Kihomadoista, yök!!!
Nämä ällötykset tulivat vierailulle perheesemme viikko sitten. Koko perhe lääkittiin, koti siivottu kahteen kertaan katosta lattiaan.
Kaikki, lue, kaikki lelut (joita ei ole ihan vähän) on pesty/saunotettu/varastoitu. Siis joka ikinen pikku-legokin. Tyhjäsin lasten huoneet järjestelmälliseti. Saavat lelut takaisin vasta kun olen ihan varma, että madot ovat poissa.
Lakanat on vaihdettu viikon ajan päivittäin, sijauspatjojen päälliset, peitot, tyynyt pesty 60-95-asteessa. Peitot pesin jo toisenkin kerran. Desifioiti ainetta kuluu melkosesti. Pesetän lasten käsiä lähes hysteerisesti.
Musta tuntuu, että pimahdan tämän kanssa. Näen silmissäni ne madot ensimmäisenä, kun herään ja viimeisenä kun nukahdan. Olioita ei ole näkynyt enään kolmeen yöhön. Tuntuu, että ollaan voitolla tän kanssa. Tosin en lopeta siivousta, ennen kun toinen kuuri on syöty.
Nyt isoin huoleni on, mistä nämä otukset meille tulivat. Nuorimmat on kotihoidossa, vanhimmat koulussa. Meillä käy paljon lapsia vieraina, ja me kyläilemme paljon. Olen ilmoittanut kaikille, kenen kanssa olemme olleet tekemisissä viim. kuukauden aikana vaivastamme, että osaavat tarkistaa omat takamuksensa.
Ahdistaa, en voi olla ollenkaan varma, ettei joku lasten kavereista kanna matoja meille taas. Ei kiinnostaisi päästä lapsia mihkään, tai ottaa ketään meille. Voiko uimahallista saada kihomatoja? Oma kuntosaliharrastuskin on alkanut tökkimään, kun kuvittelen mitä kaikkea niissä pukukaapeissa voi olla. Kai mun pitää eritäytyä perheineni tänne desifioituun kotiimme. Noita öllötyksiä en huoli enään uudestaan!!!!
Tarkistakaa ne lastenne takamukset, ja hoitakaa madot huitsin kuikkaan, jos sellasia löydätte. Ja varmasti ei kannata uskoa neuvoja, joissa sanotaan, ettei kotia tarttis siivota huolella. Niitä munia voi olla ihan missä vaan.
Kihomato menee sisään suun kautta eli kuntosalilla älä kosketa suutasi ilman käsienpesua. Lasten välityksellä tosin tarttuu tosi helpolla, kaverilla matoja --> munat käsissä ---> munat leluissa ---> munat joutuu lapsesi suuhun. Meilläkin on näiden häätö kesken
t: toisen ketjun juuri aloittanut