Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko , , menetinkö luottotietoni tämmöisen asian takia?

Vierailija
08.09.2011 |

Siis tämä on ihan älytöntä! Asumme maalla, siis todella 100km päässä kaupungin palveluista, joten monet asiat ostan netistä.

Synnytyksen jälkeen tilasin nettikaupasta kahdet erilaiset geishakuulat ja jotain muuta pientä, ja summaksi tuli 50e+postikulut. Maksutavaksi otin klarna laskun.

En muista saaneeni alkuperäislaskua. ON mahdollista, että sen sain, ja luulin sen maksaneeni. Maksumuistutusta en kuitenkaan OLE SAANUT, ihan varmasti.

Sain perintätoimistolta eilen kirjeen, että jos en maksa alkuperäistä maksua, 5e myöhästymiskulua ja 25 euron perintätoimistomaksua, niin joudun oikeudellisiin toimenpiteisiin. Summa oli siis 30e jo suurempi kuin alkuperäinen.

EN siis ole varmasti saanut maksumuistutusta, olen oikeasti huolellinen ja tarkka tällaisissa asioissa enkä todellakaan jättäisi maksamatta laskuani!

No, hädissäni maksoin tuon kaiken koska pelkäsin että muuten tulee ongelmia. Yritin sitten tilata cdon.comista yhden leffan, ja siihen tuli: SINULLE EI VOIDA MYÖNTÄÄ LUOTTOA TIETOJEN PERUSTEELLA.

Siis menikö multa luottotiedot ihan tietämättäni? Mitä helvettiä? Vaikka maksoin tuon summan??? Miten on mahdollista, että ihmisellä, jolla on rahaa ja joka haluaa hoitaa laskunsa ajallaan käy näin, että vahingon takia menee luottotiedot??

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran sitä rahaa on? Tottakai pulju voi kieltäytyä myymästä sinulle luotolla jos edellinenkin jäi maksamatta,se liittyy vain heidän omaan luotonvalvontaansa.

Millä tavalla merkitset laskusi yleensä maksetuksi?Miten on mahdollista että se muka vaan jää maksamatta?

Vierailija
2/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ongelmia sen kanssa ole ollut.

Senhän voi maksaa joko kerralla tai sitten osamaksulla.

Ja miksi tilaat luotolla, jos sinulla on varaa maksaa suoraan verkkopankista, siis tuossa cd-on-tapauksessa?

Kyllä minun mielestä ennen luottotietojen menetystä on monta monta vaihetta ja ne ei mene todellakaan tietämättä.

Menepä katsomaan esim. maksumyohassa.fi / com miten perintä etenee...

Kuulostaa oikeasti kummalliselta mitä sinulle sattunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eri firma, ja EI VOI MAKSAA NETTIPANKISTA. On maksettava laskulla tai luottokortilla.

Vierailija
4/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet maksanut peintätoimiston laskun välittömästi pitäisi kaikki olla ok.

Vierailija
5/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASKULLA, en siis millään luotolla. Tuossa on ollut alunperin 14pv maksuaika ja jostain syystä en sitä maksanut.

Kuitenkaan maksumuistutusta en saanut - eikös se pitäisi tulla?

Ja nyt tuli yhtäkkiä kirje perintätoimistolta.

Vierailija
6/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla luottokortti?

Omat luottotiedot saa tarkistettua.

Vierailija
7/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on joku muu juttu, miksi se herjaa. Oletko laittanut kaikki tarvittavat tiedot siihen cdon.com:n tilaukseen?. Perinnästäkin tulee ainakin kaksi kehoitusta ja vasta sitten asia menee ulosottoon ja luottohäiriömerkintä tulee sinun tietoihisi. Voitahan tarkistaa omat luottotietosi Asiakastiedosta..vai mikä se oli..korjatkaa joku, jos oli toisen niminen tuo rekisteri..

Vierailija
8/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta yksipuolisesta tuomiosta tulee tällaisessa asiassa merkintä ja silloin sinulle olisi pitänyt tulla postia käräjäoikeudestakin

Vierailija
9/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapa selvittää, mitä luottotiedoissasi sanotaan. Ihan tarkkaan en edes itse tiedä, mistä saat tietää onko luottotietosi kunnossaa, mutta eiköhän joku täällä osaa auttaa :)

Selvitä siis ensin se, mitä siellä näkyy. Siellä varmaan näkyy myös päiväys, kun jotain on tapahtunut. Sitten selvittelet miksi ja miten, ja olet yhteydessä heihin itse :)

Vierailija
10/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siihen että et ole maksanut KLARNAN maksua, joten et voi tilata KLARNASTA nyt. Se on yksityinen firma, jolla on oikeus valita asiakkaansa.

