Päiväkodin työntekijät: Kuinka moni syö "salaa" kärrystä lasten aterioilla?
Itse syön usein aamulla puuroa lasten kanssa, välipalalla välipalaa,saatan ottaa ruokakin lautaselle ja syödä seisten tyyliin,taikka napsia jotainn pinattilettuja suuhuni..muutkin hoitajat tekee niin,olen pistänyt merkille. Eikä makseta mitään,roskiin menee kuitenki puurot ja kiisselit mitä jää, ja AINA jää jotain ylitse tarpeen.
Kommentit (16)
Mutta kaikilla meillä ihmisillä on erilainen moraali, minä maksan tv-lupamaksunkin enkä tuo töistä kotiin toimistotarvikkeita.
Kannattaa kuitenkin koittaa syödä vähän salaa, siis tarmkoitan etten nyt päiväkodin johatajan eessä kehtais tai jokin muu pomo. Siivoajia kannattaa vähän varoa, ne voi kateuksissaan käräyttää.
Meille keittiön porukka laittaa aamupalalle ja välipalalle lautaset sun muut.
Syömme ihan aina siis lasten kanssa.
että jääkö ruokaa yli,kuinka moni on jo ottanut ja kuka on huono syömään. tänäänki otin välipalalla pari vesimelooni siivua ja leipäpalan +kiisseliä..ja jäi muillekkin hoitsuille.Lapset otti lisääkin. roskiin ne menee kuitenki,että en koe itse varastamisena. Lounas kyllä usein maksetaan,mutta joskus maistellaan lusikallinen tms ja jotain porkkananappeja esim saatetaan popsia lootasta suoraan pari viisi :DAp
Ihan järjen käyhää heittää ruokaa roskiin.8
jossa kukaan ei koskaan ottanut muruakaan lasten ruuasta, jollei ollut erikseen maksanut.
Kaikki vahtivat toisiaan ja jokainen rehvasteli omalla rehellisyydellään ja siinä minä sitten, surkea sijainen, kaatelin kuukausien ajan USKOMATTOMAT määrät täysin tuoretta ruokaa roskikseen, ihan pahaa teki. Lapsilta jäi yli tosi paljon, soppaa, kalapuikkoja, lihakastiketta, perunoita, leipää, lettuja, lihapullia, kiisseleitä, puuroja, roskiin, roskiin, roskiin vaan.
Rehellisiä kuitenkin oltiin, mutta silti tunsin oloni ääliömäiseksi, miksiköhän?
syödä ihan ilmaiseksi sitä samaa ruokaa, jota lapsille kulloinkin tarjotaan.
Ruokailu on tärkeä sosiaalinen tapahtuma ja lapsille olisi tärkeä nähdä, että aikuisetkin osallistuvat ruokailuun.
Ja ruoan kustannuksethan on puristettu minimiin kouluissa ja päiväkodeissa, joten tuskin tästä mitään suurempaa menoerää syntyisi.
syödä ihan ilmaiseksi sitä samaa ruokaa, jota lapsille kulloinkin tarjotaan.
Ruokailu on tärkeä sosiaalinen tapahtuma ja lapsille olisi tärkeä nähdä, että aikuisetkin osallistuvat ruokailuun.
Ja ruoan kustannuksethan on puristettu minimiin kouluissa ja päiväkodeissa, joten tuskin tästä mitään suurempaa menoerää syntyisi.
Olen ollut pk:n keittiössä töissä ja täysin syömäkelpoista ruokaa heitettiin ihan älyttömät määrät roskiin. Minusta voisi tehdä ainakin niin, että ruokaa sitten vaikka myytäisiin pk:n työntekijöille jos ei ilmaiseksi haluta antaa. Kyllä varmaan moni ostaisi.
aamu- ja välipalalla ei voi mitään ottaa, keittiö on tietysti ruokalan yhteydessä eli keittäjä näkisi kyllä. eri maksusta voi keittiöstä ostaa nuo aamu- ja välipalat.
Kaikki syövät lounaalla eli maksavat siitä. Osa maksaa myös aamupalasta/välipalasta eli ne jotka syövät sitä.
Onhan lasten kanssa syöminen aika taiteenlaji...saa vatsansa täyteen, mutta vähän väliä saa pompata antamaan lisää ruokaa, kaatamaan maitoa, auttamaan pyyhkimisessä kun maitomuki kaatui jne.
ei se kovin kaksista ole opettajan syöminen, jos aikaa on joku vartti, ja siinä samassa vahdit, että kaikki ottavat ruokaa, opastat ruokatavoissa ja yrität itse hotkia samalla ruokasi.
Aamu-ja välipala lasketaan kahdelle hoitsulle. Mutta jos jää yli saavat opiskelijat ja muut kuormasta. Kiisseleitä ei heitetä pois vaan seuraavana aamuna annetaan puuron kanssa.
Meillä jopa lounasruokaa saa ostaa vaikka se kiellettyä onkin. Näin tekee myös pomo.
Tuoretta leipää tarjotaan pari päivää. Loput kuivataan ja lapset käyvät ruokkimassa sorsia. Tai minä lasteni kanssa.
opet maksaa ruokansa. ei puhettakaan ilmaisesta ruuasta vaikka syömisen ohella joutuu ohjaamaan, erottamaan riitelijöitä ja auttamaan ruuan ja astioiden kantamisessa.
En muista maksoiko niistä nimellistä korvausta.
Ensin lapsille ja jos jää saa ihan luvalla ottaa.
Puuroa syödään jos sitä jää yli sitten kun lapset ovat syöneet. Samoin välipalaa jos jää yli. Eihän sitä olisi järkeä poiskaan heittää.
Päiväruoasta maksetaan ihan rehdisti, jotkut tuo omat eväät ja jotkut syö päiväkodin sapuskaa.