Mihin nimiin olet aivan lopen kyllästynyt?
Veeti? Aada? Mitkä nimet ovat mielestäsi jo kulutettu loppuun?
Kommentit (83)
No jos kyllästyttää, niin miettikää vaan kuinka paljon mahtoi meidän vanhempia ja isovanhempia kyllästyttää kaikki Mikat, Laurat, Sarit, Annat, Mikot ja Antit. :) Kun ei nämä nykyajan huippunimet yllä lähellekään samanlaista absoluuttista suosiota kuin aikaisemmissa sukupolvissa.
Luin jostain joskus (antakaa anteeksi tämä jokseenkin epätarkka lähdetieto), että vuonna 1969 joka seitsemännelle syntyneelle pojalle annettiin nimeksi Mika! On siinä 70-luvulla vilissyt Mikoja pihoissa ja luokissa. Liekö samanlaista suosiota saavuttanut mikään nimi sen jälkeen?
nimiin Veeti, Leevi, Aada/Ada, Eeli, Sofia... kivoja nimiä, mutta niitä on niin paljon..
Eetu, Onni, Nooa. Näitä on paljon -.-
Elias, Lica, Veeti, Jimi, Mirko, Miro
Tyttöjen nimistä Aino, Emma, Lumia, Minea.
Helmi, Lumi, Olivia, Ada, Aada, Aava, Neela.
Lisätään Eevi ja Miro. Jostain syystä meidän suunnalla noita riittää...
En ole siis kyllästynyt niihin, mutta ne ovat mulle liian käytettyjä, jotta voisin antaa omalleni. Osasta nimistä pidän paljonkin, joten suoraan tämä ei liity siihen.
Tässä mainittujen viime vuosin top 10-nimien (Emma, Ella, Aino, Anni, Elias, Onni, Eetu, Aleksi ym.) lisäksi tällaisia nimiä ovat myös omassa ikäluokassani suositut nimet (Minna, Sanna, Sari, Johanna, Mikko, Ville, Mika, Petri) tai yleensäkin nimet, joita on annettu paljon (Matti, Anna, Maria, Pekka).
Siis vaikka pidän esim. nimistä Anna ja Mikko, en antaisi niitä omilleni, koska olen niihin jollain tavalla kyllästynyt. Tämä siitä huolimatta, että ne eivät ole tämän päivän top10:ssä.
En ymmärrä, miksi lapsille annetaan väännöksiä oikeista nimistä, vrt. Eetu (Edvard), Eikka (Eino), Jimi (Jim, Jimmy, jotka ovat kylläkin Jameksen väännöksiä), Kimi (Kim), Aatu (Aadolf)...
Huuda kaupassa Eliasta ja Juliusta niin luonasi pörrää 30 pellavapäätä. Äidit, äidit...
ja mun kaveri anto sen pojalleen nimeksi ja kohta yks toinenki tuttu:D En ymmärrä sen nimen suosiota melkein kun se ihokarvojenpoistogeeli, ei musta mikään kaunis nimi.
En ymmärrä, miksi lapsille annetaan väännöksiä oikeista nimistä, vrt. Eetu (Edvard), Eikka (Eino), Jimi (Jim, Jimmy, jotka ovat kylläkin Jameksen väännöksiä), Kimi (Kim), Aatu (Aadolf)...
Suomen nimikalenterissa on nimenomaan Jimi, koska se on kirjoitettu suomalaiseen kirjoitustyyliin (ja sitä noista kolmesta versiosta siis on suositeltavin).
Näyttäisi siltä, että kaikkiin viime vuosien suosikkeihin on kyllästytty. Onkohan kohta taas Pirkkojen ja Petrien vuoro. =D
näistä luetteloista ei löytynyt mun lasten =)
nimiä. vaikka ei ne niin harvinaisia ole
paitsi toka nimiä oli mutta niitä ei lasketa:D
Elias, Lica, Veeti, Jimi, Mirko, Miro Tyttöjen nimistä Aino, Emma, Lumia, Minea.
tuo Lica ei minusta ole kulunut, itse asiassa kuulin sen nyt ensimmäisen kerran. Lausutaanko se Lika vai Lisa? Ja onko se tytön vai pojan nimi? Sitä voisi harkita omalle tulevalle vauvelille. :)
Olivia, E(e)mil, Luka, Niklas, Rasmus, Aada, Leevi, Onni, Otto, Sisu.
Nuo tulivat ekaksi mieleen.
lisään vielä Lumi.