Vierailija
11/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanottuna,cdon.comin luotto kuuluu klarnan alaisuuteen.Siinä syy miksei tilaus onnistu.

Vierailija
12/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soita sitten sinne cd oniin. Olisko mahdollista että sulla on joskus myhästynyt maksu cdon.comiin tms jonka vuoksi eivät anna laskulle?

Joka tapauksessa luottotietojaan ei voi tietämättään menettää, eikä niitä missään nimessä menetä yhden heti maksetun karhulaskun takia!

Vierailija
13/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös käynyt muutamankin kerran noin esim. sähkölaskujen tms. kanssa. Alkuperäistä laskua ja muistutus laskua ei ole koskaan tullut. Sit tulee yhtäkkiä perinnästä. Olen aina näissä tilanteissa soittanut kyseiseen firmaan ja yrittänyt selvittää. Kerran oli niin että mun viitenumero oli ollut väärä ja siksi lasku ei näkynyt heillä maksettuna. Joskus olen joutunut sitten sen perintälaskun maksamaan sillä mitenkään ei voi todistaa ettei sitä alkuperäistä ole tullut. :( Onhan esim. mahdollista että lasku mennyt postinjakajalla väärään paikkaan mutta milläs sen todistat? Silti mulla luottotiedot kunnossa ja on saatu asuntolainaa ym. tällaisten jälkeen.

Vierailija
14/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu maksamaan myöhästymiskuluja laskuista, joita ei ole edes saanut. Perintään asti ne eivät ole tosin ehtineet. Helpompaa olisi, että laskut saisi vaikka sähköpostissa, eikä postin kautta, jolloin ne voivat hävitä ihan minne vaan. Meillä on ainakin pihoilta poimittu naapureiden posteja kuralätäköistäkin ulko-ovien edestä.

Vierailija
15/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin minäkin jo 2 viikkoa sitten ja ei ole vielä tullut laskua, pitäisikö siitä soittaa johonkin??

Vierailija
16/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu maksamaan myöhästymiskuluja laskuista, joita ei ole edes saanut. Perintään asti ne eivät ole tosin ehtineet. Helpompaa olisi, että laskut saisi vaikka sähköpostissa, eikä postin kautta, jolloin ne voivat hävitä ihan minne vaan. Meillä on ainakin pihoilta poimittu naapureiden posteja kuralätäköistäkin ulko-ovien edestä.

Vierailija
17/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet maksanut peintätoimiston laskun välittömästi pitäisi kaikki olla ok.

Luottoptietojen menemiseen paljon enemmän aikaa ja siinä vaiheessa tulee kirje ulosottotoimistosta.

Vierailija
18/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskulla, pitää sinne sivuille ilmoittaa täydellinen hetu. Sulla ei tainnut olla sitä siellä.

Vierailija
19/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, molemmat paikat mistä tilasin on tosiaan sellaisia, jotka käyttää Klarnaa, eli suoraan ei voi maksaa nettipankista vaan pitää ottaa laskulle.

Onko tässä nyt siis VARMASTI kyse siitä, että "klarna valitsee asiakkaansa"? Ahdistavaa, jos ei koskaan saa mitään luottoa tällaisen takia.

Niin, milläs todistan etten ole maksumuistutusta saanut? Mutta kun en vaan ole. Mulle tällainen ei ole mikään pikku juttu, vaan säikäyttää oikeasti. Ja maksoin paniikissa sen koko perintätoimiston laskun, joten palautuuko kaikki normaaliksi?

Täytyy huomenna soittaa Klarnan asiakaspalveluun tai perintätoimistoon. Luottokorttia mulla ei edes ole, pankkikortti vaan ja ihan normi nettipankkisysteemit.

Vierailija
20/40 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tilannut meidän talouden kaikki mahdolliset laskut verkkopankkiin. Niin helppoa se on, kun vähän viitsii kerran nähdä vaivaa. Eikä ole edes mikään uusi juttu, että siitä vaan tutustumaan verkkopankin antimiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme