillä leikimme ja laulamme ja hassuttelemme, mutta ei koko ajan jaksa kun hän on hereillä. Teemme kotitöitä niin, että viikkaan pyykkejä lattialla ja hän on vieressä..

Välillä sitten itse istun tässä koneella kun toinen pyörii tuossa vieressä lattialla lelujen kanssa. Mutta kun hän ei todellakaan aina viihdy. Hirveä kitinä.. Mutta mitä muuta mä voisin tehdä? Kun en ihan oikeesti jaksa KOKO AJAN leikittää samoilla leluilla. Luemme joskus lehteä, luen hänelle sitä ääneen ja hän osallistuu repimällä sivuja.

Mitä te teette? Muuttuuko tämä itsestään kun tulee toinen lapsi? Viihtyvätkö toistensa touhuja seuraten? (olen raskaana)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee itsekäs, jos hänelle annetaan kaikki haluama sillä sekunnilla. jos totutat hänet siihen, että viihdytät häntä aina, kun hän haluaa ja vaatii, ni varmasti ei osaa odottaa tai opi ymmärtämään,että elämässä on muutakin kuin hän(eli vauva).

viimeistään kun sinulle tulee toinen lapsi, niin vauvasi ymmärtää ja kasvaa että ei olekkaan ainoa huomion kohde maailmassa, vaan joutuu jakamaan huomiota.

muutenkin on typerää opettaa lasta siihen,että saa kaiken heti. varmasti tulee vaativa, tottakai. se mihin kasvetaan ja opetetaan, ni niin käyttäydytään.

älä huomioi häntä joka ikinen sekuntti, jos teet omia juttuja. se ei pieneen kitinään kuole. annat hänen odottaa ensin minuutti pari, ja sitte hän ehkä vois tottua siihen,että ei ole maailman napa.sillä ei meistä kukaan sellanen ole ja siihen on vauvanki hyvä oppia kasvamaan.

Vierailija
2/3 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minäkään aina reagoi heti jos vauva alkaa ns. kitisemään. Ja yleensä se on just sitä kitinä itkua, huomion hakua. Paljon kuitenkin touhuan vauvan kanssa päivisin. Ulkoillaan rintarepussa, luen lehteni lattialla hänen vieressään, otan mukaan kotipuuhiin. Mutta vessassa käyn yksin, myös syömään pyrin säännöllisesti ja rauhassa loppuun vaikka vauva hieman lattialla tms. kitiseekin. Mikäli itku on suruitkua (esim. jos katoan näkyvistä) tai kipuitkua vastaan siihen heti.

Nyt olen ilokseni huomannut että vauva osaa myös viihdyttää itse itseään. Hän herää aamuisin tyytyväisenä, ja minä herään yleensä siihen, että vauva jokeltelee sängyssään. Samoin päikkäreiltä hain tässä jo hereillä olevan jokeltelevan vauvan joka vastasi iloisella hymyllä kun raotin vaunujen harsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapset 1v11kk ja 10kk ja he ovat nyt niin leikkiväiset jo yhdessä. Pienempää ei tarvitse lainkaan siten viihdyttää kuin esikoista aikanaan.

Esikoisen aikaan koti kiilsi kun viihdyttääkseni itseä ja lasta siivosin koko ajan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä