Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle vielä laitat esim. leivät sun muut ilta-/aamupalaksi

Vierailija
07.09.2011 |

eli mistä iästä lähtien lapset ovat teillä saaneet tehdä ne itse?

Nimim. passaanko lapseni piloille :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun huomaan että osaa tehdä itse niin voi ja saa tehdä itse yleensä aina leipnsä, sama koskee muitakin tekemisiä.

Vierailija
2/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä teen vielä 18v:llekin. Samassa se menee kun itselleni laitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nuo on olleet aktiivisia kaikenlaisissa keittiöhommissa jo neljävuotiaina..

Eskarin aikaan varmasti tekivät jo itse leipänsä mutta toisaalta passaan mä noita teinejä ja miestäkin joskus harvoin edelleen.

Vierailija
4/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ne osaa itse mutta mikäs sen mukavampaa jos tulee valmiina

Vierailija
5/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään ekaluokkalaisena pitää aamu- ilta- ja välipalat tehdä itse (mitä nyt puuron keitän, jos sitä halutaan)

Vierailija
6/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee niin helposti muuten leivän mättämiseksi tuon koululaisen syönti että en vaan anna tehdä itse.

Vierailija
7/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan lukien miehelle. Mitä te naiset teette, jos edes ei ravitsevaa aamupalaa perheelle saada aikaiseksi?

Vierailija
8/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä noille tulee varsinkin arkena kaikille passattua valmiiksi aamupalat nenän eteen. Toki lapset saavat halutessaan laittaa myös itse, mutta siinä se tulee samalla isommillekin kuin itselle ja kuopukselle laitan. Nyt olen ihan tietoisesti ruvennut viikonloppuisin, kun ei ole kiire minnekään kattamaan aamupala tarvikkeet vain pöytään ja siitä saa jokainen tehdä omansa, kuopukselle voidellaan leipä valmiiksi ja höylätään esim. juustosiivut, mutta mielellään hänkin itse kasaa oman leipänsä. Mutta on tilanteita, joissa en ehdi juuri sillä hetkellä lapselle laittamaan, kun pyytää esim. välipalaa, tai olen juuri istahtanut oman aamiaiseni kanssa pöytään, kun lapsi pyytää lisää, niin "komennan" lapsen tekemään itse tai sitten saa luvan odottaa, yleensä tekevät itse.

Vierailija
9/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opeta pojilleni, että he saavat istua kuin herrat talossa, kun nainen palvelee kaiken valmiina eteen. Aatella, että opetan lapsilleni jopa myös ruuanlaittoa, jopa pojille! Mun pojista ei sellaisia isiä tule, jotka ei osaa edes lapsiaan ruokkia (tai paitojaan silittää, tai pyykkiään pestä jne...).

mukaan lukien miehelle. Mitä te naiset teette, jos edes ei ravitsevaa aamupalaa perheelle saada aikaiseksi?

Vierailija
10/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muu perhe nauttii ravitsevaa aamupalaa. Eivät ole niin uusavuttomia nuo mun lapset ja mies, etteivätkö itse osaisi nostella ruokatarpeita pöytään.

Vierailija
11/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opeta pojilleni, että he saavat istua kuin herrat talossa, kun nainen palvelee kaiken valmiina eteen. Aatella, että opetan lapsilleni jopa myös ruuanlaittoa, jopa pojille! Mun pojista ei sellaisia isiä tule, jotka ei osaa edes lapsiaan ruokkia (tai paitojaan silittää, tai pyykkiään pestä jne...).

että haluat levittää ahteriasi netin paskapalstoilla sen sijaan kuin huolehtia perheestäsi. Häpeä!

Vierailija
12/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva istua hetki yhdessä. Usein lapset ottaa aamulla jotain vaikka muroja jos herää ekana ja laitan sitten lisää kun nousen. En anna vielä käyttää hellaa ilman aikuista, toki j-kaapista saa otta itsekin. Lapset tykkää muutenkin kokkailla ja leipoa aikuisten kanssa yhdessä.

Vierailija
13/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on täysin kykenevä tekemään aamupalan itselleen ja lapsille

Vierailija
14/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten sekin laittaa mulle välillä ja joskus myös 6-vuotiaamme. 3-vuotias haluaisi muttei vielä osaa:)

Vierailija
15/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aamupalat laitan silti koko remmille, nuorin 2v, vanhin 8v.

Vierailija
16/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan aamupalaleivät ja usein välipalankin valmiiksi. Tulee sitten syötyä ja vielä terveellisesti.

Vierailija
17/23 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa itse, mutta mieluummin mä teen. Tulee vähemmän sotkua, vaikka se tenava muka jälkensä siivoaakin. Ja sillä välipalaleivällä on siten varmasti muutakin kuin sentin kerros makkaraa.

Periaate on, että siinä samalla se tulee kun teen itsellenikin. Ja sen välipalan laitan kelmun alle jääkaappiin.

Vierailija
18/23 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalansa itse. Joskus isoveli pienemmälle. Vanhempien herättyä syödään vielä yhdessä kunnon aamupalat. Viikolla tekee se vanhemmista aamupalan joka herää aikaisemmin. Vallan hyvin osaavat tehdä itsekin mutta mukavaa on tehdä kaikille ja syödä yhdessä. Monipuolisempaa kun vanhempi tekee!

Vierailija
19/23 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aamupalan myös minulle (39v). Lapsuudenkodissani isä hoiti aamupalatarjoilut.

Vierailija
20/23 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset jo teinejä.

Mutta kun kerran olen kotona niin yhtä hyvin voin tehdäkin.